Vad är detta för ljud?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har äntligen lyckats få det här på film! Dålig kvalitet eftersom bara mobilen fanns till hands, men i alla fall. Så här gör Hugo ibland. Helt slumpmässiga gånger. Jag har aldrig vetat var det varit, först trodde jag på noskvalster men var inte säker. Bad veterinär att skriva ut Interceptor vet. som han åt i tre veckor. Detta gjordes för ca 4 veckor sen. Men jag märkte ingen skillnad, vilket gjorde mig ännu mer säker på att det inte är noskvalster. Vad tror ni att det är?
Jag hör väldigt, väldigt lite ljud, men av det jag ser då hunden slickar sig mycket om munnen är misstanke om sura uppstötningar/magkatarr.
#1 gör du? Aja, det skulle stämma in precis med magkatarr! Veterinären trodde att det kunde vara något sånt eftersom han är konstant dålig i magen typ och verkar ha ont :(
Såna där ljud hade min hund sina sista år i livet. Det visade sig att han fått hjärtfel och vätska i lungorna och det kan då bli svårt att andas. Så jag koppade det där ljudet till hans hjärtfel, men jag är ju ingen veterinär heller så jag vet inte :P
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Ja märkligt så sätter jag volymen på högsta och hör bara pyttelite - skumt
Men då kanske du ska prata med veterinären igen om att få prova Novalucol, Losec eller liknande preparat - och även fundera och leta efter vad för typ av foder den kanske ska byta till. Magkatarr är ju oftast foderrelaterat.
Vad ger du för foder nu ?
#3 Vi var hos veterinären, hon lyssnade på hjärtat och allt lät normalt. #4 Hills Prescription Diet I/D blev vi rekommenderade, han äter det nu men det hjälper inte ett skvatt trots att det ska vara snällt mot magen och vara bra mot gastrit. Rena rama skitfodtet, sånt där tror jag inte alls på egentligen. När den påsen är slut blir det inget mer utav det.
Han kanske är allergisk mot pollen eller nåt liknande? :)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
#6 Nej, pollen kan det inte vara. Så här har han hållit på även under vintern
Har du provat färskfoder ? Jag kan helt klart rekommendera att prova det, då jag vet så otroligt många hundar med mer eller mindre kroniska mag-och/eller tarmproblem som blivit bra efter byte till det.
Det är nog bara 1 hund per 10 stycken som inte blivit bättre.
Om du provar, så prova en sort som inte är så fet i början, då fett kan vara jobbigt för en mage som har problem - man kan "byta upp sig" senare.
Säger som 8 prova o ge färskfoder det är skosam kost Chanel hade katarr och mycket känslig mage vart totalt kanon av färskfoder. Donna var dålig i magen oxå när hon kom och superkänslig mage mista lilla ny foder så vart hon lös i magen jag fick ge en masked färskofder i början för att låta hennes mage vänja sig. Idag kan hon hitta lite annat ätbart utan att hela magen krachar.
#8 #9 Han åt Voh med lax innan, det är det som har gett upphov till katarren isåfall
Det låter som att han försöker hosta upp en hårboll. Det är så våra katter låter då.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#12 Det kommer aldrig upp något efter det…
#13 Märkligt.. Han kanske bara satt i halsen?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#14 Det låter som det kommer från nosen.
Ja sådär kan ju hundar faktiskt göra ibland utan att det är nått konstigt med det :)
.