Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1123 ggr
[Ronon-m]
0

Lydnadstävling imorgon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att jag glömt nämna att det är min och Indras första lydnadstävling imorgon och även första tävlingen någonsin (förutom utställningen)!

Jag är så nerväs och det ska bli så himla roligt! Jag ska vara på plats kl 9 vid klubbstugan och sen börjar det. Jag har 7 motståndare varav en är Indras mamma. Det enda som jag är nervös över är platsläggningen och apporten! Jag har bara kunnat träna apport sen i söndags. När hon har apporten i munnen så håller hon den jätte bra! Hon håller tills jag säger loss, vilket är olika lång tid varje gång.. Och flera gånger över 5 sekunder som det är på tävlingen. Problemet är bara att hon 90% av gångerna inte vill ta emot den. Jag måste placera in apporten i munnen på henne själv nästan alltid.. Hur sjutton ska jag lyckas att lära henne detta på några timmar? Hon kunde ta den innan, men har nu fått för sig att inte göra det längre Skrikandes Kom snälla med MASSVIS av ideer!!

Hur som helst så kommer jag lägga in bilder och förhoppningsvis någon film från imorgon och säga resultaten! Håll alla tummar nu Skrattande

(Vet att det ser ut som om jag stryper henne och trycker hårt på baken.. Men detta gör jag inte, ser bara så ut eftersom pälsen trycks undan av halsbandet osv.. ja ni förstår nog ;))

Maja2
0

Åtminstone Jag vet mycket väl att ni ska tävla i morrn! Stort Lycka till!!

När jag lärt in apport, så har jag gjort det till en lek, dvs dragit apporten längs marken och gjort den "rolig" och intressant. Men, när du är EN dag från tävling, lägg ingen energi på det, utan kör bara. Det är bättre att få dåliga poäng på just det momentet, än att stressa sönder alla övriga moment. Strunta i era svaga sidor på den här tävlingen, och satsa hårt på era starka. Tids nog kan ni få 10 p. på alla moment :)

[Ronon-m]
0

Tack så mycket!!

Jo jag har gjort så också! Jag har till och med haft den som leksak under annan träning osv.. Dragit den i ett koppel så att hon varit intresserad, vilket hon verkligen varit! Men sen när hon väl ska göra själva momentet så vill hon inte Obestämd Men jag ska försöka strunta i det.. Tar hon den så tar hon den. Om inte så har vi god tid till att lära oss det till nästa tävling :)

Maja2
0

#2 Precis, tar hon den så tar hon den. Om inte - strunt samma. Det är första tävlingen och hon är bara 1 år. What´s the hurry? :) :)  Slappna av och ha kul istället, så minnet blir positivt :)

[Ronon-m]
0

Ja exakt. Men jag har sån vinnarskalle, haha ;) Men jag ska bara ha kul tillsammans med Indra imorgon, ska försöka se det som ett vanligt träningspass.. Fast med massa publik Skrattande

Changrila
0

Kom ihåg också att apporteringen är det minst viktiga momentet ;) Ni kan absolut få ett förstapris även om ni nollar apporteringen. Annars kan du alltid titta på de youtubeklipp som finns från när jag och min saluki tävlar lydnad. Vi har som bäst fått 124,5 poäng och som sämst 50 poäng eller något sådant ;) oavsett hur det gått så har vi alltid kommit sist i alla fall och det ser rätt skrattretande ut då och då. (och även jag är extrem tävlingsmänniska)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Maja2
2

Tänk på att ens egen vinnarskalle och att momenten inte sitter bra, lätt blir till att hunden känner att man inte är nöjd, och då för man över missnöjet på hunden. Kräv aldrig mer av hunden än du lärt den, dvs ställ inte krav på att det ska sitta, om det inte sitter idag.

[Ronon-m]
0

Ja så är det nog.. Man kan ju bara få 10 poäng :)

Hehe ja man får försöka se det som nått roligt som bara är för skojs skull, vilket det faktiskt är också :)

Maja2
0

Lycka till i alla fall :)

[Ronon-m]
0

#6 Missade ditt svar!

Ja exakt, allt sitter förutom apporten.. Så det är jag lugn på! Detta ska nog gå kanon. Tack för stödet :)

Sophie&Segra
0

Åh, lycka till! Du måste se till o få det filmat!! Skrattande

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Cassii
0

Lycka till! O glöm inte att berätta imorgon hur det gick! Skrattande

pillan33
0

Lycka till! Glad

Across
0

Önskar också er lycka till! Glad

KvirrZ
0

Lycka till! Glad

- Mvh Emma

[Ronon-m]
1

Tack så mycket! Jag berättar så fort jag bara kan hur det har gått Skrattande

[Ronon-m]
1

JIPPI jag är så himla glad! Vi kom på en 2:a placering med 157,5 poäng! Jag och Indra hade 9 motståndare, alla runt 3-5 år, och vi slog dem allihop, utom en som fick 167 poäng! Jag är så stolt över min fina tjej och hur perfekt hon skötte sig! Hon gjorde alla moment riktigt bra enligt mig, förutom apporten då.. som jag visste redan innan :)

Efteråt ville domaren prata med mig och sa att vi va ett av de mest lovande ekipagen på tävlingen och att vi kan komma riktigt långt om vi fortsätter träna så här, och att jag hade varit riktigt duktig på att träna henne! Mitt självförtroende flög upp i taket och det var så otroligt roligt att höra detta! Han sa även att jag och Indra passade varandra och att han såg vår fina kontakt och att han var glad att jag var hennes ägare eftersom vi matchade varann så bra Skrattande

Tyvärr missade min pappa att filma och tog istället massa bilder Men bättre det än inget! :)

Domarprotokoll:

[Ronon-m]
0

Platsliggande

[Ronon-m]
0

Linförighet.. Min jäkla flygande arm!!! Försöker tänka på den, men så här går jag med min vänstra arm även vardagligt. Som tur var så var det inget han komenterade!

[Ronon-m]
0

Språng

Across
0

Åh fy vad kuuul! Vad glad jag blir för eran skull! Passar ihop, det gör ni Skrattande

Qepta
0

Vad roligt!
Grattis.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Ronon-m]
0

Läggande

[Ronon-m]
0

Inkallning

[Ronon-m]
0

Och till sist hopp över hinder :)

[Ronon-m]
0

#20-21

Tack så mycket! Jag är så himla glad och väldigt taggad på att tävla igen Skrattande

pillan33
0

Men Grattis! gud var kul att det gick så bra för er. Förstår att du bara vill tävla ännu mera nu Skrattande

joheck
0

Grattis! Hon är så vacker din IndraKyss.

Maja2
0

Grattis!!!!! :)

[Ronon-m]
0

Tack alla! Det har varit en riktigt rolig dag och nu är jag och Indra väldigt trötta. Detta ska vi absolut göra om Skrattande

Changrila
0

Grattis! Kul att det gick så jättebra :D

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Ronon-m]
1

Tack tack! Ja det var jätte roligt, längtar tills nästa tävling, när den nu blir Skrattande

Loveradio
0

Så himla roligt! Grattis! :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ronon-m]
0

Taaack! jätte kul :)

Cassii
0

Grattis! Skrattande