Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1102 ggr
amela87
0

Bilder - Bus i vårsolen

Tog lite bilder på Ruby och hennes papillon kompis Disney.
Dom har växt upp ihop och är jämngamla.

Blev en hel del bus bilder Glad

amela87
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

amela87
1

amela87
1

amela87
1

amela87
2

amela87
2

sista bilden ♥ :)

joheck
0

Vad söta dom är! Är det Disney som är stor eller är Ruby liten? Min pappis har en cavalier kompis som han älskar att leka medGlad. Han är däremot "mycket" mindre än henne.

amela87
1

#7 Skulle tippa på att dom är lika stora, kanske att Disney är lite lägre i mankhöjden men hon är mycket tanigare än Ruby ^^

Tror att cavalierer är mer grövre än vad papilloner är(som vuxna)
Nu är Ruby lite liten enligt ras standarden så skillnaden mellan henne och Disney är inte så stor. Men plockar man upp dom så märks det snabbt att Disney är lättare haha Tungan ute

joheck
0

#8 Ok. Tyckte Disney såg så otroligt stor ut, men jag tänker ju på skillnaden mellan min pappis och hans kompis och där är det större skillnadFlört. Tippar på att Ruby är mindre än den cavaliern. Hur mycket väger hon?

amela87
0

# 9 Jaså? Har jag inte tänkt på haha,kanske hon gör på bilderna.
Ruby väger 5,8-5,9 kg hon är även spinkig om man jämför med andra Cavalierer men alla är olika ^^

joheck
0

#10 Hmm, då borde hon inte vara så mycket mindre än den här cavaliern. Det är kanske mitt ögonmått som inte riktig funkarTungan ute.

Tycker Ruby är jättesöt klippt förresten!

amela87
0

#11 Vad jag har fattat rätt så är Ruby perfekt i makhöjden (32 -33 cm ska en cavaler vara enligt ras standarsen) Hon är 32 cm. Dock är hon tanlig och lite högbent. Så hon ser mycket smalare ut. Var en som frågade mig "Är hon en sportig variant på cavalier?" haha tyckte jag var roligt. Men hon ser verligt ut som en "sportig" variant Tungan ute

Tack så mycket,blev oxå super nöjd med klippningen. Glad

monstermash
1

#11 - Då fungerar inte mitt ögonmått särskilt bra heller ;)

TS - Synd att du inte är i hundarnas nivå när du fotograferar, men Ruby är väldigt söt! Disney var också fin.

amela87
0

#13 Tack så mycket, det var svårt att ligga på deras nivå då dom sprang runt som dårar hela tiden. Försökte med det hahaTungan ute

Beckibus
0

TS en fråga bara, varför låter du henne leka med sele? Fina och roliga bilder! Ser att de har roligt ihop..!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

amela87
0

#15 Borde jag inte det? =/

jonnson
1

#16 enligt alla hundtränare och veterinärer jag pratat med, så ska hundar helst vara helt "nakna" (utan halsband, sele, täcke osv) när dom leker med kompisar pga risken att den andra hunden kan fastna med tex en tand eller klo.. Dessutom ska man helst ha sin hund helt "naken" så fort den är lös, så den inte fastnar i någon pinne eller så..

EmelieKelly
0

Gud vad fina bilder :) verkligen vår också!

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

amela87
0

#17 Jaha..när hon har halsband på så åker den av diekt när hon leker ute men selen har jag inte tänkt på så mycket :P  ska tänka på det nästa gång.

LinaK
0

Jätte härliga bilder, lyckliga hundar Skrattande

Tycker också Ruby blev ursöt som klippt, det var hon förstås innan också men ja.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Anibaz
0

Jättehärliga bilder, Ruby är så söt! Kyss

Varför klipper du henne? *nyfiken*

joheck
0

#21 Haha, jag ställde mig motsatta frågan när jag såg Ruby. Varför klipper inte alla sina?Flört

amela87
0

#20 hehe,många säger det, tack så mycket :)

#21 Tack! :) jaa du, ville att hon skulle ha det svalare och lättare när värmen kommer,sen drar hon inte alls lika mycket smuts o skit in utifrån. Och mycket lättare att bada. Tog mig en bra 40 min innan att bada + torka henne men nu är det bara att torka avSkrattande

#22 Haha man kan ju fråga sig detFlört