Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4455 ggr
[Driva]
0

Tygleksaker

Det sälj ju väldigt mycket tygleksaker till hundar. SJälv är jag skeptisk, eftersom om hunden får i sig tyg och långa trådar kan det trassla in sig i tarmarna och orsaka stora skador.

nu har jag inte en´hund som tuggar på leksaker, och hon har en mjukisleksak hon har fått av min mamma, men hon har den som kampleksak när jag är med. Men hade hon varit en sån som trashar grejer hade jag nog inte låtit henne ha den.

Hur ser ni på det?

TjockaBerta
0

Min hund får tygleksaker med pip i för han älskar dem. Han demolerar dem rätt snabbt och så ligger han och suger på resterna.

Jag övervakar honom och tar snabbt bort piparna. Sen lämnar jag honom aldrig ensam med tyget utan låter honom bara ha djuret när jag är med.

Men hittills har han aldrig ätit dem utan nöjer sig med att riva dem i bitar.

Han gillar inte hårda leksaker och ben.

>>>Malum domesticum<<<

zabelle
0

Min hund har aldrig varit intresserad av mjukis leksaker förren barnbarnen kom med sina nallar. Han älskade att bära runt dem så han fick en egen med pip och lyckan var total.
Sen dess har vi köpt flera mjukisleksaker med pip och han är tokig i dem. Har aldirg bitit söner någon, då hade jag nog inte vågat låta honom ha dem.

Zabelle   

Rumblebee
0

Min hund tycker tygleksaker är roligare än plast. Helst ska dom vara lurviga också, kommer ihåg när han  var valp och hade någon lila, lurvig sak, han älskade verkligen den Förvånad

Och jag är inte orolig över att han ska få i sig något olämplig. Om det finns ögon som kan lossna så plockar jag bort dom. Går det hål på tyget så att stoppningen börjar trilla ut så brukar jag sy ihop det, alternativt så tar jag ur all stoppning. Och Falcon är väldigt duktig av sig, då han alltid spottar ut sånt som inte är ätbart.

[Zipzee]
0

Texas favoritleksak är en skunk utan stoppning, men som istället har lite prasslig plast i. Han dänger den rejält här hemma, men tror att han är alldeles för klen i munnen för att kunna demolera den :)

[Tess86]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hel hög med mjukisdjur här hemma som ligger och väntar på lagning. Skade blir så glad när de har varit borta ett tag och hon får tillbaka dem igen. Ibland håller de länge och ibland river hon hål på dem samma dag hon får tillbaka dem, och så ligger hon och pillar ut stoppning. Men hon sväljer ingenting, hon svalde inte ens småsaker när hon var valp, så jag är inte orolig. Men när stoppningen börjar komma ut tar jag bort djuren tills jag har lagat dem igen. Skade har fortfarande kvar en giraff som hon fick i julklapp av mina föräldrar julen 2010, då skade var strax över två månader gammal (vi fick hem henne åtta dagar före jul).

[Driva]
0

varför jag kom in på det var för att Nellie fick jätteont im agen och när vi var hos veterinären så frågade hon om hon tuggade i sig saker. Och jag sa nej det gör hon inte. fast sen kom jag på att hon brukar slicka och äta på mina trosor om jag glömt de framme. Och då blev veterinären lite orolig för att hon skulle ha fått i sig trådar och dessa syns inte på rötngen. men nu gick magontet över efter ett par dagar på snällt foder.

Men då kom jag på ed här med mjukdjuren, speciellt som vi kanske ska skaffa valp sen. Tror inte jag vill ge min valp mjukdjur just eftersom det är lätt att de sväljer trådar som sedan kan trassla in sig i tarmarna..

Zii
0

Min lilla vovve gillar att tugga på allt möjligt. Hon sliter och tuggar på ett och annat, men jag har aldrig varit rädd för att hon ska få i sig tygtrådar eller något liknande. Hon leker med sin nalle och tuggar ofta på flätade snören som jag beställer hem. Dom är gjorda av tyg men det har aldrig varit ett problem. Ser vovven tugga på dom varje dag (de ska dessutom vara bra för hennes tänder). En bra leksak tycker jag Glad beställer dom på Pupptail.se för ett väldigt billigt pris. Fast å andra sidan, har man en stor hund som verkligen sliter sönder leksaken, vet jag inte om snöret håller, för min lilla vovve är ganska liten :)

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har flera tygleksaker till mina hundar. Nu när jag var på Björkis och handlade senast, visade hon en storsäljare. Den går lika bra att göra hemma: Ta en tubsocka, stoppa i en liten petflaska.

TjockaBerta
0

Vet någon om pipen i djuren smälter i magen ? Grannens hund åt en men kräktes upp den sen efter ett tag. Men då undrade jag vad det är för plast i dem om olyckan skulle vara framme.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
0

Jag har leksaker i tyg o mjukis, även i olika gummimatrial. Ingen här slaktar leksaker. Jag tror man får tänka lite på hur sin hund är är det en hund som gärna gnager på sina leksaker så de går sönder så lämna inte hunden+ leksak obevakat det är mitt tips.