Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 826 ggr
Ninja
0

Han gick lös!

Jag är bara såå glad!

Vår hamiltonstövare Pigge är en 6-årig omplacering, flyttade till oss i juni förra året. Han hade aldrig blivit lydnadstränad på något sätt när han kom till oss, kunde inte ens "sitt"..  
Jättesnäll och lyssnade bra på en inomhus, men ute så var det praktiskt taget omöjligt att få hans uppmärksamhet. Allt annat var mycket intressantare än en dryg människa som bara stör en hela tiden. Det enda han ville göra var att nosa upp vilt att jaga.

Idag känns det som att vi har nått en viss punkt i vår träning… Pigge gick lös med mig på långpromenaden idag! Jag gick flera meter ifrån honom, men han höll koll på mig och följde efter mig hela tiden. Han stannade när jag bad honom stanna, om han kom för långt fram. Han kom när jag ropade.. Han var jätteduktig!
Han var otroligt lyhörd för mig hela tiden, pratade jag med honom så riktade han uppmärksamheten mot mig. Varje gång! Inte bara när han kände för det.

Jag sitter fortfarande med en fånigt flin på läpparna. Jag är så stolt och glad.. :D Nästan ett års träning, äntligen händer nåt! Nu märker man att träningen gett resultat, och att man inte har försökt helt förgäves. Nu blev jag extra taggad att fortsätta, för ärligt talat hade jag börjat ledsna på att han ignorerade mig och inte alls ville lyssna.. Generad

lill-jarven
0

Plötsligt händer det! ;) Tränade en grannes rymningsbenägna blandis för några år sen och jag vet precis hur du känner dig! :D Den hunden stack så fort han fick en chans när han gick med sina ägare men inte med mig :D

Lycka till med träningen i fortsättningen! Det är så roligt att få lör mödan lite då och då! :D

KajsaM
0

Grattis :) Lycka till i fortsättningen :)

Gasoline
0

Men det var ju kul att höra =) Man kan visst lära en gammal hund att sitta =P Vill önska dig en lyckad fortsättning.

ciss
0

Vad roligt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ninja
0

Tack :) det är jätteskönt att man fick respons från honom.. hoppas bara det håller i sig! :)

Gasoline
0

#5 Klart att det gör =P Eller, det för ståss. Jag håller tummarna för dig ;)

thilda-
0

va kul! :D

Clariiz
0

Gud vad roligt :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lotta
0

Visst är det en himla skön känsla när all träning man lagt ner ger resutat….man blir bara så överlycklig =) Lycka till i fortsättningen :)

Malin-A
0

va kul.. =)

SweaoMatte
0

samma sak hände mig idag :)