Klövjeväska mönster
Är det någon som har mönster för klövjeväska?
Och gärna hur man räknar ut hurstor den ska vara. min hun är bara 11 1/2 mån gammal men det tar ju tid att sy och jag tror inte att han växer så mycket mer.
Och hur gammal måste den vara för att börja bära väskan, jag vet att han inte kan ännu men när får han?
Du kan börja redan nu och kanske ha några handdukar som " vikter " och låta h*n få bära dom ett tag och bara öka succensivt och efter att du har röntgat höfterna och har fått reda på resultatet så kan du börja lite mer på allvar
sydde en klövjeväska så att jag sydde två "handväskor" till sidorna, alltså bara två små "påsar" i den storlek och form jag ville. Sedan gjorde jag två band som gick mellan dom på ryggen och en som gick fram på bröstet. och en under magen med kardborre så man kan spänna :) de är inte alls så komplicerat som de ser ut :)
Tack så jätte mycket,lägger upp bild när den är klar!
Ja de ser bra ut :) Så länge den sitter skönt och inte skaver på vovven och de går att lägga lite i den så :)
Jag tog ett A3 papper som mall för väskan.
Jag vek ned ca. en 3.dje del av tyget och sydde fast kantbitar. Sedan fixade jag remar i hundensstorlek, magbandet reglerbart de andra inte.
Vill någon ha mera dettaljerad beskrivning P.M.a.
Det här fungerar till stor hund