Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1341 ggr
lilla jag
0

valp trick

Hej skulle vilja ha lite tips på olika trix som jag kan göra med mina små valpar små och små 5 och 8 månader.Skrattande gärna videos eller bilder men det går bra att skriva också.

är en 12 årig tjej som bor på landet så jag har typ alla möjligheter.

hoppas ni kommer på något halv svårt som är en bra utmaning för både hundarna och mig.

Hej dåTungan ute

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Maja2
0

Det jag skulle satsa på, om du inte redan gjort det, är att jobba med kommunikation, kontakt, inkallning … DET är basen till all träning. Vad har ni jobbat med hittils?

lilla jag
0

båda kan Sitt,ligg,( kom, men inte så bra)Glad

den äldsta kan, Hopp upp,( kom, lite mer) Stå, stanna, låt bli, varsegod

Men inte så mycket mer

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Maja2
5

Det viktigaste man tränar sin hund i, tycker jag, är inkallning och att hålla sig nära, hålla koll på sin ägare. Tricks och annat är överkurs. Endera kan hunden inkallning, eller så inte. Det finns lixom inget mellanting. Träna MYCKET på kontakt och kommunikation , så kommer trickträningen både att bli roligare, och sååå mycket lättare.

LostMySelf
0

Håller med #3, kontakt och relation till varandra är jätteviktig. Jag har tränat inkallning i snart tre månader nästan varje dag och min valp (8 månader) kan det jättebra, men han får ibland för sig att inte alls lyssna. Men det är bara att fortsätta träna, han är inne i den åldern nu där allt annat än husse är intressant :)

lilla jag
0

okej!SkrattandeTack så mycket,

det är en fin dag i dag så jag ska gå ut å träna nu.

hej då!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Maja2
0

ett boktips är "Lystra" av Memea Mohlin. Där finns massor med tips för valpträning.

lilla jag
0

ok tack Maja2

och Lostmyself det är änu jobbigare med två bus frön som springer å jagar varandraTungan ute

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

rudyC
1

du kan ju lära dom att stanna på plast… DET borde vara det andra som man lär dom

lilla jag
0

ok tack rudyC

Skrattande

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

rudyC
0

hehe ha så kul =D