Enja väntar smått
Kan inte hålla mig längre
Magen är stor nu och Enja är beräknad den 11 Maj, vad som döljer sig är jag jätte nyfiken på :) Jag har hela tiden sagt hon kommer få 4 valpar 2 tikar 2 hanar. Det är jätte roligt detta :) Enja gillade den blivande fadern o gissus vad han gillade söta lilla Enja med ni kan ju gissa själva att det vart en fullträff
Tyvärr har jag dåligt nät just nu pga byter internetlevrantör därmed kan jag inte visa bilder. Men jag har en tråd på pudel.ifokus där ser man inte magen alls som den är nu idag. Enja går sakta fram springer inte alls grasiöst utan hon galoperar som en överfet ponny som går på sommarbetet.
Vi går promenader med paus o inte alls den snabba takten som vi brukar ha. Jag hoppas att ni kan hålal tummarna för henne att allt går bra. Jag är faktist lite nervös redan nu.
Enja är våran foderhund så hon kommer inte bo hemma under valptiden. Men hon trivs bra hos uppfödaren o hennes andra hundar :) jag ska förhoppningsvis vara med under valpningen det beror på hur jag jobbar o hur min man arbetar.
http://pudel.ifokus.se/discussions/4f4e9fe088f47257d901d0eb-wiiii-antligen-lop?discussions-1
Vad kul!!! 
// Nadja
1 ja verkligen. idag har jag känt att det rör sig hon är i 6 v ++ nu :)
Hoppas det blir många fina små besbisar!!! Kommer du att köpa någon av valparna?
// Nadja
3 nej :) men det kommer någ bli någon man fastnar extra för. Men vi har redan Donna oxå och hon är bara 1 år´. 3 hundar ska vi ha men inte än 3e får vänta lite :)
Så himla kul. Spännande att få se hur många ungar det blir då. :D
Vad roligt! Du måste visa bilder på valparna sen! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
4 tack :) Nyfiken är man på vad som finns där inne rödtottar kommer det vara :)
Härligt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh va roligt! Då håller vi alla tummar och tassar på att allt går bra när det är dags 
åh, vad kul, håller tummarna & tassarna här! (:
// Hannah
Åh lilla Enja, minns när hon var valp
Nu ska hon ha egna bebisar.
Lycka till säger jag till er!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Åh så kul! Ser fram emot bilder! 
- Mvh Emma
Åh vad kul!:D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Lycka till med dom små
Åh ska lilla Enja ha bebisar! Den enda pudeln som jag faktiskt gillar!
Grattis och stort lycka till!
Tackar alla :) Enja fyller 2 år den 8 maj tiden går så snabbt. Så hennes valpar föds väldigt bra tid lagom för sommarlovet för många som har barn. Det kommer som sagt antagiligen bli rödtottar som Enja(fadern är oxå härlig röd som Enja otroligt söt), så har man fallit lite för Enja så är chansen stor att det blir små mini Enjor 
Åh vad roligt och spännande 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
18 :) jag är jätte nyfiken. Idag har valparna spelat fottboll i magen Enja låg i knät o man kände hur de rör sig där inne. Känns riktigt bra att känna att de rör på sig där inne :)
#19 Ja det är ju ett bra tecken
jättekul. Du ska inte behålla en valp då? Eller du kanske tycker att det räcker med 2 hundar?
20 hehe ne vi ska inte ta nån valp nu, jobbar mycket i sommar så skulle inte ha tid. Vi ska ha en tredje hund men den får vänta tills det är rätt tid :) Donna behöver sin del o Enja med sen. men tanken är väl att om dottern får/håller kvar sitt intresse så blir det en krullis till henne sen när hon är mogen för det o tid finns :)
#21 Okej :)
åååh va spännande! hoppas allt går bra och att valparna är friska. glöm inte bilder!! :)
Åh så roligt, och vad spännande! Hoppas allt går bra
Grattis vad kul!
Så du ska bli mormor, hur känns det?
23-24-25 Tackar :) Det är spännande nu är Enja hos uppfödaren för boa in sig lite extra. Det var så att husse var lite för rädd att det skulle inträffa innan beräknande tiden o han skulle bli helt **** om det skulle vara så inte det bästa att se en husse som springer om kring livrädd när man ska valpa första gången i sitt liv :D Det känns väldigt roligt att få bli mormor, jag hoppas att jag får vara med på förlossningen för det är säkert en härlig upplevelse. Jag tror hon väntar 5 valpar vi får hoppas på 4a för det är stor kull för liten dvärgpudel som hon faktist är :) Emöke uppfödaren kände 4 valpar i magen när hon kände lite men en missar man lätt 
hehe spännande :)
Måste visa Er en liten mage
Hur mågna gissar ni finns där inne? Hon är liten dvärgpudel 30-31cm kanske ger er litet hum om hur många som väntas. Hon är från stor kull själv med 4a andra kullsyskon. Spännande detta måste jag säga.
Saknar henne massor vill gärna vara med henne o pyssla om henne. Mattes lille bäbis är det trots allt <3
Gud vad skoj för er!
Vilken stor härlig mage hon har jag tror det skulle kunna vara 3 elr 4!
29 :)
Oh oh oh när får hon barn….?
vilken mage <3
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
31 beräknad den 11/5 :) Magen är stor har inte sett så stor mage på dvpudel innan, så jag är verkligen nyfiken vad som finns där inne :)
Men åh vilken go mage :) gissar på 3 små mirakel.
Åhh vilken fin mage
jag drar till med en gissning på 5 stycken små Enjor! Hoppas valparna får samma härliga färg som Enja 
jag gissar på 3-6 ungAR!
Vad fin hon är! Jag gissar på 4 små bebisar 
Åh lilla Enja, nu är hon inte så liten längre, inte om magen iallafall
Jag gissar att det ligger 6 stycken bebbar och jäser i magen på henne.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
GRATTIS på födelsedagen, Enya!
Och snart kommer bebisarna. Spännande!
40 Hon tackar så mycket på sin 2 årsdag. Jag skicka med ett paket men fick inte lyckan att vara med när hon öppna den. Men i paketet fanns det mindre ben till alla hundar, vissa fick inte ben pga de inte tålde märgben men jag räkna med det så jag hade även med vanliga raka ben till alla :D
Lina visst är det stor mage :D Härlig gissning :)
Igen fler som vill gissa på antal valpar 
#43 När jag läste lite mer noggrant så såg jag att Du gissat 4 … och jag som inte skulle härma någon, fniss.
Blir spännande att se, det närmar sig :)
Jag skulle nog gissa på 5 valpar, varav en är lite mindre än de andra 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
44, ne jag skulle inte säga något sånt till dig, kolla tråden vart sa jag det. Nu är tempen nere så det beräknas ske säkert i natt :)
Jag har gissat på 5 valpar men när jag såg hennes magbild nu så är det någ 6 men det är väldigt många valpar som för vara förstföderska. Nu är lite faktist rastlös o lite nervös. Håller tummarna att allt går för henne o valparna.
Jag gissar på 5 eller 6 
ååh va kul! Lycka till Lilla Enya!
I Timmies kull var där 6 valpar, också förstföderska och dvärgpudel! Alla klarade sig fint och alla lever idag :) 12 år gammla och mamma är 15 år gammal! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#46 Nä det var Jag som sa att jag inte skulle gissa samma antal som någon annan :)
Jag tror på 4 valpar! :D
Mvh Emelie och hunden Kelly 
5 - 6 st :D
Ska man göra det ännu svårare så gissar jag på att det blir 4 hanar och två tikar. Om det blir mindre kull så gissar jag på flera hanar än tikar.
Jag gissar på 5 och håller tummarna för att allt går bra för Enya och alla valpisar 
eller så lurar hon er alla och så blir det typ tre :p
Vet en hund som var sprängfet, mycket fetare än kullen innan hon haft då det var två, så alla trodde att nu skulle det bli en drös. men sen var det bara två små tjockisar ändå :)
Jag gissar på fem stycken! 
Har du några namnförslag än så länge? :) eller du går i alfabetisk ordning och gör att t.ex. alla namn börjar på A
Ååh är du inte otålig nu?! :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Bara några dagar kvar nu!
58 namn står inte jag för men visst kommer vi ge lite förslag, vi har ett par st 
Roligt att ni ger era gissningar :) Ska snart ringa o höra mig för lite hur det verkar vara med tösen, får inte rikgit ro i kroppen, kommer vara skönt när det är över o jag kan pusta ut. 
Valparna har anlänt och det vart 5 små valpar, 3 tikar och 2 hanar
kullen är jämn o fin som de ska vara. Något ljusare än Enja som nyfödda en har mörkare färg som Enja var. Hon tar hand om sina små gryn bra
Hon är pigg och mår bra, så nu kan mormor pusta ut 
Åh vad roligt! Grattis! 
Yay jag hade rätt om fem valpar! Haha 
Grattis!! Gu va kul. Skönt att Enja och valparna verkar må bra.
Tackar är så glad att allt gick bra, det var sånt som jag var lite orolig för. Att hon är en bra mamma tveka jag inte på med tanken på hur hon är som tik o beskyddande liten tjej till Donna 
Så skönt och grattis!
Tackar 
Grattis 
Tackar 
Gud så roligt, trodde oxå på 5 valpar men skrev det aldrig
// Hannah
vad skönt att allt gick bra. Grattis 
Åh vad roligt och framför allt skönt att allt gick bra! Grattis!
Vad kul! Grattis! 
Vad skönt, nu kan du pusta ut ;)
åH VAD KUL! GRATTIIIIS !.D
grattis till valpisarna! ser framemot bilder… ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Grattis!!! Vad skönt att allt gick bra! 
// Nadja
Åååh äntligen är dom födda! Grattis mormor, va skönt att allt gått bra med dom allihop 
tackar :) Ja det är rikgigt skönt att allt gick bra och att alla mår bra. 
Bilder finns på denna sida http://vovve.info/emoeke/Dagbok.htm
Grattis!!
#80 åhhh 
- Mvh Emma
Grattis! :D (attans jag trodde 4 valpar ;))
Mvh Emelie och hunden Kelly 
81 små krovar 
82, Tackar :)