Ägarbyte på blandras?
Hur gör man ett ägarbyte på en blandras är min fråga?
Mvh Millan
Är hunden reggad via JBV kan man göra det via internet, annars skickar man efter ägarbytespapper som man fyller i och skickar in via posten.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Hur gör man det över nätet?
Mvh Millan
Eftersom man måste ha underskrift från både förra ägaren och den nya så går det inte att göra via internet. Man får skicka efter papper som #2 sa.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#3 Det går visst att göra via internet.
Gå in på JBVs hemsida, på deras e-tjänster kan du göra ägarbyte.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#4 Men hur fungerar det med tanke på att man ju behöver bådas underskrift? Registrering kan jag ju förstå, för då är det ju bara en person, men när det är flera? (Nu kanske du inte har blekaste aning om det, men det lät ju onekeligen smidigare än allt papperskrångel)
TS; Tar tillbaka när jag hade fel, trodde faktiskt att det var tvärt omöjligt när det gällde just ägarbyte.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#5 Man använder bägge parters hela personnummer.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
6 fick man lära sig något nytt ang ägarbyte det ska även göras på renrasiga o antar det är samma som med blandras allså ägarbytet kan göras via nätet :)
Tror inte man kan göra det via SKK utan bara via Jordbruksverket
Sabina
www.anibaz.blogg.se
8 ne inte SKK men jbv ska man oxå göra ägarbyte på när det gäller renrasig hund ;) Måste man göra ägarbyte på SKK? det har jag inte gjort med Donna ändå står jag som ägare och har hennes stamtavla o allt.
#9 Ja ägarbyte på JBV går att göra oavsett vad det är för hund, sålänge hunden är registrerad där. Jag nämde inte det eftersom frågan gällde blandras, som inte kan reggas i SKK.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
10 aha ne blandras kan itne reggad i skk :) Men jag menar att även renrasig hund gör man ägarbyte via jbv :)