Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3373 ggr
[Doglovers]
9

Egen rastgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄNTLIGEN!

Nu har vi satt upp rastgården som jag drömmt om i flera år. 100 meter nät på 1 meters höjd. 32 inpregnerade stolpar+12 lite kraftigare stolp i hörnen. 200 meter vajer till nätet. Mycket svett och vatten i solskenet. Men nu är den här. Grinden ska vi göra klar i dag. Ska även sätta tältpinnar i nätet på backen mellan alla stolpa. Så blir det lite bättre stadga i botten på nätet. I fall någon skulle tycka det var grönare gräs på andra sidanFlört Allt som allt så blev kostnaden runt 3500-4000 kronor. Och frågar vi hundarna så tycker dom nog att det är värt det.

Vi släppte ut hundarna i går så dom fick inviga och dom blev lyckliga. Det kan jag intygaSkrattande

Nu ska vi lägga in ett par stockar som dom får hoppa över. En barn bad pool med lite vatten i. Ett däck ska sättas upp och så hittade jag en tyg tunnel som ajg ska lägga ut+ något stort plaströr. Och något som dom får skugga ifrån. Den här hagen ska dom bara rastas och busa i. Jag kommer aldrig lämna dom själv i den eftersom nätet är så pass lågt.

[Doglovers]
0

Gänget på grönbete.

[Doglovers]
2

Ett par som tyckte det var skönt att rulla runt i gräset.

Chieko
0

Så härligt! Fler bilder tack ;) Jag vill göra något liknande i framtiden fast till kaniner, tror dock det blir ännu mer jobb…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Doglovers]
1

Tack Chieko. Jag är verkligen glad för den här hagen eftersom jag inte vill ha hundarna lösa när vi är ute och går.

Det måste ju går för dej också, men som du säger så blir det nog lite mer jobb. Du får väl gräva ner ett nät hela vägen under gräset också. Men som en liten rasthage dagtid när du finns i närheten behöver ju inte bli så avancerad.

Chieko
0

Ja både ner i marken och högre än en meter, inte alla kaniner som vill stanna kvar när de har undersökt hela (vilket jag har bra erfarenhet av själv, dock på 70cm)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Karmatarerskanise
0

Vad kul för hundarna :)

Gillade verkligen första bilden :P Ser ut som riktig lycka!

LinaK
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men så härligt för hundarna, underbart! Blev jätte bra Glad

Nu får du akta så att inte grannarna tror att det är en allmän rastgård Flört

Visa gärna bild på grinden när den är färdig.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Doglovers]
0

Det blir bara en trägrind med nät. Vi hade i metall men vi tyckte den blev för klumpig. Jag ska ju inte lämna hundarna när dom är där så jag har ju hela tiden koll på dom, så grinden blir nog funktionell.

Grannarna vågar sej nog inte hit sedan min nyvalpade tik fick stryk av ena deras hund.

Jag ska släppa ut vovvarna där en stund nu igen. Får ta det lite lugnt eftersom det är varmt ute. men nu ligger det nog lite skugga där.

[Forest]
1

Himmlars vad skönt för vovvarna man ser ju verkligen att de trivs :) 1a bilden snacka om lycklig hund ser helnöjd ut och de två rullande hundarna med lite "detta är livet bilder" Glad

Loveradio
0

Ser riktigt härligt ut :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

zoolatri
0

Vilka fina bilder! Och vad skönt med en så fin rastgård!:)

Noa-Nisse
1

Oj oj oj!!! Gud va avundsjuk jag blir :O jag vill ha en likadan.

vart köpte ni allt material?

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Doglovers]
0

Roligt att ni gläds med mejSkrattande Jag är super glad att vi äntligen kunnat få till det.

Vi handlade allt på Jula. 25 meters rullar. Tror vajern var något billigare på biltema. Men det kostar att åka till olika affärer också.

SaraC
0

Avundsjuk!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Doglovers]
0

#14 Du kanske också får en någon gång. Man vet aldrigSkrattande

SaraC
0

#15 Det hoppas jag verkligen att jag får möjlighet till framöver!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Doglovers]
0

PuttSkrattande

Noa-Nisse
0

Tycker det är så himmla fint :) har sagt det innan men säger det igen. Jag är så himmla avundsjuk!!!

Har du nya bilder på hur det ser ut i nutid? d.v.s. om du uppdaterat hagen :P Hade varit superskoj att se   Skrattande

[Forest]
0

18 samma här vad skönt o ha så stor gård att hundarna kan springa o leka, se bara på galen glad hund i 0 inlägget

[nadvard]
0

Ser helt underbart ut! Fina hundar förresten! Skrattande

Emaljoh4
0

Avundsjuk!?!?! IIIIIIIIINTE ALLS, HAH! (FlörtFlörtFlört)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Doglovers]
0

Roligt att få göra några lite avis iblandFlört Vet ni, jag brukar faktiskt dela med mej lite av det jag har. Så jag har en kompis som kommer hit och tränar sin hund i bland. Roligt att kunna vara till hjälp.

Stockarna har inte kommit dit ännu och jag vet inte hur jag ska göra. Det blir lite bökigt när man klipper gräsmattan, men jag kan ju faktiskt gå med trimmern lite också.

Vi har satt dit några snöpinnar så dom kan gå lite slalom, men annars har vi inte gjort så mycket mer. Jag ska sätta upp lapp på jobbet och tigga gamla tältpinnar om någon har såna liggandes. Jag ska sticka ner ett par i backen mellan alla stolpar eftersom jag har några små kortbenta utbrytar kungarFlört Då sitter nätet stabilare i backen.

[Doglovers]
1

Här sitter en liten rackare som brukar springa in och gömma sej för dom andra, när dom vill ta hans älskade leksak. Smart va?

Noa-Nisse
0

Doglovers, köp ett gäng får ;) vallningsträning plus bra gräsklippning ;) haha.

#23, åh så härligt :)

[Forest]
0

22 sicken liten sötsak smart liten rackare Kyss

[Doglovers]
0

Japp, han fintar och lurar dom hela tiden. Bra att vara litenSkrattande

[Doglovers]
0

Puttar upp lite.

Qepta
0

Åh vad härligt!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Doglovers]
1

Jag tycker nog att hundarna har byggt upp musklerna bättre nu när dom kan rusa runt i rastgården i stället för bara promenader. Nu får dom både och. Plus jakttillfällena då det är jakttider.

Beckibus
0

Men va avis jag är! Skit fin! Ser ut som hundarna trivs i den med!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

JoannaLi
0

Jag är uppväxt med hundar i sådana där stora och gudomliga hundgårdar, och det var först för något år sedan som jag insåg att jag lär bo i lägenhet när jag skaffar hund, och helt plötsligt stod det bara still i huvudet för hur man skulle kunna göra för att släppa hundarna lösa för att de ska få springa av sig.

Så blir det, helt enkelt, när man är uppfödd med sådant på bakgården! ^^

Vattnadal
3

Vi märkte en ruggig skillnad på muskler efter att vi byggde vårt hägn. Vi har det runt hundgårdarna, så at bara är att öppna och släppa ut dem. Bra när det kommer jakthundar förbi oxå, att de inte kommer åt att nosa direkt på våra hundar.
Vi har dock viltstängsel, en meter skulle inte stoppa så många i vårt huskygäng. Flört

Vi har stockar, stenar, en jordhög, gropar, en badbassäng (kapad kubiktank) rep, märgben, en dörr som vippbräda, en tunnel od åt dem att leka i, på, runt och under. De har fantastiskt roligt, och får springa där i alla fall en gång om dagen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sophie&Segra
2

#32, Nu blir jag nyfiken.. Har du inga bilder? Skrattande

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Ronon-m]
0

#32 Ja jag vill också se bilder på det där! Skrattande

TS, riktigt snyggt! Hundarna ser ju verkligen ut att älska det, kanon ju :)

EmelieKelly
0

Gud vad härligt med egen rastgård! Lite avis bara ;)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[Doglovers]
0

Visst älskar hundarna att busa där. Det är det bästa jag någonsin gjort till vovvarnaSkrattande

Vattnadal, sätt gärna in bilder på din rastgård med hundarna här. Vi kan dela på tråden.

Loveradio
0

När jag har hus ska jag också bygga en rastgård :) ser riktigt härligt ut och är inte lite avis.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

bambiiii
0

Vaad kul! Bambi skulle tappa hakan om han fick springa i det där <3

Hundarna ser jäääte glada ut <3

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

vallhund
0

kl

Min hundgård hemma är inte så stor, den är ca 80 kvm + 20 kv altan, den går som ett U runt huset så det är utsikt i alla vädersträck, samt hundlucka in till huset. På nattis har hunden (tidigare hundarna) ett eget hägn på ca 1,5 ha med en egen friggebod att sova i, där är fullt med berikningsgrejer i form av hängande däck o hängande skyddsärmar som man kan lattja med, det är ett skogsparti som är mycket backigt, en favoritlek är att ta upp ett skottkärrsdäck o hiva iväg det så det rullar ner för backen, så har man nåt att jaga när det inte finns nån tvåbening i närheten som kastar grejer åt en.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.