Konvalescens med agility och lydnad
Min sheltiekille har fått diagnosen slipped tendon och ska, om inget krånglar, gå med bandage i 3-5 veckor till, sedan vila i en månad och sedan igångsättning i en månad till, så det kommer bli en lugn och ganska trist sommar utan varken långpromenader eller ordentlig träning för vår del. Men vi får göra det bästa av situationen! Jag planerar att tävla i lydnad, agility och viltspår med honom, och skulle vilja ha tips på vad vi kan träna under hans konvalescens som vi kan ha nytta av framöver. Han får så klart varken springa eller hoppa, och att sätta och lägga sig är jobbigt med bandaget (så fotpositionsträningen har vi fått lägga åt sidan), annars kan han gå som vanligt och motivationen är på topp! ^^
Target är så gott som inlärt nu, som jag ska använda vid kontaktfältsträning senare. Finns det fler användbara kommandon i agilityn jag skulle kunna lära honom?
Apport ser jag också som en jättebra sak att träna på (åtminstone grunderna, så får vi ta farten sedan). Tips på hur man börjar, eller andra lydnadsmoment man kan lära in?