Vackra bilder på mina små
Å gud, de är så fina så det liknar ingenting. Superfina foton åxå.
Jätte fina foton på super söta hundar! 
// Nadja
Vi hade en liten rolig och givande heeler-träff och då passade kompisen på att fota alla hundar lite. Kladdigt som tusan ute, så bordet blev lämpligaste platsen
Jättefina bilder på superfina hundar! 
Superfina bilder :) kul att du bjuder på sina små, verkligen vackra hundar 
Superfina bilder och hundar! Huvudbilderna borde du rama in och sätta upp på väggen :)
Gillade framförallt huvudbilden på den bruna! Vinklingen av huvudet, blicken, skärpan är perfekt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Oj vad fina hundar du har :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Väldigt fina :D
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Tack
#9 - huvudbilderna är i mina planera på att bli förstorade
dock kanske jag vill ha en annan huvudbild på min svarta, för hon kommer mer till sig rätt framifrån, eller snett framifrån. Men det blir säkert fler bilder och hon är långt ifrån färdigväxt.
Fast det får plats fler förståringar på väggarna

Jättefina bilder =)
Haha jag visade min pappa bilderna på dina hundar för han älskar black and tan-färgen :-) när han hade sett bilderna så sa han: "Åh vad fina hundar!! Det där är en hund i min smak helt klart Men vad är det för sort? Doberman/tax eller?" haha snacka om att jag fick mig ett gott skratt!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Mycket fina bilder på mycket fina hundar!
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
#12 Vad roligt 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Men gud! Jag är helt kär dina hundar! Skit fina bilder!! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#19 det är jag med - även fast dom gör mig galen ibland

#20 Haha ja! Kan du berätta mer om rasen? Hur mkt motion behöver de för att vara nöjda? Riktigt mkt eller lite? Funderar starkt på rasen!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#21 - en mycket aktiv ras och mina kräver en hel del hjärngympa varje dag för att inte bli odrägliga. En outtröttlig arbetsmaskin
som kan jobba länge och vill gärna göra det med - men som samtidigt blir till vad du gör den till.
Självklart kan mina hundar softa och ta det lugnt, men då båda mina är unga så krävs det än mer för tillfället.
Vid tränar antingen lite lydnad, trix, uppletande mm en stund varje dag (inomhus eller utomhus) och båda är verkligen superkul att jobba med för det är 100% fokus på matte då. Det jobbigaste just nu för mig är en "enkel" koppelpromenad med båda, för det tycker dom egentligen är slöseri med tid och ganska så tråkigt - så det blir lite gnat om hur man ska uppföra sig. Klart enklare med ställen där dom kan vara lösa och vi åker till skogen rätt ofta.
Min ettåring måste jag ha en tumme i ögat på hela tiden om vi är i skogen och be henne göra saker (runda träd, söka en speciell kotte mm) för annars blir hon lätt sugen på att spåra iväg på egen hand, så vill jag bara strosa lite så åker oftast kopplet på då hon har rätt stark jaktinstinkt. Hon är ju även i en ålder där dom kan han lite mer egna åsikter
Unghunden däremot har redan från början visat ett helt annat temperament och är mer nära och har mer koll på mig än på omgivningen. Älskar att klättra upp på allt hon hittar och balanserar runt där hon kan både högt och lågt.
Båda är mycket föriga och lättlärda och kul att jobba med. Oändlig energi, som för mig ibland är en rejäl utmaning som i nästan 12 år hade lugna shar-pei
. Båda behöver få sina race ute varje dag för att få utlopp för samlad energi, men det behöver egentligen inte vara så långa sträckor utan hjärngympan är viktigast. Nu går jag rätt mycket ändå, så vi är ute flera timmar per dag - men sen är det olika vad vi gör.
1-åringen är en otroligt kvicktänkt tös med supersnabba reaktioner. älskar att spåra, och vi har kört en del personspår och har precis gått det allra första blodspåret. Hon är som skapt för att spåra, så mer ska det bli.
Valpen är lika lättlärd hon, men är mer hoppeskuttig än den andra så även om vi aldrig kommer tävla, så kanske vi kommer träna lite agility. Även hon ska få spåra och träna lydnad.
Allting vi gör är vardagssaker och jag är egentligen inte intresserad av att tävla i olika grenar. Det enda är i så fall om vi ska satsa på anlagsprovet i blodspår/viltspår och gå vidare där för och främst. Själv har jag för dåligt diciplin och tålamod med att finslipa moment för att träna inför tävlingslydnad mm, men det skulle klart gå med denna ras då dom vill så mycket
Vi gör saker för att det är kul och för att hundarna älskar att få jobba.
En sak är mina väldigt olika i. 1 åringen vaktskäller när hon är i trådgården, men är en tyst hund annars. Valpen däremot är en väldigt gapis sak som skäller vid lek, skäller på andra hundar (vi jobbar på den biten, för hon är lite osäker på hundar) och lite gapig över lag.
Kanske finns en anledning till att jag fick just dessa två. Det finns 2 saker jag tycker är superjobbigt hos hundar och det är stark jaktinstinkt och det är gapiga hundar. Nu har jag en av varje
lite att jobba med alltså