Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5538 ggr
Banankaka320
0

"Hundbarnvagn"..

Första gången jag den blev jag irriterad, men nu efterhand så skulle jag behöva en sån … reser tåg ofta och kan inte hålla i hunden hela tiden och är rädd att hon ska ramla ner när jag går på tåget. Snart får jag kanske en valp och då blir det ännu krånligare. Vad heter dem? Och var köper man dem och vad kostar dem ungefär?

Det ser ut som en barnvagn fast den är för hund och det är typ som en bur med hjul på.

deleteduser
1
Loveradio
0

Varför inte ha hunden i väska? :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Banankaka320
1

#1 Tack! :)

#2 Har ofta en resväska med mig i ena handen, och skulle bli för tungt (nakenhund.) Jag testade ha henne i den men det gillade hon inte, dock har hon åkt riktig barnvagn en gång (vinter) och det gillade hon :) Sen har jag skolios så jag ska inte bära så mycket egentligen

Loveradio
0

#3 Ah okej då förstår jag :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Michaela-N
0

Förutom att de ser urfjantiga ut är de ganska dyra…

dramanda1
1

ett tips på djurmaxi.se så är det hundar och då är dte transporter och då om du trycker på väskor för hund så är det en svart blommig väska som kostar 239 kr den köpta jag till min kanin och den funkar jätte bra

[[pimey]]
0

barnvagnar är till för BARN inte djur. urlöjligt och svindyrt hur "praktiskt" det än är. finns bra och rymliga hundväskor istället. nån gräns borde det väl finnas?

Amandla
0

#7 Läs #3 så förstår du varför TS vill ha en vagn. Håller dock med dig om priset Flört

[[pimey]]
0

8# Jo det läste jag men vart går gränsen liksom? måste den designas som en barnvagn för att vara "praktiskt"?

[Skutta]
3

#7 Läste du inte vad hon skrev? Ge ett förslag på hur TS borde göra enligt dig anpassat efter hur TS skrev, istället för att klanka ner på det hittills ända godkända förslaget och föreslå något som TS redan förklarat varför det inte går.

Btw, var är skillnaden mellan en hundväska och hundvagn? Förutom priset.

Amandla
0

#10 Ok, då är jag med. Såklart den spinner på trenden om småhundar som substitut för bebisar *himlar med ögonen* Alternativt kan ju TS köpa en billig begagnad barnsulky/sittvagn och sätta fast en bur, fast det blir knepigare att fälla ihop förstås.

Amandla
0

#10 Ok, då är jag med. Såklart den spinner på trenden om småhundar som substitut för bebisar *himlar med ögonen* Alternativt kan ju TS köpa en billig begagnad barnsulky/sittvagn och sätta fast en bur, fast det blir knepigare att fälla ihop förstås.

Banankaka320
8

#9 Såg dem! Ska sälja moppeden så jag får in lite pengar :)

#10 Hur ska den se ut?

Den kommer ju i vilket fall som helst se ut som en barnvagn även om de bara är en bur på hjul.. och jag struntar i om folk tror jag behandlar mina hundar som bebisar. Viktigast för mig är att jag vet om att dem är hundar och har fyra starka ben som dem mer än gärna använder. Men jag vill inte riskera att folk ska sparka till dem i tågen när folk tränger sig, folk har ju stor respekt för min hund och står en meter ifrån mig men tänk om någon skulle missa hunden? Inte så kul.. Och jag tror min hund skulle uppskatta att sitta i vagnen och inte springa runt mellan andra okända folks ben och väskor. (Och kanske andra hundar.)

[Forest]
0

TS det finns oxå bra barnvangnar som är mer som "hundvagnar". jag själv har åkt tåg med katter, jag hade säckkärra + kattburarna på den. Det var inte asmidigt det kan jag erkänna men det var praktist. Jag hade 3 katter satte burarna med spännband. Sök på hundvang så kanske du hittar det finns oxå joggingvangar för barn som är liknande hundvagnarna :) Dessutom kolla blocket Flört

[[pimey]]
0

14# hundar blie ju vad man gör dom till, hundar är inte gjorda av glas och ALLA människor trampar inte på små hundar. Har en liten nakenhund och har varit i tät folk massa ingen har trampat på han än så länge så bara för att man ha en liten hund så ska de inte behandlas som små barn eller små porslinsdjur

[[pimey]]
0

den kan designas som på vilket annat sätt som helst än en barnvagn men man ser ju vart den ärtillverkad, china/japan och där behandlas ju de flesta djuren som barn.

[Surina]
4

Jag måste få säga lite saker nu känner jag :) Men visst man kan bestämma mycket om vad man ska göra.. Men du verkar ha haft tur runt dig iaf…. i min stad skiter folk fullständigt i hundarna… stora som små..

Men vad jag ser det så gör det inget om TS skulle ha en sån där vagn.. jag tycker det är var och ens sak! Det är samma som att folk tittar på en med en blick för att man har en hundväska? Det finns för mycket fördommar om allt… alla gör vi olika med sakerna.

Sen bara för att inte alla männinskor gör det så finns det ju dessvärre de som gör det… Sen tycker jag det verkar som om TS har sätt att just hennes hund verkar gilla vagn mer och då är det ju hunden som har valt det lite?

[Forest]
1

16 fast det är mycket lätt att hunden aktar sig o parerar o sen blir trampad av någon. Det har jag vart med om 2 gånger när jag åkt buss, tur är att de trampa med foppatofflor som är rätt mjuka. Efter det har jag alltid bärt henne men har man då packing oxå att bära tror jag det blir krångligt. Men visst hundar är inte gjorde i proslin, men förstår ts mycket väl.

[Driva]
0

De vagnarna jag sett för hundar har varit välidgt stora och otympliga. Kan inte riktigt se hur man enkelt skulle kunna åka buss och tåg med de. Men nu har jag bara sett de på utställning, så det kanske finns andra.

Om det är mycket folk så bär jag min hund på och av bussen, samt att jag ooftast sätter mig i "barnvagnshålet" och sen har henne i knät. Och hon är väger 8 kilo, så större än en kines. Och då reser vi ofta i Göteborg, och det har aldrig varit några problem.

Smullis
5

Tycker det är konstigt att vissa är så himla emot hundväskor/vagnar. Om man bara använder dem någon gång ibland är det absolut ingen fara. Hunden mår ju inte dåligt av att sitta en stund i en bur någon gång.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

vallhund
2

Man kan köpa sig en begagnad barnvagn, ligg eller sitt o ha hunden i, fästad i selen. Perfekt när man skall motionera ssin vuxna hund o valpen inte orkar gå lika långt, bättre än ryggsäck för de flesta.

På EM i fårvallning träffade jag en liten BC på knappa 3 månader som åkte barnvagn, den var gipsad upp ever låret pga ett illa benbrott, jättebra sätt för vappen att få vara med.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Banankaka320
6

#16 Jag behandlar gärna min nakenhund som glas när jag är ute omkring massa folk eftersom hon också har diskbrock, och jag tänker inte riskera att hon blir skadad för någon har bråttom. Tänk om ngn råkar stötta till hunden bara lite fel och hon får problem med ryggen och börja skrika på tåget? Jag tänker inte behöva avliva min hund bara för någon råkar sparka till henne i tågrusningen.