Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1046 ggr
[helenal]
0

OT. Nu är de slut!

Jag och David har gjort slut! singel efter tre år nu…

zeretki
0

*kram*

jonasjo
0

att du är singel nu vad har det med hunder å göra?

zeretki
0

#2 Det står under Övrigt så du kan bara låta bli att läsa om du inte vill bry dig. Flört

Gasoline
0

Antar att det var du som skrev att ni had tt itn så bra förhållande. Du ska snart s att du kommer att börja må bättr. Sköt om dig

(min "E" tangent glappar, därför kan dom fattas ibland)

AnneN
0

Nej men vad tråkigt, får man fråga vad som hände?? *kram*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraB
0

*tröstekram*

Malin-A
0

men va tråkigt… o just efter att han kom hem också.. skickar tröstekram…

kerstinjoh
0

Men Helena! Vad hände?

Ibland tycker man att man vet det mesta om vännerna på HiF. Och du väntade så på att han skulle komma.

Jag skickar dig en stor bamse-tröstekram!

#2 visst är det ett hundforum, MEN vi är vänner här inne och känner varandra ganska bra. Vi tycker om varandra och vill Helena skriva om det, så får hon skriva så mycket hon vill.

Real
0

Hum.. är de nått som går nu eller:( Jag är ledsen för dig, vet PRECIS hur det känns.. kanske inte med er situvation. Men mitt tog ju med slut för några dagar sen och vi var också tillsammans i 3 år. *kram* på dig!

[helenal]
0

jag är inte så ledswn egentligen.. han har svurit mot mig kalalt mej hora och varit almänt elakt. Men alltid har jag stannat kvar… för de "*goda!"minnena.. men nu de senaste har han sovit i soffan vi har inte skrattat och haft kul längre… efter frankrike började han tjafsa om att jag flirtat med andra killar.. å han ntycker de otorhet. Så han bad mig packa mina väskor och sticka och de gjorde jag!! Ätnligen! jag saknar hans leendeoch hans varma kropp… men de va längessen jag fick den kärleken av honom nu:(

kerstinjoh
0

Lycka till gumman!

AnneN
0

Inte kul då det blir så i ett förhållande, om han har behandlat dej på det sättet utan nån bra orsak så är det inte mer än rätt att du tar dina saker och går. Huvudsaken är att du ska må bra och jag hoppas att du har bättre lycka nästa gång

_**/Mvh Anne

Tixy
0

*kramar en massa*

Real
0

jaa du har ju iaf klarat av att ta dig ur det.. jag sitter här och bor ihop med min fortfarande. Och allt är jätte bra mellan oss nu.. blir helt förvirrad. Vi har hittat på saker som vi inte gjort på månader, vi skrattar tillsammans och pratar om allt. Vi hade tyvärr erhm.. jaa de där i sängen igår:S inte de bästa, för jag vart ännu mer förvirrad då, eftersom jag fortfarande är jätte kär i honom. Men de lär väl kännas när han flyttar den 1 juni.

Jag får väl säga de alla säger till mig. Du kommer över det.. inte de roligaste att höra, men de kanske är sant?:) Man får ta en dag i taget och hitta på roliga saker med vänner och bekanta. Och så får du ägna massa tid till din lilla Hugo bulle..
kram igen!

Gasoline
0

#10 Aha, det var du.. Va int riktigt säkr på vem utav "er" det var då jag har varit i 2 lika/olika diskutioner i rllationr på sistonde, som var ganska olika men ändå samma problem i stort sett. Men då vt jag vem utav dom du va. Hur som hllst, det vart nog bäst så, lät int som någon vidare rellation ni hade.

zeretki
0

Helena, om han är så svartsjuk att du inte får snacka med andra killar OCH det faktum att han kallar dig hora, är tillräckligt tycker jag. Det är inte kärlek att kalla någon hora. *kram*

[helenal]
0

han ringde alldels nyss å sa e de inte ngt du vill säga till mej.. du vet vad jag vill å massa grejjer! men ja sa jag vill tänka å vi kan inte bo ihop längre.. så han skulle ringa imån!! men ja ska stå på mej

Malin-A
0

ja stå på dig, värsta som finns e att bli oskyldigt anklagad…

AnneN
0

Stå på dej du har vårat stöd iaf mitt, var stark

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Helena vad du går så stå på dig…en kille som vräker ur sig sånt när han känner sig osäker kommer förmodligen fortsätta med det så fort du pratar eller tittar åt fel håll. Du är värd mycket mer en så.

Kram från mig och Skorpan

Real jag tycker din kille är lite taskig mot dig…han gör ju bara så det blir jobbigare för dig, det måste ju vara jättesvårt för dig att veta vad han vill och inte vill. Jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och skärper sig gentemot dig.

Kram till dig också

Denna kommentar har tagits bort.
[helenal]
0

tack Lotta= ni är bra vänner ni!!

Hna ringde igår och han fattar inte att det är slut. Jag s aatt vi kan inte bo ihop, jag måste få fundera lite.. han ba: funder apå vad? å massa jobbiga grejjer.. han ba puss å såna grejjer!

Jag sa att såklart du får tr'ffa Hugo, men jag måste få tänka på vad jag vill.. du får ge mej den tiden annars om du inte kan de så tyväörr har vi ingen framtid… han ba: tog du väskan du fick va mej? Jag ba.. ja.. då sa ahn bra för jag klrara inte av att se den:(

AnneN
0

Jobbigt då dom inte fattar att det är slut, finito, över…

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Stå på dig bruden…älskar han dig så ger han dig den tid du behöver =)

Real
0

Lotta: han ÄR super taskig.. du får säga de utan att de ska låta illa:P Skärper sig gör han nog inte på ett bra tag.. han förstår nog inte riktigt vad de innebär att vara utan mig. Men han ska ju flytta snart .. så då märks de väl av antar jag. Vi kommer ju ses som vänner och han kommer få ha hand om ecko ibland, men mer blir de ju inte.. Jag tror iaf att han kommer få en små chock.. och jag vet inte alls vad jag vill.. förut hoppades jag att de skulle bli så att vi var vänner ett tag men hitta tillbaka till varandra. Men jag vet i tusan om jag vill de längre.. jag är jätte kluven, för han är så otrevlig ibland. men så kan han vara världens bästa.. hum.. jobbigt med killar;P

Prizma_o_Kristall
0

Många kramar!!!

Maja
0

*kraaaaaaaaaaaaaaam* Usch, sånt är aldrig kul, men du har ju alltid lilla Hugopojken.. :) Lycka till nu!! :)

Lotta
0

Ja du Real att det är jobbigt med killar var ju inget nytt….ibland är dom ju så sanslöst klantiga i sitt sätt så man funderar på om dom kan vara av samma ras som oss ;)

zeretki
0

Real, men du, du kan få nån som är bra nästan hela tiden kanske utan det som är dåligt hos den killen du har nu? :) Jag tror inte man ska nöja sig med nåt som man verkligen inte mår bra av. Man ska må BRA av sin pojkvän! :)

Faxlin
0

Kramar till er båda. Och jag kan säga att jag också vet ungefär hur ni känner. Även om jag inte är singel numera. Men jag tror alla hamnar där ibland.
Nu var det några år sedan sist fö mig dock.

Här inne hjälper och stöttar vi varandra i allt.Det är det som ör att forumet är så otroligt trevligt.Så ingen ska känna sig dum överatt skriva om saker som inte är hundrelaterat. Fast det bör nog stå off topic innan i början. Så det ändrar jag.

Kram till er

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0

tack åSA=)jag va så skärrrad när ja skrev inlägget att ja inte tänkte på off topic=)

ja såg ett mejl han skrivit till hans sbro, han skrev: de verkar som det e slut mellan mej och helena(säg inte detta till nån för jag är inte 100 än)?!

Lotta
0

Hmmm…vadå verkar? Och säg det inte till nån? Har du hunnit landat sedan det vart slut?

[helenal]
0

ja vet inte vad han menade?12 jag saknar han jätte mkt idag*! vill vara med honom:( men  vi ska sepå onsdag iaf, fr han vill träffa hugo!

Faxlin
0

#31: Klart jag förstår att du var skärrad. Sådana nonsens saker som att skriva OT före är ingen kattastrof att glömma. Jag finns faktiskt här och det är i alla fall det minsta jag kan göra för att hjälpa er här inne.

Hoppas du snart blir glad igen.

Kram Åsa

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

jobbigt för dig helena, skickar tröstekramar till dig…

Real
0

freja, finns sånna? det trodde jag inte.. hum, men är rätt svårt att släppa någon man haft så pass länge. Och dessutom var han min första i allt! Så jag vet inte ens hur man gör när man lever som singel. Men som sagt, de känns inte än som om de vore annorlunda.. var iväg igår till hans bror på landet och grilla och hade jätte trevligt. Ecko sprang omkring som aldrig förr.. Och jag är då alltså bara med dit som en "vän".. känns lustigt. Dessutom ska hans bror gifta sig i juli.. och jag var ju bjuden. Tänkte gå ändå.. för jag vill vara med på deras bröllop.. men då går jag ju som elias dam! de kanske också kommer kännas konstigt. Men de VILL ja gå på.. inte alltid man får gå på bröllop.. heller inte när de är så allvarligt som de här är.. med alla seder och allting. Man får inte ens sitta med den man kommer med:P

Lotta
0

Jag hoppas det löser sig till det bästa för dig Helena.

Ja du Real….jag förstår vad jobbigt det måste vara för dig. Jag tycker inte att det är nått konstigt att du vill gå på deras bröllop, och kan du gå dit och se dig själv som "vän" till Elias så är ju det bra. Du lär tänka på att det är du som ska klara det eftersom det är du som blir lämnad, att vara vän med en kille man älskar kan bli väldigt komplicerat. Och stå på dig du kommer klara dig utmärkt utan honom….. =)

[helenal]
0

nog har de löst sig. david ligger brevid mig nu;) men jag ligger lågt… tror att han har någon annan tjej vid sidan om… får en känsla av det!!! kunde inte låta bli att kolla hans mobil*jag vet* där blev jag CHOCKAD! han har nyss bytt nummer… men de va ett meddelande där i från 10 januari 2006!!! där de stor: Hej vacker, förlåt för  att jag v!a så konstig igår och unvikande, du är b'st alltid jag älskar dig!!! Hm.. jag e väldigt fundersam!!! ska ja berätta för honom? egentligen skulle jag bara kolla om han hade sparat mitt nummer i telefonnen å läsa de meddalnden ja skikat till han ida så fick ja syn på detta!!!

Gasoline
0

#38 Hehe, ja, det är inte lätt. Berätta att du hittat det utav misstag när du skulle göra något annatm precis som du sa. Min fd som oxå heter david skrev till tjejer att han skulle sätta på dom osv och när jag frågade honom vadför han skrivit det så sa han att det var på skoj. När vi gjorde slut så visade det sig att han hade andra, hur många vet jag ej.
Personligen tycker jag det är bäst att ge upp och försöka hitta någon som är bra helt och håller, fullt ut!
Kramar

AlbaStiffler
0

Bäst är att rycka bort plåstret fort som fanken, inte dra bort lite i taget, det gör ondare för er båda.

Låter ju faktiskt inte som om er relation är vidare hälsosam för nån av er. Om du ens anar att han har en annan så är ju det i sig ett tecken på att du inte litar på honom, och därmed bör ni inte vara ihop. För det är ju uppenbart att han inte litar på dig, med sitt svartsjuka sätt… Ohälsamma relationer måste man lämna, du kommer se det helt klart om ett halvår.

När jag just brytit från en 4 åring ohälsosam relation (vilken jag då inte såg att den var dålig för mig) sa min pappa en sån vis sak. Det tar en månad för varje år ni varit ihop, att komma över en partner. Det st'ämde rätt bra. Det tog ett halvår för mig att glömma honom och inse hur bra jag hade det själv, utan honom. Nu har vi istället en hälsosam kompisrealation, där vi träffas max en gång om året som kompisar, hehehe…

zeretki
0

#38 Helena, om du tror att han är otrogen och själv känner att du inte är kär, då tycker jag verkligen att du ska skippa att reda ut allt och bara gå vidare. Jag vet inte om det löser något att ställa honom mot väggen angående otrohet om du inte är kär i honom? Det är inte alltid bäst att reda ut allt.

Tycker jag iallafall. :)

--Freja, vis och gammal tantis

[helenal]
0

jo men det konstigaste var att han bytte nummer igår! och detta inlägget var från 2006… men jag får väll fråga honom då. Jo men jag bryr mig om honom. Inte bara lä'tt att glömma så efter tre år… men vi skulle höras nu i veckan. HGan frågade om jag ville komma på hans syster student. Jag tackade Nej.

Gasoline
0

#42 Nej, det är inte lätt att glömma. Men något man måste vänja sig med, dessutom ska du inte glömma utan bara gå vidare. Nr kanske han hade sen tidigare, ett nr han andvänt för just sådanna saker, att skicka sådanna meddelanden med så du ej kunde misstänka honom eller så kanske han fått det av en kompis., fråga honom vart han fått det ifrån. meddelandet kanske till och med kan ha legat kvar på telefonen!

Lotta
0

Släpp taget du är värd nått mycket bättre…ut och lev loppan över sommarn.

[helenal]
0

hehe =)

Lotta
0

Tänk dig en sommar utan förpliktelser….man ska leva loppan medans man är ung, inte sitta med en svartsjuk pojkvän ;)

[helenal]
0

har redan en del:;)

Lotta
0

Hehe du sköter dig….jag vill höra att du haft jättekul utan en svartsjuk kille hädanefter =))

Malin-A
0

ja ha nu jätte kul =) lyssna på tant Lotta =P

Lotta
0

Japp…den vise har talat ;)

Malin-A
0

haha ja precis… tur vi har dig Lotta =D

Lotta
0

Visst är det….Malin det nästan ekar här inne…har folk gått i strejk eller? =)

Malin-A
0

ja jag tror banne mig d,, bara du o jag här =) men vi har det trevligt,,, =D

Lotta
0

Japp det har vi som vanligt…. =))

Malin-A
0

haha precis.. ska väl snart ta o gå ut me Lusse på en nattprommis,.. =)

Lotta
0

Ja Skorpan var ut på sin pinkrunda klockan 10 så nu sover hon säkert till 10-11 i morgon den lilla sömntutan =)

[helenal]
0

hha hugo sover oxå till den tiden;)

Malin-A
0

haha va sönt o ha en sån sömntuta, Lusse sover väl iof tills jag går upp om han inte står o skäller på mig om att jag ska komma ner, men vid 8-9 när jag ska gå upp får han komma ut imorrn..

Lotta
0

Pappisar är sömntutor hahaha

Stackars Lusse får inte sova imorgon…han har det inte lätt ;)

Malin-A
0

nepp imorrn blir d upp tidigt.. =)

Liss
0

åhh.. och ja kan oftast vänta till kanske 12.00 till min vovve vill ut.. sköööönt!:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[helenal]
0

haha hugo har alltis VARJE morgon sömntuta i ögonen;)

Liss
0

nemen titta.. helena var kvar här inne:)

Malin-A
0

heej Lis1 =D

Liss
0

heej malin.a :P

Malin-A
0

lis1 L i s ett lisa ett eller hur var d nu.. hahahahah

Liss
0

hurmm.. *morr* precis som de står.. som de låter.. LISETT! grr…

Malin-A
0

hahaha =P måste retas lite.. bara liiiite.. =P

Denna kommentar har tagits bort.
Lotta
0

Malin är en retsticka ut i fingertopparna…och envis är hon också ;)

Malin-A
0

haha japp ibland så =D

Lotta
0

hahaha jag hade rätt…jag hade rääääätt *retas* Mallabrallan är envis =D

Malin-A
0

hahaha mallanbrallan… jaja ni får väl hållas =P hehehe

Lotta
0

Japp och det gör vi Mallanbrallan =D

Malin-A
0

hahaha Råttan Lotta =D

Lotta
0

*ASG* Vi kanske skulle hitta på smeknamn på alla här inne…

Malin-A
0

jaaa varför inte.. =D

Lotta
0

Vi får ta oss en funderare i natt…så tar vi upp det i morrn =)

Liss
0

ja inte är jag issepisse iaf:S erhm..

men du har fortfarande inte förklarat mallanbrallan ju malin?

Faxlin
0

RåttanLottan är bra. ;-)
Det tycker min Sanna i alla fall. Så det å. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Nästan så man vant sig med att heta råttanLotta….huaaa stackars mig ;)

ÅsaGåsa kanske skulle passa dig min dam…om vi nu ska gå på namn och djur =D

Faxlin
0

Fast det passar inte direkt mig. På gässen riunner allt av. Men mig fastnar det på som med karlssonsklister ju :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hahaha dig rinner allt av…så det var ett mycket passande namn =)

Faxlin
0

Det gör det ju inte. Nu är du dum. Du känner mig sååå mycket bättre än så. det vet jag. visst när jag är glad och alert då rinner det mesta av mig. Inte mycket som kan få mig att ta åt mig då inte :-) Men inte annars ju…

Audiatur et altera pars

Gasoline
0

Min syrra heter oxå Lisett men hon stavar det Lizette

Lotta
0

Hehehe jag är aldrig dum…möjligtvis en retsticka men inte dum ;)

Faxlin
0

Jopp du är dum. Så det så Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Retsticka!!! Skrattande

Liss
0

jag stavar också med e i slutet.. bara att ingen fattar de här inne;) hihi.. kallas hon me issepisse?;P neeh vars.. de är nog bara min syster som är så dum..

Faxlin
0

#88: Japp. men erkänn att du sitter och ler liiiite :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hihi jag skulle nog kalla det mycket…men okay lite då ;)

Malin-A
0

du e väl inte dum mot våran kära Åsa, Lotta..tänk på att hon har alla snorisar bakom sig =P

Lotta
0

Och jag har alla kloka tantisar på min….och Åsa har ni ju inte så stor nytta av nu…hon har ju gud bevars skaffat sig ett liv Oskyldig

Gasoline
0

#89 Nej, men hon kallades för liz fis när hon var liten. Liz och Lizze är det nog mest nu.

Liss
0

jo jag kallades med Lizzie.. men de kändes så hum.. fjortis.. så vägra lyssna till de:P

Malin-A
0

#93 Åsa tittar ju inte här då o då.. =)

Faxlin
0

#96: exakt. Du har så rätt så. Och jag är faktiskt mest här kan jag berätta. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja d e bra d, alltid lika kul när du e här.. =)

men jag skruver väldigt konstigt.. åsa tittar ju inte in här då o då, skulle ju va att Åsa tittar in här då och då =D

Faxlin
0

hehe, jaja , de flesta fattar nog vad du menade i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja d får vi hoppas =D

Lotta
0

Jag fattade inte ett dugg lilla damen Fundersam Fast det gör inget för du är en gosnoris =)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.