Lite frågor
Den 16/6 kommer en liten valp hem till oss och jag hoppas få svar på lite frågot jag har.
1. Ca 3 veckor efter att vi fått hem valpn (då är den 11 och 1/2 vecka) så kommer vi åka till våran mormor och morfar med valpen, dom har en hund. Valpen kommer ju inte ha fått 12-års vaccinet men kan man ända låta den umgås med mormor och morfars hund? Deras hund är vaccinerad.
2. När vi åker hem med valpen så är det en bilresa på 2 1/2 timme.Ungefär hur ofta ska man stanna och rasta valpen under resan?
3. Vi har en stuga och en lägenhet b, under sommarn kommer vi bo mest i stugan. Kan valpen "glömma" att den är rumsren när vi flyttar tillbaka och vad gör vi då?
4. Har någon några små tips som folk ofta glömmer men som ni tycker är viktiga?
5. Och sist men inte minst hur ska jag göra för att stå ut till den 16/6?
Jag skulle bli jätte glad om någon togs sig lite tid och svarade på mina frågor 
// Nadja
1. Ca 3 veckor efter att vi fått hem valpn (då är den 11 och 1/2 vecka) så kommer vi åka till våran mormor och morfar med valpen, dom har en hund. Valpen kommer ju inte ha fått 12-års vaccinet men kan man ända låta den umgås med mormor och morfars hund? Deras hund är vaccinerad.
Ingen fara - låt dom träffas om den vuxna hunden är en snäll hund.
2. När vi åker hem med valpen så är det en bilresa på 2 1/2 timme.Ungefär hur ofta ska man stanna och rasta valpen under resan?
Tror knappt ni behöver stanna alls om ni själva vill köra nonstop. Valpen kommer troligtvis sova hela vägen. Jag har åkt längre än så med valpar och dom har ändå velat sova hela vägen.
3. Vi har en stuga och en lägenhet b, under sommarn kommer vi bo mest i stugan. Kan valpen "glömma" att den är rumsren när vi flyttar tillbaka och vad gör vi då?
Glömmer gör den inte, men ni får säkerligen visa även hemma vart den ska gå - och den hinner kanske inte ens bli helt rumsren under sommaren.
4. Har någon några små tips som folk ofta glömmer men som ni tycker är viktiga?
Ha kul med din valp och belöna all spontan kontakt den tar - ute som inne, för det känar du få senare när den blir större och självständigare.
5. Och sist men inte minst hur ska jag göra för att stå ut till den 16/6?
Ha tålamod och läs bra böcker
Gillar #1:s svar, och håller med fullständigt.
#1 Tack för svaren! 
Den vuxna hunden är en väldigt snäll hund så det hade varit väldigt synd om dom inte hade kunnat umgås!
// Nadja