Valp hage?
Hej alla !
Jag bara undrar lite, jag känner en som har en valphage som jag skulle kunna få köpa för ca 250 kr med nät är det värt det tro?
Jag har länge funderat på att köpa en med nät när jag tänker tex på sommaren och man ska bara släppa valpen en kort stund för en kiss stund..
Då det är en liten hund så är jag lite rädd att i valptiden att en fågel ska se den som mat…
Tro mig det har hänt en jag känner trotts att hon var mindre än 1 meter bort från hunden(skulle ta kort på valpen)
Länk på hur den ser ut: Kan ju vara bra inne med kan jag tänka mig? Vad tror ni? Kommer jag kunna använda den mycket nog?
http://4.bp.blogspot.com/_wqlaQ3p4_5g/TD4aQIKrmrI/AAAAAAAAB44/Aa70C0RzGZ4/s1600/105305668_1.jpg
Känns som klart slöseri - bara ha koppel på valpen om du är rädd för fågel
Jag har den valphagen inför ev kommande kullar (ropade in billigt på Tradera) men var tänkt för inomhusbruk för min del. Dock är den så oerhört lätt då den är gjord för att förankras i marken att inomhus blir det svårt.
Jag hade hellre haft valpen i en långlina ute, de hade jag :)
Och sen använda sig av kompostgaller inomhus. De har man nästan alltid användning av och lätt att ta med sig och flytta runt.
Jag byggde en egen hundgård som jag tänkte att jag kunde ha henne i när hon var valp och vi var ute i trädgården. Men tror jag har använt den en eller två korta gång.
Valpen kommer ju vilja vara med dig och se vad du hittar på när du är utomhus. Jag hade nog inte köpt någon i förväg, isåfall efter att du fått hunden och känner att du verkligen hade haft ett behov av den. Annars helt bortkastade pengar :)
Mvh Jenna
Tack för svaren! :) Då struntar jag i det nu och satsar på kompostgaller !
Vi har gemensam trädgård men egen uteplats jag hade hage till Enja pga vi ofta grillade och satt ute en del. Slippa detta men att ha stenkoll på henne och slippa få henne i grillen så skaffa vi 3 kompostgaller rätt stort hage. I hagen hade vi det skönt bädd vatten skål och leksaker + chanel som alltid skulle vara där inne med. :)