Raketer!!!!!
När jag var ute med min lilla kille för några timmar sedan så oturligt nog så smällde någon av raketer bara några meter i från oss.
I vintras vid nyår brydde han sig inte alls men nu blev han så himla rädd. Det smällde ju så högt och mycket och det var så himla nära. Han rusade runt i panik och pep och skällde. Han hade svansen mellan benen hela vägen hem.
Han har aldrig haft svansen mellan benen någonsin förut!
Jag tycker det är så himla trist med folk som bara smäller av utan att bry sig. Och nu får man ju inte ens smälla..
Han blev tur nog lugn så fort vi kom in och varit lugn ute efter det.
Men är rädd för vad som händer nästa gång de smäller.. Ber till gud att han inte kommer vara rädd för livet av dessa onödiga ting!
Visst är det lite fint, men för djurens skull SÅ onödigt.
Ville bara skriva av mig lite…
Håller med dig, folk är så respektlösa alltså.
Veckan innna nyår så var min kompis ute och gick med sin hund (som innan var rädd för raketer) då var det nån som kastade en smällare från en balkong någon meter bakom dom så hunden blev ju totalt livrädd.
Så tråkigt att din hund blev så rädd, hoppas att det inte blev nått allvarligt med din vovve och att han blir rädd för raketer nu.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Anmäl om du vet vart det kom ifrån. För har dem ej tillstånd åker dem på det.
Så himla trist när folk är så respektlösa. Tur att mina djur inte är rädda för raketer men endå :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med dig Ts, man blir ju vansinnig på detta smällande!
Håller med er det är verkligen trist när folk ska hålla på o smälla fast det är olovlig tid för det nu
. En fråga hur tror ni era hundar reagerar nu när det är valborg? Lär bli mycket smällare här, förut har itne Enja reagerat ett dugg o inte Donna heller (nyår) så hoppas att det går bra även nu. *peppar peppar ta i trä* 
#4 Jag hoppas och ber att det ska gå bra, till nyår gick det rätt bra faktiskt, jag hade kört skivan"fyrverkerier och smällare" en lång tid, så med Dap-spray gick det bra. HOppas bara att folk inte börjar smälla redan på dagen, som de brukar … för är vi utomhus när det smäller, DÅ blir det värre.
5 grannens hund är hel hispig o faktist tipsat dom om den skivan+ dap-spray. Inte roligt när dom blir livrädda. Denna gång är Donna själv med oss så tryggheten som hon kanske fått av Enja innan finns inte hon är nu hos uppfödaren. Men jag hoppas verkligen att de tar det lugnt med smällare här o att hon är som hon var nyår inga problem då :) Hoppas att du får det lungt oxå runt dig så din lilla smällrädda hund kan koppla av mer.
Tyvärr så vet jag inte exakt var ifrån de kom… Kunde ju inte gå och kolla när han blev så rädd heller..
Vi får se hur de går ikväll, jag hoppas allt går bra! :)
Vi var nyss ute på gården bara, där han känner sig trygg. Och då hördes raketer på håll och han reagerade knappt. SÅ himla skönt!
Förhoppningsvis så var det bara för att de var så nära sist och det verkar inte ha satt spår i honom..
Känns lite lugnare nu :)
Håller med! Dom kan väl tänka på djuren oxå!