hundpensionat
Läste i en hundtidning att det finns ett hundpensionat fär föredetta drogmissbrukare & alkolister jobbar, låter lite läskigt enligt mig att lämna över min hund till folk som har missbrukat droger och alkohol.
Visserligen är det ju väldigt bra för dom att få arbeta och göra sitt liv
mkt bättre, men jag skulle aldrig vågat lämna ludde där :)
Någon som har hört talas om det eller kanske du till och med har haft
din hund där kanske du kan berätta lite mer :)

Att det är nyktra narkomaner och alkolister som jobbar där behöver man inte oroa sig alls för tycker jag.
Däremot så vill jag inte lämna mina hundar så, eftersom de får stå i hundgård mestadels av dagen.

#0 Varför skulle du behöva vara mer orolig att lämna hunden där än på nått annat hundpensionat? På detta ställe så är det ju iaf folk som har tagit itu med sina problem. Men man ska absolut inte påstå att det inte finns narkomaner/alkoholister som jobbar på andra hundpensionat. En som har ett sånt missbruk kan väldigt ofta sköta ett jobb hur bra som helst och hålla fasaden utåt sett, oftast så är det bara anhöriga och eventuelt nära vänner som vet om problemet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ne hade nog inte heller varit orolig, men som Nicki skriver hade nog inte valt hundpensionat ändå..
Håller nog med Nicki där faktiskt =) Hörde du Nicki…nu vart det illa för min del ;)

#4 Lotta, Lotta!
Inte behöver du skämmas för att du ser upp till mig.
Var bara en tidsfråga tills du skulle komma på det själv.
Alla andra här inne har redan märkt det ju *L*
Ellinor, du ska veta att det finns många missbrukare som är jätteduktiga med hundar o andra djur. :) Många av dom har mycket känslor som dom kanske inte har fått lägga på någon människa och det är lättare för människor att föra över kärlek till ett djur. :) Nu generaliserar jag lite, hoppas ni förstår hur jag menar. :)
Hmmm…har dom märkt nått jag inte visste om…va konstigt *ASG*
Oftast så brukar det ju finnas minst en person som har huvudansvaret. Och som ger de föredetta missbrukarna stöd osv. Tror inte att det drivs enbart av föredettingar…