Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1396 ggr
Cassii
0

Går detta ihop?

Jag har alltid haft en stor passion för hundar och detta är vad jag vill jobba med när jag blir äldre. Min stora dröm är att ha en liten kennel , o ha möjligtvis fyra tikar och max två kullar per år totalt. Sen skulle jag vilja bedriva ett hundpansionat eller hunddagis.. Meeen, skulle det löna sig? Skulle jag tjäna något på det? :/ Min stora dröm är att jobba med hundar, och helst att jag kan ta med mina hundar… :)

Finns det annat jobb med hundar? Jag vill verkligen jobba med något som är relaterat till hundar :)

[jakke94]
0

jag själv drömmer om samma sak, och jobbar just nu på ett hundpensionat. 

Tyvär är det många hundpensionat som går i kunkurs :/ 
Det jag har tänkt på är att man kan ha trim också, så man tjänar några extra slantar där. 

En uppfödare som tar två kullar per år tjänar sällan några större pengar, tror snarare det är tvärt om. 

Men sen kan man ju också tänka att många möter sin livspartner någongång i livet, och då har man ju dubbla inkomster också. 

Och vill man något i livet får man satsa! man kan inget annat än misslyckas ju ;)

Hiro
0

Min dröm är samma…. Om man bara kunde vinna sisådär 10miljoner på lotto eller nå så kunde man strunta i pengar och köra sitt egna rejjs :3

[Highonbluetomorrows]
0

Utbilda dig till någon sorts hundtränare så kan du hålla klickerkurser eller liknande vid sidan om. Kanske hantera problemhundar? Det tar tid att göra och kan eventuellt kosta en stor slant också, men när du är klar går det ju att kombinera med annat arbete då många vill ha kurser på eftermiddag/helger i vilket fall. Hunddagis skulle jag nog nästan utesluta om det inte är så att du råkar ha en bra lokal tillgänglig ändå.

Det är nog säkrast att försöka kombinera ett fast arbete (även om det är deltid) utan hundar med att arbeta med hundar - i alla fall tills du 1) tjänar tillräckligt med pengar på ditt andra jobb så att du kan sluta och lägga pengarna på hundarna eller 2) blir ett stort namn inom hundvärlden och då kan få ordentligt med pengar för det du gör.

Så tänker jag i alla fall. Vill också jobba med hundar/katter..

Michaela-N
0

Det går säkert, men det blir inte mycket extra över.

[Forest]
1

Jag ser dom som klarar sig med detta som TS önskar men ofta har de en sak till de gör, det är att hålla kurser eller klipper hundar. Men jag undrar lite orkar man detta? Det handlar om mycket tid.

Stephanie
0

Jag är heeeelt oinsatt i det här, men spontant skulle jag nog säga att du bör satsa på att kunna göra så många saker som möjligt. Allt möjligt som kan dra in pengar. Så precis som alla nämner här; hundpensionat, trimmning, diverse kurser och gärna mer om du kommer på. Det ökar nog chanserna att klara sig väldigt Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cassii
0

Förlåt, men den här tråden är nästan ett år gammal Tungan ute

[Forest]
0

7 missa det helt :-/ har du lagt ner drömmarna?

monstermash
0

#7 - Den kan ju fortfarande vara aktuell trots att den är gammal, eller har du gett upp dina drömmar nu?

Cassii
1

#8 #9 Planerarna är ändrade, ska börja på Forshaga hundgymnasium till hösten för att sen starta ett rehab Glad

[Forest]
0

10 låter bra :D

Jenniferri
0

Vad är ''rehab'' för något jobb? Förlåt att jag frågar men har aldrig hört det förut :)

// Hannah

Cassii
0

#12 Rehab center (rehabilitering)

Hiro
0

#10 OMFG! Det är där jag har tänkt att gå! xD

Cassii
0

#14 Jaså? När då? Glad

Hiro
0