Tryffel-svin
Detta roar sig ofta mina hundar med på promenaderna i skogen - alltså att finna och gräva upp hjorttryffel.
Jag är grymt imponerad över hundars förmåga till att känna dofter, för Mini kan komma i 190 knyck för att sedan tvärstanna och börja gräva - och hon finner alltid det hon letar efter ca 1 dm ner i marken. Nu har även svarte slyngelvalpen Polly börjar hitta själv. Synd bara att just hjorttryffel är oätligt för människor..
Filmen finns på min facebooksida, men är gjord offentlig - så alla som har facebook ska kunna se den
haha grymt, sa grisen? :D
Jag trodde att det var typ trummor eller nåt, som du hade valt som bakgrundsmusik innan jag insåg att det är hunden som krafsar med tassarna på rötterna i marken :D
Vad häftigt! :D Hur har dom lärt sig det? Eller luktade det bara väldigt gott en gång ni var ute i skogen och dom började själva? :)
Mvh Jenna
#3 - Mini lärde sig själv i höstas via en annan hund och Polly tog efter Mini nu under våren
Så numera brukar det bli en eller ett par gånger per skogspromenad som dom hittar hjorttryffel. Tänk om jag kunde få dom lika glada i kantareller sen