Flytväst?
Nu ska vi snart lägga i vår båt och det är dags för min hunds första båttur men innan dess måste han ha en flytväst.
Är det någon som har tips på vart man kan köpa en bra flytväst?
Tack på förhand! =)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Tycker de har ofta flytvästar på zoobutikerna. jag skulle rek att man tar med sig hunden oxå och provar ut sin flytväst de varierar en del hur de sitter.
Håller med #1
Kolla på din/a lokala djuraffär! Och ta med hunden så att den kan vara med och testa ut en flytväst som sitter bra/ bekvämt. Jag skulle rekomendera en flytväst med en magplatta som man lägger omlott vid knäppning. Jättebra tryckfördelning om det är så att man måste lyfta hunden i flytvästen, tex om den ramlat i.
Min underbara kille på sin första båttur… Och som han älskar att stå framme i fören och fläkta sig i vindraget 
Hurtta har en del i sin Lifeguard kollektion. Kolla in dom, de är supersnygga tycker jag.
Jag köpte en Hurtta flytväst åt min lilla Papillon i förrigår.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Även många båtaffärer säljer flytvästar till hund. Men jag tycker att Hurtta Lifeguard är helt fantastiskt bra.
Som Kitte86 tycker jag att det är väldigt bra med en "magplatta" och inte bara spännremmar så att den sitter bekvämt och så ergonomisk som möjligt om man behöver lyfta hunden upp ur vattnet eller över relingen. Jag tycker också att det är bra med ett rejält handtag på ryggen, en gjuten ring för koppel och relfexer och/eller starka färger.
Jag kommer köpa hurtta lifeguard om några veckor bara åt min hund!
Tack för era svar
ska ta med honom till lite olika djuraffärer men den jag brukar gå till hade inga som var så små. Har en Pomeranian.
#4 Det var en fantastiskt fin flytväst! Älskar färgen. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#7 Den är sjukt snygg! Gillar färgen jag med.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jag tycker att hurttas flytväst är kanonbra! Snygg rosa färg med! Jag beställde hem min för 369 kronor.
Hurttas är kanonbra likaså baltics dyra variant.