Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1428 ggr
R&Smatte
0

Besiktning efter köp

Jag skrev på en annan sajt om att våran tik besiktats på begäran av mig efter köp eftersom förra ägaren tydligen "glömt" att besikta henne. Ronja klarade besiktningen galant, men det ifrågasattes om jag nöjde mig med en enkel yttre undersökning och att man ju faktiskt inte vet hur hunden är egentligen. Eller om ärftliga faktorer. Min tiks föräldrar har stamtavla och är efter mycket friska linjer.

Men normalt sett så gör man väl bara en vanlig besiktning innan man säljer? Eller har jag missat nåt?

Eftersom jag haft kontakt med Ronjas uppfödare så är jag nöjd med enbart enkel besiktning. Och eftersom hon inte ömmar i leder m.m så ser jag inte någon anledning till ingående undersökning.

russin
0

Är det en vanligt besiktning för att ha rent papper för försäkring, så räcker det du gjort.

Carpedium
0

Det är brukligt att man endast gör en yttre besiktning , samt lyssnar på hjärta och lungor. Sedan brukar seriösa uppfödare ha 3 års doldafelförsäkring ifall något medfött skulle visa sig senare !

R&Smatte
0

Ronjas uppfödare har en 3-års dolda fel försäkring.

vallhund
0

Ronjas DF försäkring är bara bra för uppfödarens plånbok om hunden skulle visa sig ha ett dolt fel, o andra sidan är det en nackdel för dig om hunden skulle visa sig var sjuk, efter som DF bara täcker upp till hundens inköpspris.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
0

Ja man brukar köpa vetrinär besiktad hund, men visst slarvas det att folk inte gör den. Donna köpte vi besiktad men vi tog henne själva o gjorde en besiktning hos våran vetrinär som jag litar mer på :) Som Lo-Katt säger räcker denna besiktning men gör normalt :)