Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1001 ggr
sarae
0

Utställningen i Lidköping idag - fråga!

Hej!

Tänkte bara höra här om någon har svar på en kanske för andra självklar fråga. Är ny i hundutställningssvängen men vill åka och kika på utställningen som är nu i helgen, men undrar om någon vet om man som besökae får lov att ta med sig egen hund? Misstänker att det inte går, men det hade vart ett perfekt träningstillfälle för min lilla skrutta!

Lyckas inte hitta något om det, men det är väl för att svaret antagligen är självklart för utställningsvana hundägare ;)

Nån som vet?

[Forest]
0

Ingen aning. Har vart på 3 utställningar 2 inoff o dessa två fick man ta med sig sina andra hundar.

jgs09001
0

När jag var i Västerås och ställde förra helgen fick inga fler än de hundar som skulle ställas ut vara där. Men det var inomhus. Men det borde stå i PM:et som arrangegerande (stavfel? Haha) klubb lägger ut på sin hemsida.

sarae
0

Tack för svar! Har letat och letat men det står inget annat än "hundar under 4 månaders ålder får ej vistas på utställningsområdet"…

Hade jag haft hjärnan med mig hade jag hört av mig till arrangörerna i tid och frågat… men men…

[Forest]
0

3 då får hundar följa med om det står så, antar jag iaf. Hoppas nån som ska dit kan svara på detta :) Grannens har redan åkt deras hund ska ställas ut där :)

sarae
0

ahhh… ja.. i värsta fall får man väl vända och åka hem när man kommer dit ;) Min tös behöver verkligen träna på att vistas bland många andra hundar… hon blir så till sig och tappar all fokus när hon ser andra hundar ;)

Belimas
0

Är utställningen utomhus så får man i regel ha med sig hundar som inte ska ställas ut under förutsättning att den är vaccinerad enligt reglerna och att man givetvis har vaccinationsintyget med sig.

oskartoller
0

Är nog ingen fara. Är det utomhus brukar man få ta med sig hunden in bara den är vaccinerad.

Jag var i västerås förra helgen och ställde ut, en jag känner fick ta med sig sina 2hundar in och hon ställde inte ut. Vet int vad hon sa i vaccinationskontrollen.

thilda-
1

Jag var där ! :) kan säga så här.. Det var snuskigt mycket folk + hundar så ta själva " träningen " vid ett tillfälle när det är ute för då är det bättre med plats så slipper man sitta i knäet på andra.. :) men annars,, JA man får ta med, men hunden måste vara minst 4mån och vaccinerad.

toodiloo
0

I västerås stod det ju att ej deltagande hundar undanbedes… tog dock inte med min. Får man inte ta med borde det stå i infon… står det inget, ta med!