Gör det valpsäkert!
Hej alla !
Jag sitter och försöker göra mig sysselsat :) Så jag siter och funderar på hur jag ska göra min lägenhet valpsäker..
Tror jag komma får fixa något galler vid datorn där alla sladar är.. det går inte få bort dem direkt :P Datorn är också inget jag tror hon ska gå nära ..
Sen ska jag ta bort benen på sängen eller sätta dit skivor så hon inte kan gå under sängen.
Ska fixa inne i köket också! Finns ett litet hål intill spisen och där får jag nog täcka också :S… Men det är ju inte så jobbigt..
Badrummet är redan valpsäket ! :)
Så det är lite små saker som ska göras! Men det är inte svårt som tur är.
Något mer som jag bör tänka på ? :)
Väggarna har inga tavlor än XD… Ska fixa det men det är ganska dyrt med stora A3 foton och ramar :(
Så fint du bor! Det låter som att det kommer att bli ett bra valphem :)
Ja, åh vad fint! Låter mycket valpsäkert tycker jag. 
Det jag tänker på är att den fina mattan kanske anses kiss och bajs-vänlig och gardninerna silkiga och sönderrivbara. xP Kanske ta bort mattan sålänge så du slipper tvätta den, och fästa upp gardinerna?
Har haft en valp i 3v och han verkar iaf tycka att ibland är vandalisering kul.
(Oj du blev det lite tvärtom, 'rädda lägenheten från valpen', sorry.
)
Vad fint du bor! :) Mattan skulle jag rekomendera att ta bort tills valpen är rumsren så att inte valpen kissar eller bajsar på den.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hehe - matta bort i typ ett halvår. Ryamattor är väääldigt lik gräs enligt många små hundar
Hade nog iaf köpt lite kabelrör (?) så kablarna är skyddade, man vet aldrig om valparna ska börja bita på kablar, min har inte gjort det men jag ville vara på den säkra sidan i vilket fall.
Fin lägenhet! :)
Min numera 1,5 åring va en jäkel som valp att dra bort kabelnitarna från listerna…
Jag trodde själv att en del synlig sladd skulle inte vara någon problem, men nepp. Azlan pajjade datorsladden en gång. Där fick jag äta upp vad jag trodde. :) Bästa är att gömma verkligen allt.
Ta bort mattan som fler sa här. Jag försökte behålla min och lära Az att kissa ute men han hade några olyckor på den så jag var tvungen slänga den. :)
Varför ska hon inte få gå in under sängen :)?
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
TS det allra bästa vore om du bara kunde slänga ut det mesta, släng mattan eller ge bort den, sängen den kan han ju pissa på så den kan du ju slänga ut direkt, genom fönstret, domdär ljusen på bordet kanske du skulle skänka bort, och spegeln kanske du skulle sätta nått galler för så han inte kan springa in i den och ha sönder den o skära sig och ja, kuddarna, släng dom direkt så slipper du göra det sen när han har rivit sönder dom. och blommorna kanske du skulle ställa högre och gardierna, släng dom, datorn kan du bura in dendär fina soffan kan jag komma och hämta, inte heller bra, hunden kan ju bita sönder dynorna och så vidare. Jo men sen tror jag det är lugnt, iaf i det rummet :) Ja just det! Det där elementet kanske du sulle skaffa elementskydd till så han inte kan fastna med tassarna i dom :) Sätt nått nät framför föntsrena också när du ändå håller på…
Sen tror jag nog att du kanske klarar dig…….om jag inte har missat nått….dendär mellanväggen kanske inte är bra att ha den heller, den kan han ju riva ner……! ochja alla sladdar är inte ens o tala om, släng dom och plugga igen alla elurtag som finns!
Kära nån! hur ska dethär gå!
;D haha