Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 1654 ggr
MarsvinsGrisarna
0

Klickerträning:D

Hej jag håller på att klickar träna min hund Hero. Och har lite ide troka..

Han kan: sitt, ligg, rullarunt, död, vinka, skäms, snurra, skall, vakerras, slå på klocka, traget (postitlapp med tass, pinne med noss).

Håller på att tränna: sittvakert, lägga leksaker i korg, kryp.

Har ni några mera ieder på roliga trix att lära honom?

fidojunior
0

Buga, gäspa, slicka sig om munnen, lyfta på benet som att han kissar haha. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

MarsvinsGrisarna
0

Jo tack för iderna :D hur lär man honom att lyfta på benat utan att hjälpa för mycket??

fidojunior
1

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

PetraKarin
1

Kika gärna in på Klickerträning, där kan du nog hitta mer inspiration bland trådar och artiklar. Vi har bland annat en artikel om att lära in tricket "låtsaskissa".

Glad

[Tess86]
0

Här finns en hel lista med tricks där en tjej (Kikopup) visar i videos hur man tränar in olika tricks. Hon pratar på engelska men även om man inte är jättebra på engelska hänger man kanske med i filmerna.

http://www.dogmantics.com/Dogmantics/Free_Video_List.html

MarsvinsGrisarna
0

Tack för alla tips :D

Jag har fastnat lite i lägga leksaker i korg.. jag har lärt in honom att ta upp leksaken från marken, sen skulle jag lära honom att lägga den i korgen. jag satt Hero på andra sidan kogen och håller leksaken franför honom, korgen står precis under honom så när han tar leksaken och sen släpper den så hamnar den i korgen. sen hade jag honom till at själp plocka leksaken från korgen och släppa den i korgen.. när det verkade som han fattat detta så la jag leksaken på marken länggre bort. då spang han ditt tog den i munen och släppte på marken igen. jag försökte igen och igen, tills han inte läggre plockade från marken eftersom han ingen belöning fick för detta.. hur ska jag få honom att fatta att leksaken ska läggas i korgen?

jag har även börjat lite med att "kissa" tog ett glasslock och lade på marken. och skulle vänta ut att han skulle trampa med baktassen på locket. han var direkt framme och sat framtassen på. när inte det hjälpte börja han gräva på lockte.. och dansade runt, han testa alla möjligt utan att sätta baktassen på locket. han råkade trampa på det några gånger när han dansa runt i försök att hitta rätt grej att göra och då fick han ett kilck och belöning. men tror inte han visate att han trampa på själva locket.

Jenniferri
0

http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=886344

Något intressant där kanske? :)

// Hannah

Ellajz
0

plocka upp fjärrkontrollen när man tappar den eller hämta tidningen så att man slipper gå o hemta det xDD de kan min vovsing. han tycker att de är jättekul och så har jag ju lärt han att krypa :)