Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 820 ggr
Vanniz
0

Hjälp med vovve!

Hej, Min pojkvän har en blandras vovve på 8 år, Och idag börja han halta på fram benet och runt hjärtat vibrerar det typ.. Vad kan det vara :/?

[Forest]
0

Vebreringen kan jag inte svara på, men halt kan vara allt från enkel sträckning till skadad. Är han svullen feber allmänna tillståndet på din hund? Lite mer info om hur han verkar må kanske underlättar för andra allt luska.

En nyfiken fråga när upptäckte du att han var halt och vebrerade i (musklerna?) runt hjärtat?

Maja2
3

KOntakta vet. Här på forum finns vad jag vet inga veterinärer, och ibland behövs vet. kunskaper

Vanniz
0

#1 Han dricker inte vatten men han har ätit mat, han har flåsat lite men vill mest ligga stilla och sova.. inte så pigg på att gå ut och gå, Vi märkte det idag att han börja halta (han har bara gått i koppel han kan inte gå lös då drar han) Om han har feber det vet jag faktiskt inte men kan be pojkvänen att ta febern på honom.. :/

#2Dom ska ringa vetrinären imorn om det inte blir bättre.

[Forest]
0

3 det kostar inget mer än samtalkostnad att ringa jouren. Tänkte så inte hunden åkt på en blodpropp eller annat aktut.

Vanniz
0

oj.. det låter inte alls bra :S får be dom att ringa..Han ville att jag skulle fråga er här på forumet för att han är orolig :/ är också orolig när något händer min tik på 5 år hon ska göra en ögon opration på onsdag så hoppas att allt går bra :)

[Forest]
0

5 har ingen aning vad det kan vara utan det kan vara aktut, därmed kan man rådfråga med vetrinären om vänta eller inte. Flört

Rafflan
0

Tror inte det är akut, vibrationen låter som en muskel, så jag skulle råda att ringa och prata med veterinär om symtomen, mer exakt vart det vibrerar, hur hunden mår, äter, dricker, om den ömmar om man tar och trycker på benet.

Men är allt bra är det bara att boka en tid sent i veckan, blir hunden bättre innan det är det bara att avboka :)