Nordic färskfoder
ni som ger er hund detta vad tycker er hund om det? Ni som ger detta kan inte ni berätta lite om det? Vore tacksam för det
Har gett det förutom och hundarna älskar det. Har endast gett Nordic special, då jag vill ha korn i och inte bara en massa utfyllnad av potatismjöl.
Ger annat förskfoder nu, men Nordic är ett helt okej färskfoder.
Jag har gett bas o det älska mina hundar, de måde bra på det men gick över till VoH just pga det är bättre. Men jag var helnöjd blodiga fräsha korvar köpte oxå burgare o även dessa var kanon smidiga :) Jag har inget dåligt o säga om fodret. 
Ända negativa med nordic är att det inte luktar smultron.
Nu har vi bytt till vom og hundemat för jag tycker att det är bättre då det bara innehåller kyckling,lax och vom och sen luktar den inget.
Ger basvarianten, har inget att klaga på men hade kanske sett att man skippade vetet.
≧◔◡◔≦
#4 - det finns inget "vanligt" vete i Nordic bas längre (tyvärr) och är numera ersatt av endast potatisfibrer och lite vetekli !!!
I Specialen finns inget vete, men väl korn - men kart bättre än enbart potatisfibrer - enligt mig
Ok, det är lagom sega med att updatera sin hemsida i såfall kan jag tycka
Specialen har jag övervägt just pga innehållet, men vill ha minskad proteinmängd just därför blev det basen.
≧◔◡◔≦
3 vilken av voh ger du för jag tycker inte att VoH luktar mumma heller nu anser jag att hundarna äter ändå så snabbt sin mat så lukten är ju väck snabbt pga detta likaså med nordic bas :)
# 6 all info hämtade jag från deras hemsida
Här ser du skillnaden mellan bas och specialen. Bas hade väl vete-korn-havre som kolhydrat förut.
Oxkött, Vom, Potatisfiber, Vetekli, Oxblod, Kalk, Mineraler samt Vitaminer
Oxkött, Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Mineraler och Vitaminer
#8 Oj det stämmer
det är jag som fått för mig att det stod så.
≧◔◡◔≦
#9 lätt hämnt då en hemsida uppdateras sällan 
Jag blev själv paff när jag hörde dom ändras, för jag funderade ett tag på att ge basen då specialen är lite väl fet. Men för min del ger jag hellre vete-korn-havre än massor med potatismjöl…
Så det var därför jag själv gick in på hemsidan och läste ändringen
Synd bara inte fodertillverkare över lag är mer noga med att sätta ut under större nyhetet att ändring av innehåll skett - och det gäller både färskfoder som torrfoder, men många är väldigt dåliga på att göra det.