Blod i kräk och avföring
Detta är så sjukt att jag knappt kan tro det! Men jag ska berätta det från början.
Min bästa kompis har en Leonberger och en Cavalier. Imorse när hon skulle gå till jobbet så var allt som vanligt. Hon gick ut med sina två hundar och de mådde precis som vanligt.
När hon sedan kom hem på lunchen för att rasta dem så kom hon hem till en lägenhet full med kräk och avföring som det var fullt med färskt blod i. Hon blev ju givetvist jättechockad och började undersöka leonbergern men så hörde hon hur cavaliern började hulka sig och kräkte upp ännu mer rent blod!
När hon förstod att allt detta blod kom ifrån sin lilla vovve så fick hon panik. ca en halv liter blod på golvet och det kom bara mer och mer både ifrån munnen och ifrån andra ändan. Hon ringde en veterinärklinik här där vi bor och de sa att hon skulle komma direkt med honom!
påväg till veterinären så hann han kräka mer blod och det rann blod ifrån analen. Han kunde inte stå upp och var jättesvag. Väl inne hos veterinären försökte de ta blodprov men det gick inte för han hade för lågt tryck. Veterinären sa att han har förlorat för mycket blod för att räddas…
Han blev avlivad på plats :( fy vad det känns konstigt! Jag brukade passa denna lilla vovven och det är helt ofattbart att han inte finns mer :S Hur kan det gå så snabbt?!
Veterinären sa att antagligen har han haft en tumör som brustit och så har han förblött innifrån de inre organen…
RIP lilla Wiggo, pigg och glad förutom de få sista timmarna i sitt liv som blev traumatiska för honom :(
Medarbetare på Hundar.ifokus
Så fruktansvärt!
å ja börjar närstan gråta :( Vila i frid! <3
Men jisses! Vad hemskt! Beklagar…
Uschdå! :( Beklagar..
Hur gammal var han?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Usch vad hemskt! :( Beklagar verkligen
Ja detta är verkligen jättehemskt :( man förstår det knappt!
Han hade precis fyllt 7 år :/
Usch vilken mardröm!
Vad otäkt! Hoppas att din vän återhämtar sig ok efter denna tragedin och att hon kan komma ihåg Wiggo som han var när han mådde bra och inte under de sista hemska timmarna. Måste vart rena mardrömmen för henne
. Beklagar verkligen och må han vila i frid!
Kommer det att göras någon undersökning för att hitta va det var?
Jösses… :( Jag ska tända ett ljus för viggo
Ååå jösses. Vad hemskt. Stackars liten.
Vila i frid lilla söta Viggo..
Beklagar..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Så hemskt, vilken riktig mardröm! Att de kan gå så fort 
Beklagar verkligen!
Får en att uppskatta tiden mer med sina egna.. Men ingen ska verkligen behöva få gå igenom en sån sak :( Vila i frid Viggo!
Mvh Jenna
Beklagar. Vad hemskt!
Vila i frid Viggo.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nej usch vad hemskt! :( <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beklagar sorgen och smärtan, speciellt mattes, men även din Noa-Nisse.
Wiggo vila i frid
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Nej herre gud vad fruktansvärt hemskt<33
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Min kompis är jätteledsen och vi har pratat i telefon i några timmar nu!! Wiggo är begravd ute vid hennes föräldrars sommarstuga där han verkligen trivdes att vistas om somrarna!
Hon ska egentligen jobba imorgon men jag har sagt till henne att hon måste sjuka sig för hon kan inte jobba när hon är så uppriven och ledsen! Bättre att hon blir hemma och bara gråter ut nu! Så hon skulle ringa jobbet nu.
Tack för alla fina ord ni skrivit här inne! Även om han inte var min hund så känns det ändå hemskt eftersom det var min allra bästa kompis hund och vi tar ju alltid med våra hundar när vi umgås.
Fybubblan alltså, hur kommer man över nått sånthär.. :S
Nej fy vad hemskt. Vila i frid.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Vila i frid Viggo!! HEMSKT!!
#19 Fint av dig Pilon!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Så fruktansvärt
RIP Wiggo.
Nu får du trösta din kompis o stötta henne, detta är väldigt tungt då det oxå kom väldigt plötsligt. Skickar massor styrkekramar till Er dig o din vän.
Jättefint av dig Pilon! Verkligen uppskattat, tror säkert att Wiggo uppskattar alla fina tankar och ditt ljus!
#21, Tack så mycket Forest!! Ja vi har pratat hela dagen/kvällen med varandra! Nu skulle hon sova för hon var helt förstörd i ögonen så mycket som hon gråtit :/
Bilden tagen hemma hos mig när han och hans favorit kompis blev passad av mig =)
22 förstår att hon har gråtit o jag antar att du med har gråtit en del, tragist detta. Mycket fin bild. :)
Usch ja… Nja jag har inte gråtis så mycket, mest när hon har gjort det som värst för jag blir så ledsen när andra människor visar sådana känslor.
Jag tänker på hur snabbt det kan gå att mista sin bästa vän :( man måste verkligen ta tillvara på dem ordentligt!
Vad söta dom var tillsammans :)
Usch och fy så hemskt!
Beklagar verkligen!

Sägar som alla andra fy vad hämskt :( änu en gånng får man se på hur snabbt livet har sina vändingar! Ta hand om era älskade!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Det är hemskt när ens fyrfota vänner gå bort så hastigt när man inte ens är beredd på det.
Åh vad hemskt… Styrkekramar till Wiggos ägare, och må Wiggo vila i frid.
Gud vad hemskt att komma hem till… :( vila i frid Wiggo
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com