Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 3535 ggr
annika85
3

Hyra ut sin hund

AAAAAAAAH!

Kollade precis in en annons på blocket där en person "Hyr ut" sin labbe för tex fester, dop, barnkalas mm. Herregud, är det bara jag som fick en hjärnblödning nu?

Vad folk kan sänka sig till, enligt annonsören så äter labben "kopiösa" mängder mat och måste nu dra sitt strå till stacken.

Blir vansinnig!

http://www.blocket.se/skaraborg/Snall_labbe_hund_uthyres__T_ex_kalas__fester_39622446.htm?ca=13&w=1

sofiek90
0

shit.. Hemskt att göra aså mot sin hund!

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Men herregud…. Hemskt

Sigriiid
3

Jag tror nog att det är en skoj-annons. Hoppas det iaf! Det finns ju många roliga annonser på blocket som inte är seriöst menade.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Satum
1

Det måste vara ett skämtSkrattande

annika85
0

Hm…..hoppas att det är ett försenat aprilskämt. Kanske bara jag som saknar humor, men jag tyckte verkligen inte att det var roligt.

Michaela-N
1

Klart det är en skoj-annons, ingen tvekan om det. Annars hade annonsören inte skrivit att den äter så mycket mat och nu måste dra sitt strå till stacken, det är sånt man inte skriver helt enkelt.

Fast jag förstår att det kan vara lite svårt för oss hundälskare att tycka sånt är kul, men det är helt klart ett skämt.

[Forest]
1

Jag antar det är ett skämnt Skrattande Får iaf hoppas det är det, 150 kr i tim rätt hyffsad timlön Flört

Mantissa
10

Bara jag som tycker det är helt ok? Folk hyr ju ut lantdjur, ponnies mm till kalas, varför inte en kramig hund? Tror inte labben missköts om ägaren är med och ser över. De gillar ju normalt människor i allmänhet och barn i synnerhet. Säkert får den smaka tårta dessutom:)

phôenix
0

Jag skulle aldrig hyra ut min hund till vem som helst. DÄREMOT skulle jag kunna hyra oss som ekipage om jag tex. tävlade freestyle med hunden för att göra lite "partytrix" på ett barnkalas.

Believe you can and you're half way there.

[Surina]
1

Jag tror faktiskt detta är ett skämt mer eller mindre :P… tror inte detta är något seriöst.

annika85
5

#8 Skulle du vara ok med att lämmna din hund på ett barnkalas med främmande människor och sedan bara åka?

Jag kan ju bara svara för mig själv men jag skulle hellre tugga glas än lämmna några av mina djur med en hjord skrikande sockerstinna hyperaktiva barn.

Kalli
1

#11: Nu skrev h*n ju faktiskt: "om ägaren är med och ser över".

On-topic tycker jag inte heller att upplägget är helt fel, om det sköts rätt.

lillalycka
2

#11 Vissa hundar älskar barn och dyrkar deras uppmärksamhet. Både barn och hund vinner på det isåfall. Självklart under förhållanden där det alltid finns någon "hundförstående vuxen" som ser över situationen.

Mantissa
2

#11 Nej, mina hundar skulle inte trivas på ett kalas. Kanske goldenretrievern skulle, men han har inte träfat så många barn.
Sedan skrev annonsören ingenstanns att man fick komma och hämta hunden, utan jag tolkade annonsen som att ägaren skulle vara med då hon ville ha ersättning för resan.
Inte ett dugg konstigare än att ta ut sin häst på ponnyridning. Rätt individ naturligtvis och ingen som stressas av situationen. Säkert många djurlösa barn som skulle dö av lycka för att få ha hund med på kalaset.
Alla barn är inte hyperaktiva och sockerstinna.

Maadeleine
0

Skulle aldrig kunna hyra ut min labrador till någon annan.

Dessutom så äter min labbe inte så mycket mat så undrar hur personen i annonsen definierar "kopiösa mängder". Om man bara ger rätt foder så behöver de inte äta så mycket för att det är näring i maten och såklart kan en labbe äta hur mycket som helst utan att säga till, dom är ju ganska matglada av sig Flört

GabbZ
1

Reagerade också starkt på den annonsen så jag tog kontakt med killen.

Jag smsade honom och frågade om han var allvarlig och då fick jag svaret:  "Hej! hehe den las ut delvis för skojs skull för att få reaktioner från folk. Men visst skulle hon kunna få gå på kalas om de skulle vara av intresse. Hon skulle tycka det va jättekul för hon älskar allt och alla :) mvh"

Frågan är om annonsen är på skoj eller inte? Jag tyckte inte det är kul iaf. Man hyr inte ut sin hund till folk man inte känner. En hund ska känna trygghet med sin ägare och veta att ingen gör den illa.
Hunden kanske är trevlig mot allt och alla men hur kan man veta att alla barn på ett barnkalas är det? Det kan hända en olycka, hur kul blir det att få hämta sin hund hos veterinären?

Jag tänker smsa tillbaka att jag avråder honom från att hyra ut sin hund. Djur är inga leksaker =/

[Shettisar]
1

Tipsa honom om lobotomi…Skrikandes

Jag mailade Blocket och och frågade om de verkligen skulle förse oss med så oseriösa annonser där de ser djur som leksak….

[Driva]
1

Bara en undran över alla som reagerar jättestarkt.
Hade ni blivit lika upprörda om någon annonserade om att de ville låna ut en pony för ponyridining?

[Shettisar]
0

#18 Jag tycker inte om ponnyridningar på tillställningar eller marknader..Men att hyra ut för längre tid är ok…Så länge djuret inte lider eller behandlas illa.Men att hyra ut för just kalas etc Nej tack..

Mysisa
0

Why not?

Skulle jag träna freestyle med nån av mina, vilket jag kanske ska börja med, skulle inte jag se nåt fel i att uppträda på kalas. Lite extra träning för mig o hunden lite extra kul för gästerna. Så har jag tom så kallade allergivänliga hundar så "alla" skulle kunna hyra oss…

Så nu ska jag börja träna och uppträda med hjälp av en blocket annons

minavitas.wix.com/kennel

[Doglovers]
1

Måste vara någon krake som råkar fylla 30, 40 år och då riskerar man att råka ut för sånt här. En kompis till mej fick sin hund insatt på blocket när han fyllde 30 år. Och blev totalt nerringd. Och det var också det som var meningenFlört

joheck
0

#20 Fast det är ju en annan sak om man som ägare är med på kalasetFlört.

Mysisa
1

#22 Fast jag uppfattade aldrig annonsen som att hunden skulle lämnas ensam på kalaset

minavitas.wix.com/kennel

joheck
0

#23 Ok, men jag tror att många som uttryckt sig negativt till annonsen har uppfattat det såGlad.

Maja2
10

Å gud, en av mina hundar skulle ÄLSKA att få vara på kalas och vara i centrum, sitta i knät på folk och bli klappad :)

Frida B
2

hehe… det är lika seriöst som en som födde upp damråttor av championslag som såldes på blocket… eller en som sålde sina dåliga egenskaper som dåligt humör… vissa påå blocket asså ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

sofiek90
0

#26 Jag skänker bort mina dammråttor, med risk för ev. ökning av antal hos den nya ägaren ;)

MVH

Sofie

Katti
0

Det är alla gånger någon som satsar för att komma in på http://bestofblocket.se/!

Pilon
0

#25 menar du att du skulle hyra ut hunden som på annonsen då eller? :) eller hur tänker du där? Visst gillar mina hundar också att bli uppmärksammade och klappade och sånt men man måste som ägare vara där och övervaka så att barnen inte hetsar hundarna, barn kan lätt få för sig att alla vill ha hundens uppmärksamhet på samma gång och då dom kallar på hunden hela tiden Fido, fido fido, fido, fido här fido här här här här!!" uppstår en väldigt stressig stämning. :) du tycker ju att det är okej med att hunden hamnar i en stressig situation men jag skulle då iaf inte vilja se min hund stå och tokflämta och hoppa runt som en cirkusapa för att h*n inte vet vad alla barnen som säger dens namn hela tiden vill, och vad h*n ska göra. man väl ändå inte jämföra po.nyridning med banrkalas. :) på en ponny sitter barnet still, och uppför sig barnet illa så får barnet oftast inte sitta kvar på hästen.

Maja2
0

#29 Jag skulle givetvis följa med själv. Kanske ha någon uppvisning på kalaset?  :) :)

Katti
2

Tycker det låter som en jättebra idé, men man kan ju knappast kalla det för att hyra ut en hund.

Uppvisning och klappning under uppsikt för de som vill, kanon affärsidé!!!

Pilon
0

#30 Ahaaaa jaa varför inte:)