Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1110 ggr
[Surina]
0

Pomeranian

Hej alla!!

Jo jag tittar ibland på blocket på Pomeranian valpar osv för att de är så söta att titta på Kyss

Läste nys den här annonsen och det känns ju lite jobbigt..

Pga tidsbrist så säljer vi våran underbara 11 veckors pomeranianvalp. Han är en pigg och glad gosegris, och det är väldigt viktigt för oss att han hamnar i ett kärleksfullt hem där tiden verkligen räcker till.

Det var inte länge de hade den valpen …Fast sen så vet ju inte jag hela historien så jag kan inte säga exat vad det är som händer… men utifrån infon i annonsen så blir jag lite ledsen…. pga tidbrist?! Tycker det finns för många såna här annonser!!

Sen ska vi lägga till postiva också! För alla som inte vet redan så har en lite tik födds! Ska se henne om 2-3 veckor! Om allt går bra med henne så kommer hon att få hamla hos mig vid 8-10 veckors ålder… beror ju lite på Flört

russin
2

Tyvärr så är inte alla insatta i hur mycket tid och engagemang en liten valp egentligen behöver och blir ganska så chockade över det när valpen väl är hemma och insr att det inte går. Att det helt enkelt blev för mycket jobb.

Synd bara att många av dom hamnar ute på annons och inte går tillbaka till uppfödaren. Finns olika anledningar till det. Vissa uppfödare tar inte tillbaka (vilket nog de flesta seriösa vill göra när de är små) eller att köparna förlorar för mycket pengar på att låta valpen säljas tillbaka till uppfödaren om denne inte vill betala fullpris utan går efter vad som står på baksidan av köpeavtalet.

Tråkigt är det vilket som, men helt klart bättre att en valp kommer till nytt hem där tid och lust finnes - och så får man hoppas det blir blir ett bra hem.

[Doglovers]
0

Visst blir man så ledsen när man ser sådana annonser. Min första tanke blir alltid varför dom inte hör av sej till uppfödaren…?

Vi har fått tillbaka 3 hundar i varierande åldrar och vi har betalat fullt pris varje gång. Det är hunden värd och vi blir så glada när köparen hör av sej och vi kan lösa problemet tillsammans.

Surina, jag är så glad för din skullSkrattande Nu kommer du ha några fruktansvärt långsamma veckor framöver, men jag kan lova att det är värt dom.

Lycka till nuSkrattande