Reg hjälp!
Egentligen kan du skita i den delen och lämna den tom, men om du vill skriva in det så… Detta ska du skriva:
Hårlag: Långhår
Färg: Stålblå & röd
En york är en förkortning av yorkshireterrier.
Jag hoppas du skojar!? Du har tagit en kull på din (?) hund, men vet inte ens vad färgen på rasen heter, eller vilket hårlag de har.. Tragiskt.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#2 Det där var väl bra onödigt. Det är inte så lätt att veta alltid vad färgerna heter, speciellt på yorkar kan de vara lite svåra, eftersom de inte är enfärgade utan är lite luriga på det sättet. Säg du vilken färg en yorkie skulle vara. Svart med röda ben? Svart med röd krage? Eller lite grå var den jag, svart med röda ben, bringa samt gråa täckhår? Skriv in det på registreringsbevisen vet jag.
Tragiskt med inlägg som dina, det är såna som gör att folk undviker HiF.
#3 Tycker du inte man ska ta reda på bra mycket innan man parar sin hund?
#4 Vad säger dig att medlemmen ifråga inte har gjort det? Lägg ner med dina antydningar, de för ingenting gott med sig. Alls.
#5 Kanske bara jag som tycker att det är självklart att veta såna där saker om man har valt att para sin hund? 
#6 Håller med, man bör veta ALLT om sin ras innan man parar.. och att inte ens veta hårlag..
Håller med Michaela-N om att det var en väldigt onödig kommentar. Personligen tycker inte jag det är viktigast att veta vad för färg beteckning som ska användas eller vilket hårslag rasen har. Vi kan ju inte veta vilken kunskap som ts har utöver detta.
Ts, tyvärr så kan jag inte svara på dina frågor.
Tack så mycket för ditt svar Michaela :)
Nu räcker det med diskussionen kring trådskaparens kunskap om avel. Nu har ni fått sagt vad ni vill säga angående det.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
När jag kollar på hunddata så har ALLA skrivit in stålblå & röd men ingen har skrivit in hårlag och svansbeteckning… så strunta i dom 
Strunta även i människor som bara vill vara så negativa som möjligt, är ingen idé att slösa tid på sånt… det har jag gjort alldeles för många gånger.
#2 Du har på sätt och vis rätt, men man behöver inte svara på förfrågan om hjälp med spydigheter och ovänligheter. Nu vet jag inte vad det hela gäller, men det låter som om du har taskiga erfarenheter av TS, men man behöver inte skriva som du gjorde för det… Jag tycker att du kunde uttryckt dig lite annorlunda, och ändå fått fram din poäng…
#10 Förlåt, jag hann inte se…
Okey Michaela kanon :) jaja sånt där orkar man inte ens kommentera :P de bryr ja mig inte om :)
Vad kul att jag kunde hjälpa till 
Hur blev det nu? Vad skrev du? Och vad kommer valparna heta? 
jag hade redan skrivit stålblå å röd, men dom e så jätte mkt mörkare än mamman så blev osäker :P men även om dom e mörkare så heter den lika :) sen hade ja skrivit lh….men de är ju en definitions fråga :P eftersom de inte står i mammans stamtavla så visste ja inte vad dom hör till. Jämför man med lh collie e dom ju inte lh tkr jag :P eller typ silky terrier osv… men nu vet ja att dom kallas lh, borde finnas typ semi lh de hade passat bättre :P
En av grabbarna heter Elvis å den andra Eddie, sen tiken ja ska behålla heter Selma :)
Lycka till med dom små 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack :D
#16 Okej, men skriv stålblå & röd, är inte så jättenoga. Och lämna hellre hårlagsrutan tom 
Såg du mamman som lika gammal valp? Yorkies har nämligen helt andra färger som valpar. När de är små är de svarta med bruna tecken, och med tiden blir de gråa och får röda tecken. Därför ska du skriva stålblå & röd även fast de är mest svart-bruna små ulltottar just nu 
Nej tyvärr gjorde ja inte de, hon va 1,5år när ja köpte henne :)
hehe jaa de va bra :)
Otroligt söt liten valp Jag säger lycka till :) Får man fråga hur många valpar vart det? Detta är en av mina favoritraser 3e rasen på min lista åh vad jag tycker de är söta o trevliga små hundar. 
På en ras som enbart finns i långhår och som alltid ska ha normal svans, behövs inte dessa saker skrivas in.
Vad gäller färg vet jag inte om det finns mer än en färg på york ?
#24 Nej, precis.
24, valparna är som ts bild. men sen blir de mörkt stålblå. Det finns olika men de ska mer ha mörkt stålblå färg.
ts tipsar dig om att gå med i din rasklubb o där kan du säkerligen få mycket hjälp om frågor o följ deras avelskrav o råd då har du klubben till stor nytta :) http://www.york.terrierklubben.se/
Vad bra att du har fått hjälp :)
jag har inte erfareneter alls om dens rasen. Men jag TROR att man kan ändra i skk senare om de visar sig att den är ändrad i färg eller så. För har hört att man kan ändra om ens hund växer över en viss gräns. som tex. om en toypudel skrivs som toy i skk med växer över till dvärg så kan man regga om den ifall man vill.
Så tror inte det är döds viktigt att skriva allt exakt, då valpar ofta kan gå sin egna väg i livet.
Min kompis köpte en perro, allt på skk ser perfekt ut. men hon är inte de minsta rätt i verklighet. Det små liven kan ändra så mycket från de man skicka in papprerna.
#28 Chansen att se skulle ändras och få en ost. - färg är relativt liten. Men visst kan man ändra/regga om, men om det spelar någon stor roll är ju frÅgan.
#29, De spelar roll för vissa, för andra inte. MEN det är ju skönt att veta om man är petig som valpköpare att de GÅR att ändra, eller hur?
De blev 3 små valpar :) åh tack för svaren :)
31 grattis verkligen 3 små sötkorvar du får gärna bjuda på lite info om dom o glöm inte bilder 
.