Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2915 ggr
KajsaM
0

Vilka kurser?

Vilka kurser har du gått med din/a hund/ar? Och vilka skulle du vilja gå? :)

KajsaM
0

Jag har: Valpkurs

Skulle vilja: Spår skulle vara roligt att gå med Viggo

SaraC
0

Jag har gått privat för det vi velat träna på och behövt hjälp med.

Skulle vilja gå agility, men har tyvärr inte råd.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tarotsanna
0

Vi har gått nybörjarkurs och har just påbörjat fortsättningskurs. Sen får vi se om och hur vi går vidare.

lill-jarven
0

Oliver: Valpkurs + 2 allmänlydnad/klicker via skolan

Indra: Bytte ibland hund på den sista kursen.. Indra fick ta agilityn och sånt som Oliver inte är så road av. Oliver fick följa med när vi hade prov ;)

Har inte gått någon kurs med Joxa.. skulle gå agility med henne i somras men då fick jag jobb i Kiruna så det sket sig.

Agility vill jag då alltså gå med Joxa :)

Liss
0

Ecko har inte vart på några kurser alls.. dem två vi tänkt oss sket sig pågrund av inställning och skit. Nu hade jag tänkt gå lydnad med honom nu i september. Men var ju "husses" mamma som hade fixat..så nu blir väl inte de heller eftersom vi inte alls har kontakt mer.:( hum..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Jag har inte gått annat än koppelträning och apportering och det var min mamma som höll i den kursen.

Jag skulle mer än gärna vilja gå agility för både jag och hunden tycker det är skoj.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

ja jag vill ju gå lydnad och spår..för spår tror jag ecko skulle vara riktigt duktig i.. och kanske nått mer? är inte så bra på vad som finns..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Pomperipossa
0

Oj oj oj…Har gått en dressyrkurs..Glad

Tixy
0

Har inte gått någon kurs alls med Idelma, men känner två duktiga filurer som har sagt att dom kan hjälpa mig, så det känns tryggt. :)
Tycker vi ska få en hundklubb här i Sollentuna, då kan jag gå x antal kurser med henne. Men eftersom far inte jobbar regelbundet, och jag inte pallar åka kommunalt med henne hur som helst, så kan vi tyvärr inte gå nu. :(

Med förra hunden gick vi valpkurs, fortsättningskurs (tror jag det var) och spår.

Persifone
0

Valpkurs + 1 Vardagslydnad +2 Fortsättning + 3 Tävlingslydnad+2 och ett antal agility kurser ^^

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
0

Kanske ska påpeka att det inte är med samma hund :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Vattnadal
0

Raksha har gått valpkurs och 2 vardagslydnadskureser samt 3 viltspårkurser för goldenklubben. Vidare delade hon och Vidar på en aktiveringskurs hos priivat tränare, och Raksha gick klickerkurs en intensivdag hos samma privatis.

Vidar har gårr vardagslydnad, fortsättning på den, samt avancerad vardagslydnad, och den delade aktiveringen med Raksha. Vill nog gå nån mer kurs med honom, för han älskar att gå kurs!

Cora har gått vardagslydnad på goldenklubben. Fanns inte plats hos privatisarna, hon behövde gå kurs och på bruks ville vi inte gå. Goldenklubben tyckte att en "ocknig" hund gick bra, så där fick hon gå.

Piro gick valpkurs hos vår privatis.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

HoppeDesy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Med den ena: valpkurs, allmänlydnad 1 och 2, agilitykurser upp till och med tävlingsagility, tävlingslydnad (helgkurser) och rallylydnad.

Med den som vi tog bort i vintras gick vi spår (helgkurser), tävlingslydnad, allmänlydnad och brukskurs spår (under två terminer).

Jag tycker det är superinspirerande att gå kurser, dels för att det är roligt att gå med hundarna och dels för att man alltid lär sig något nytt av annat hundfolk. :-)

myra82
0

Valp, allmän, fortsättning samt bevakning. Skall troligtvis börja spår i vår.

Verticalvein
0

Har gått: Valpkurs och allmänlydnad

Vill gå: Grundkurs (förberedande till lydnad), Lydnadskurs, spår, agillity och rallylydnad mfl

Zabina
0

Har gått: Unghundskurs, hundmöteskurs, ska snart börja rallylydnad

Vill gå: Luktdiskriminering, viltspår, lydnadskurser, agility

[Forest]
0

Har gått: spår med våran andra hund. Agilitykurs nybörjare/del 2 för andra. Men fick hjälp med där man var kan man säga :) Unghundskurs prova på allt möjligt på denna kurs= lite lydnad,spår,agillity,rallylydnad

Vill gå: Agility så vi lär oss det helt, vinterkurs i bla freestyle inbakat (har jag bokat in redan) o rallylydnad :)

Jespersen
0

Med Tia har jag gått allmänlydnad och ett par tävlingslydnad när hon var yngre (har dock aldrig vågat tävla.. Tungan ute).

Humla går sin första kurs nu, nybörjarkurs i agility. Innan dess har vi vart med på en del fria agilityträningar, så Humla är ju egentligen lite för duktig för nybörjarkurs då hon redan kan alla hinder men matte är för dålig för fortsättningskurs ;) Har övatövatövat på det här med handling nu, men den där högerhanden vill gärna visa i alla lägen ändå.

Tia blir det nog inga fler kurser med, men Humla vill jag gärna gå fortsättningskurs i agility med sen och kanske även en lydnadskurs.

[Driva]
0

Fick min hund som vuxen så jag har inte gått valpkurs med henne, men hr hört att förra ägaren ska ha gjort det (även om det inte märktes för fem öre…)

Har gått:
vardagslydnad
agility nyb
Agility forts

Är i valet och kvalet om jag ska gå lydnad eller rallylydnadskurs i vår..

Cockerspaniel
0

Missade Valpkursen så jag och Lissie har bara gått Grundkurs 1 och nu ska vi börja i Lydnadsklass1 :P

Workingdog
0

Tyra: Agilitykurs fortsättning, Agilitykurs tävling ( 2 gånger) lydnadskurs, mixkurs, trixkurs, freestylekurs

Vill/ska gå: Lydnadskurs i November,  Sen vill jag gå flera lydnadskurser

Lex: Har inte gått några än.

Vill/Ska gå: Lydnadskurser, brukskurser, kurs i linförighet

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Maja2
0

Med Kelly: Nybörjaragility och Vardagslydnad, har anmält oss till tävlingslydnadskurs

Med Paddy: Viltspårskurs och nybörjaragility

Med Molly: Nybörjaragility

Cassii
0

Vill gå: grundlydnad, tävlingslydnad, nybörjar agility, fortsättnings agility, sen kanske vi ska utbilda lexie till möggelhund

ahlbergaren
0

Med Evald (min första egna hund) har jag gått: valpkurs, allmänlydnadskurs, rallylydnad och påbörjar snart rallylydnad fortsättningskurs.

Vill gå: Tävlingslydnad, spår och agility om hans nerver håller för det….

Med framtida hund vill jag främst valla och även träna lydnad & spår :)

Michaela-N
0

Har gått: Valpkurs, Allmänlydnadkurs, agility nybörjare, freestyle

Vill gå: Tävlingslydnadskurs, kantarellsök, agility tävlingskurs, freestyle nivå 2, kontaktkurs, viltspårkurs…

Maja2
0

Uppdatering: Nu har jag även gått rallylydnad med Molly, samt den där tävlingslydnad med Kelly. Har dock beslutat att inte tävla i lydnad (klassisk) utan rallylydnad, som är mer JAG :)  och betydligt roligare.  Har ytterligare en hund nu, och vardagslydnadskurs står på programmet för hennes del, men det blir nog i höst.

joheck
0

Har gått valpkurs.

Skulle vilja gå: Agilitykurs, lydnadskurs, kantarellsök, ev rallylydnadskurs.

Kommer säkert komma på fler kurser som jag skulle vilja gå^^.

thilda-
0

Vi har gått: Allmänlydnad x 2, Spårkurs och imorgon ska vi börja med Rallylydnad :D

Vi vill: Viltspår kurs, Allmänlydnad Forts. och Tävlingslydnad :)

MoaW
0

Dobby:
Valpkurs
fortsättningskurs
Agility
vardagslydnad 1 
Rallylydnad
freestyle
privatträning
problemhundsutredning

Viggo:
Valpträning
Grundkurs 
Rallylydnad
instruktörsutbildning
Motivationskurs

Tenshi:
Puppy Talk

Vill Gå:
Ska gå rallyinstruktör i sommar och det blir nog Viggo som får följa med då.
Valpkurs med Tenshi.
Klickerinstruktör
agilityinstruktör
freestyleinstruktör

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

LLLINN
0

Har gått med Sixten:

Valpkurs
Följsamhet/kontakt
Viltspårskurs

Vill gå med Sixten:

Sök-kurs
Kantarellsök

Vill gå med kommande valpen:

Rallymixkurs