Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2045 ggr
malinroth
2

Min lilla Dimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nu lite drygt 3månader sedan jag hämtade min älskade lilla Dimma, som nu blivit 1½år. Hon är så förfärligt söt så jag tänkte ladda upp lite bilder på henne från tiden hon varit hos mig hittills :)

Första bilden är från igår på henne och min wheaten terrier Nelly :)

malinroth
1

Dimma på hotellet första natten med sin nya familj <3

malinroth
0

Samma dag vi åkte hem till Umeå, vi hittade en rastgård alldeles nära hotellet vi bodde på :)

malinroth
0

Lillstrumpan i sitt nya täcke, efter att jag klippt henne för första gången. Observera att jag aldrig klippt en bedlis förut och inte riktigt vet hur man gör så hon har ingen perfekt frisyr direkt :P

malinroth
1

Sötnosen när vi flyttade upp till Kiruna :)

malinroth
5

Härlig stil ;)

malinroth
0

Dimma fick en liten tröja av sin uppfödare :)

malinroth
3

Gosegrisen. Det är fullt ös utomhus men inne är hon så gott som medvetslös, har aldrig träffat på en mer avslappnad hund. <3

malinroth
3

Vilar med matte efter en härlig skidtur till Icehotel :) Hon gillar att dra när vi är ute och åker så till nästa år ska vi specialbeställa en liten nomesele till henne :)

malinroth
1

Charmtrollet. Som inte är sådär gul egentligen, det är blixten i min mobilkamera som är kass och gör bilden alldeles gul och ful..

malinroth
1

Gladskit efter ett bad med tillhörande pyssel med päls öron klor osv.

malinroth
4

Också en sista bild som är från igår. Det blev några bilder men det är ju valfritt att titta ;) Nu får ni gärna kommentera om ni vill :)

Noa-Nisse
1

Oj vad söt!! Herregud va fin hon är. Namnet passar perfekt till henne också :) Man vill ju bara liksom burra in huvudet i den sköna pälsen!!

Förresten, hur är pälsen, är den som en pudelpäls eller mer sträv? mjuk?

Tycker bedlingtonterriers är fina när de ser ut som din gör. Alltså inte allt för rakade ^^

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
1

Himmla söt Kyss verkar vara en urhälig hund :) Roligt att du bjuder på en massa bilder verkligen sköna sovstilar Flört

Får man fråga hur gammal är din Nelly-softisen?

Aprilisaname
0

Den rasen är verkligen fin! Dimma är ett otroligt passande namn, väldigt vacker hund.

meilin
0

Hon är jättefin! Glad

Nån gång vill jag jag också ha en bedlis, tycker det är en superhärlig ras!

malinroth
2

#12 Tack :) Kan bara hålla med Hon är så himla gossig<3 Pälsen är väldigt mjuk, den ska kännas som flossat lin tror jag det står i rasstandarden. Jag upplever att den är mjukare än pudelpäls men jag har inte klapat en pudel så nyligt så jag ska nog inte säga nåt.

#13 Ja hon är verkligen härlig :) haha ja hon sover fast upp och ner om hon hamnar så hon är inte brydd för fem öre :P

Nelly är 9år så hon har hängt med ett tag <3

malinroth
0

#14Tack :) Ja jag hade alltid tänkt att när jag köper en bedlis ska hon få heta Dimma för jag tycker det är så fint och att det passar så bra på en bedlis men sen blev det ingen valp utan hon var redan drygt ett år och hette Bella. Men jag var så inställd på att hon skulle heta Dimma så det kom automatiskt att jag kallade henne för det och hon lyssnade väldigt bra på det redan från början så hon fick heta det ändå :)

#15 Tack :) Ja det tycker jag verkligen att du ska ha ;) Jag har varit kär i rasen länge och tycker att allt jag läst om rasen bara är positiva saker och jag har blivit allt annat än besviken. Kommer definitivt att skaffa fler. Helt otroligt roliga hundar att ha att göra med. Dimma är jämt glad och framåt, tycker allt man gör är skoj och hon är otroligt lätt att ha att göra med. Och alla gillar henne och hon gillar alla ;)

russin
0

LambiSkrattande

[Forest]
0

16 verkligen super fin Kyss Pudelpälsar är olika jag tycker Donna har en otroligt len päls o nybadad är den ännu lenare/mjukare. Enja har tjockare strån men visst är hon len i pälsen oxå. har inte haft tur o klappa en bedlingtonterriers emn tycker att de ser ut att ha en väldigt len o mjuk fin päls :)