Tips på hundgodis? :)
Hejhej! Jag undrar om någon har tips på ett hundgodis som gärna är hemgjort? :) Jag brukar värma blodpudding i ugn men vill gärna variera lite. Min valp är även lite kräsen av sig och vill gärna hitta ett godis som är känt för att vara populärt bland de flesta hundar men som såklart även är skonsamt för en liten valpmage :) Så tips mottages gärna! Ha en trevlig kväll!
Jag torkar allt hundgodis själv. Kyckling, kött och lever. Enkelt :) passopp att köpa när det är billigt :)
Jag torkar också eget hundgodis. Senast blev det torkad kycklingfilé och det var väldigt populärt här hemma :)
Tack så mycket för tipsen, då ska jag testa mig fram med det ni tipsat om bla! :D
Får ta del av dessa tipsen också, det blir dyrt i längden att köpa hundgodis (Let's Bite osv), kostar bara 35kr påsen men de räcker inte länge alls.
#1 Hur torkar man kyckling, kött och lever?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#5 Skär upp det rått i små bitar och lägg på en plåt. Ha ugnen på låg temp, 75-80 grader, ugnsluckan på glänt. Det tar några timmar.
Förut brukade jag koka levern, för det är lite svårt att skära rå lever, men sist hade jag fryst den lite istället.
#6 Dessa kycklingben som säljs, kyckling virad runt ben.
Kan man köpa egna skinnben och vira runt tunn kyckling runt på samma sätt som ovan? Funkar det tror du?
Mammas York är helt tokig i dessa kycklingbenen och de är det enda han äter….
#6 ska dom ligga i ugnen tills dom är knapriga?
Hur länge håller det sej? Och hur ska man förvara de?
Charlotta-B
#8 De ska ligga i ugnen tills de är helt torra. Torkat kött håller sig nästan hur länge som helst om det är helt genomtorkat. Lever brukar jag mjuktorka, dvs inte torka helt igenom. De fryser jag in i lagom stora portioner och tar fram eftersom.
#7 Jag vet inte om jag förstår vad du menar… du menar alltså inte att torka kyckling eller kött?
#9 Okej. Så torra att dom blir krispiga då typ?
Hur mycket ska man ha ugnen öppen? Och vf?
Förvarar du kyckligen i påse lr i burk?
många frågor :P
Charlotta-B
Kycklinghjärta har alltid varit väldigt populärt hos oss. De har tillomed gjort att jag lyckats kunna ha min basenji lös ute. Då är det GOTT kan jag lova
#11 Ja, så torra att de är helt torra :)
ugnen brukar jag ha på 75-80 grader ungefär, och luckan ska stå lite på glänt för att släppa ut fukten. Jag brukar lägga en trägaffel mellan så det är öppet ca 2 cm. Jag brukar förvara kycklingen och köttet i en plastburk i kylen, men levern fryser jag in i påsar, därför att levern brukar jag inte torka helt igenom utan vill ha dem lite mjuka i mitten.
#13 okej, tack så mycket! detta ska testas :)
Charlotta-B
#10 Jo.
I djuraffärerna har det kommit något nytt. Små ben i tvinnad torkad "hud"(?) som de har virat torkad kyckling runt.
Svindyrt att köpa. Kanske man kan göra själv på detta vis.
Lägga in ben med kyckling runt i ugnen på tork.