Har er hund något udda beteende?
… som ni inte har tränat in utan som hela tiden funnits där och är något hunden hittat på själv?
Min hund älskar exempelvis att kramas vilket hon gör genom att sätta båda framtassarna runt nacken på en för att sedan använda benstyrkan och dra mig intill henne för att trycka huvudet mot mitt. Hon kan även sätta igång och rengöra öron i samband. Detta kan hon få för sig att göra både ståendes på baktassarna och sittandes. Har inte valt att ta bort det beteendet då jag tycker det är hur mysigt som helst att kramas med henne även om kanske hundpussarna inte är fullt så lika mysiga.
Hon har även sitt lilla vis att ta sig upp i min famn vilket är att lägga hela sin framdel i mitt knä och sen använda framtassarna och dra sig upp.
Hon använder generellt sina framben till mycket, de är som händerna är för människor.
Det jag kommer på just nu är att min kille brukar få för sig att han ska sitta i knät ibland. Han kan liksom komma från ingenstans och bara krypa (klättra/dra sig) upp i knät och sen sitter han där, ibland försöker han lägga sig ner men det blir ju lite svårare eftersom han är liite för stor för det egentligen
Han är en liten heffaklump på ca 24kg
Vet att han gör fler lite udda saker men det är det jag kom på nu.
Min äldsta hund Fido brukar lägga framtassarna på axlarna och vila huvudet på min ena axel. :)
Den yngre Junior brukar några gånger varje dag rulla runt och dra sig på mattor, framför allt i min säng samtidigt som han gör lite gruff-ljud.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
När min havanais vill klia sig så kommer han och kraffsar på min fot, då ska man vinkla upp foten så att han kan klia hela kroppen på foten samtidigt som han låter lite roligt 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min tös kramas också.. och hon lyckas alltid tima in det när man som mest behöver en kram. Hon kommer och ställer sig på bakbenen när man sitter i golvhöjd (på tå iom att hon är en liiiten hund) och lägger en tass på var sida om halsen, sen trycker hon sitt huvud/nos tätt intill ens kind. Hon gör samma sak om man ligger i sängen men då "bugar" hon och lägger sedan huvudet över ansiktet och trycker. Urmysigt! Hennes mamma gjorde samma sak.
Åh, Tassa är ju en liten speciell dam..
Ibland kan jag likna henne mer vid en katt än en jakthund.
T.ex. om man har legat och myst i soffan, och när filmen är slut så vet man att det är dags för att gå ut och kissa en sista gång.
Det börjas med att man mjukt kallar, och hon vikar fram ett öra. Ett rop till; andra örat. Efter ungefär 5 stycken kan hon börja resa på sig, men sedan går allt i slow motion. Hon sträcker på sig, och sedan går hon likt en katt med svängande kropp långsamt mot ytterdörren.
Sedan är hon en dam som gärna pratar mycket, och små morrande ljud är hennes främsta vapen. Och det värsta är ju att man förstår dem! Ett morrande ljud + huvudet lutat åt höger: hungrig. Morrande ljud + huvudet lutat åt vänster: busig. Morrande ljud + hoppar demonstrativt ner från sängen: vill gå ut. Morrande/suckande ljud + slicka sig om munnen: 'klia mig'.
Hon är som charmig! (Dvs. hon borde leveras med en ordbok.) <3
#4 Just så gör min också. Hon älskar att kramas och gör det frekvent varje dag när hon får chansen.
#5 Talande hundar är mysigt. Min tjej har det klassiska "wo-wo-woos" lätet och pratar alltid när hon är glad vilket hon förvisso ständigt är, den där svansen jobbar på duktigt.
Max har lärt sig att stirra ut en då han vill leka med sin boll. Han bara sitter och stirrar o stirrar tills någon reagerar. Ganska obehagligt för folk som inte vet vad han vill ;)
Kiro pratar jämt när man kommer hem, han liksom morrar, ylar och knorrar! Pratat gör han ofta vid andra tillfällen också, när han njuter av ett gott märgben eller något annat så knorrar han nöjt medans han tuggar.
Han ska även rulla sig VARJE promenad samtidigt som han pratar. Kommer en hund lägger han sig platt på marken till han får hälsa eller tills dom har gått förbi, det har han jämt gjort, går verkligen inte att dra med honom heller!
Är man ledsen kryper han upp och lägger huvudet på brösten för att sedan pussas överallt, gråter man så slickar han bort tårarna. Mår jag dåligt och Kiro inte kan komma till mig (någon kramar mig och håller om mig, han är i ett annat rum osv) så gråter han och skäller.
Han är otroligt känslig också. Hade en vän som tog livet av sig och till en början visste vi inte exakt vart. Kiro grät, morrade, skällde och hoppade runt med svansen mellan benen varje gång vi gick förbi i över en månad. Och då ska ni veta att Kiro är en hund som alltid går fint i koppel, är väldigt lugn och tryck, ända gången han hetsar upp sig är vid lek liksom, man blev så förvånad..
Älskar min lilla vovve, han är så himla bra på att trösta, vi har verkligen en speciell kontakt jag och han!
Min hund skrattar i stortsätt hela tiden.
När han blir riktigt glad så brukar han hoppa jämnfota rätt upp i luften, ex när vi träffar Anibaz här på forumet och hennes hundar som han älskar.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Inte min hund, men jag passar en prazsky krysarik som aldrig skäller, däremot gruffar/fnyser han ofta så han låter som en liten gris ^^.
En annan rolig grej är att han är rask och pigg på promenaderna TILLS man vänder håll och börjar gå hemåt, dååå blir han en liten minihund som veeerkligen inte hinner med på sina miniben… För då får man ju vara ute en stund till!
#10 Hahaha, smart jycke att dra ut på utevistelsen. Mysigt ifall det spöregnar ute då. 
Mina föräldrar har en Jack Russell som sitter så här (se bild) nästan hela tiden. Vill han något så viftar han med framtassarna så det ser ut som han vinkar. Detta kom han på när han var runt 1 år och håller fortfarande på med det, idag är han 9 år.
Min egna Chihuahua har några särskilt udda beteende för sig. När han blir glad drar han ihop sig som en räka och går typ på sidan. Svårt att förklara, men det ser väldigt kul ut.
När man ska äta kommer han och sätter sig jämte en och lägger sin ena framtass på låret.