Hunden Fnyser!
Jag har en tik på 1,5 år. Och när jag säger åt henne fnyser hon till och går sin väg. Vad är detta för beteende?
Hon Fnyser inte ofta men just när man sagt till henne, typ nej och så fnyser hon åt en :O
Man får känslan "det skiter väll jag i" av henne när hon fnyser sådär!
Hmm… har tyvärr inte svar på din fråga men vår Mogge kan fnysa till ibland under promenader, typ vid mer "mystiska" ställen längs vägen. Har funderat på det flera gånger, vad det är, om det bara är att det luktar extra mycket just där eller om han fnyser åt något han reagerar på?
#1 Ja något är det ju dom gör ibland :P
Men frågan är varför :P
asg, jag har faktist uppleft detta med våran grannhund han fnyser oxå till när hans matte säger något som han vet mycket väl vad hon menar o lite att han inte bryr sig.
Varför jag skrattar lite är pga jag ser mig dom framförmig de är som ett gammalt par dom två
Jag skulle någ prova med att isf att säga nej så bryta det hunden gör med göra något den gillar, kanske träna lite små trix. Då är det inte så allvariga saker hunden gör. Sen undrar jag lite hur ofta tränar du? vad är det som hunden nu gör då den fnyser. Din hund är inte gammal och klart att den hittar lätt på små hyss o testar lite om du missar att upptäcka det den gör. men kan oxå knäppa ,med fingrarna eller något annat för få respons. Men OM nu hunden fnyser o faktist slutat med det den gör så har den iaf inte struntat i vad du sa. 
#3 Jag tränar mycket aport med henne, smått agility oxå.
Näe men ibalnd när hon tagit en sko har man sagt nej och så släpper hon den tittar på mig och fnyser och sen går sin väg :O
En annan gång när hon försöker leka med en annan hund inomhus har jag oxå sagt nej eftersom enligt mig att man inte leker inne. Då har hon slutat lekt tittat på mig, fnyser och går sin väg. Typ kaxigt ser det ut som :O
Visst en rolig grej faktiskt det dom gör men man börjar ju undra varför dom gör det :P
Det betydde oftast "Du är dum" här hemma :)
Vår husky tik fnös vid tillsägningar eller när hon var otålig.
Scenario:
- Sitt.
(tittar på mig).
- Ronja, sitt.
(fnyser).
- Jag sa sitt.
(fnyser och sätter sig ner).
Det slog aldrig fel :) Om vi inte var snabba nog till dörren när hon ville kissa, eller som protest när hon inte orkade göra som jag ville, då kom dessa fnysningar/suckar.
#5 Hehe då antar jag att hundar är lite lik människan ändå :P
Alltså fnyser till så som vi brukar sucka :P