Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 930 ggr
fredrikaa
0

Tid till valp?!

Jag går nu ut skolan, jobbar då 100 % i tre månader och sedan vickar jag över 50 % resteranade månader. Och ska snart flytta till lägenhet. Sen ev. blir det valp kring Jul/nyår. Då är min fråga, hur har man tid med valp?

Hur hade ni tid med valp när ni hade jobb? Hur gjorde ni? Ska försöka att hitta en hundvakt de timmar jag är borta, vilket jag förstår att man måste. Då en valp inte får vara ensam.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

joheck
0

Ja, det blir ju hundvakt eller ta med valpen till jobbet antar jag. Fast man ska kanske inte ta med en allt för ung valp till jobbet om det är mycket aktivitet.

fredrikaa
0

Sant. Ska ta och höra med arbetsgivaren när det närmar sig isf. Om det nu blir valp! Hur fick ni era valpar rumsrena? :)

Jag har enbart köpt omplacerings hundar (2 st) så nu med  valp är jag helt grööön!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

joheck
1

Ta ut valpen efter mat, lek och sömn. Plus en massa beröm när h*n går på toa där h*n ska. Kan även ha tidningar inne och berömma när de använder dessa. Viktigt att komma ihåg att små valpar inte kan hålla sig, så det är ingen idé att bli arg om en olycka sker.

[Sarahansson1]
0

Det som kan hända om du blir arg för valpen gör inne så kan valpen gå och göma sig för att göra sina behov.

Jag tkr det spelar stor roll hur mkt tid du har för valpen när du jobbar också. Jag skulle inte rekomendera valp om man har en del möten och måste lämna valpen på kontoret ex. I såna fall är nog dagis eller dagmatte bättre. Men det är ju även viktigt att du får knyta an till valpen och ni lär känna varandra och att den känner sig hemma hos dig. Innan nån annan har valpen eller att valpen vistas på andra platser. Hemmet måste få valpen att känna sig just som hemma och trygg!