Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1246 ggr
Ellinor_ludde
0

LIVRÄDD!!!

Hejsan. Min Hund är värkligen LIVRÄDD för min morbror och hans ena barn. När dom kommer åker svansen mellan benen och haan darrar som ett asplöv. Dom både tror att Ludde älskar dom och hans ena barn som nu är 6 år är jätte hårdhänt med Luddee :'( vad jag än sejer att hon inte går göra gör hon i alla fall när jag inte ser. Jag tycker det är hemskt. Ingen i min familj reagerar på samma sett som jag gör, och min morbror tyckeer att det inte är så faarligt. Hon lyfter haan på lite halvläskiga sätt och jag kom på henne en gång när hon stod och DROG i luddes huvud :@ Jag sprang fram till henne och röt åt hennee och skällde ut henne så mycket jag bara kunde. Men det värkar nästan som om det jag sejer till henne går ut i andra örat och  strunta fullständigt i vad jag sejer. DET ÄR HEMSKT. och varje gång dom ska komma på besök undviker jag dem och kansse åker till brukshundklubben eller skyller* på att han behöver gå på en LÅNG promenad. Och sticker i väg med Ludde så snabbt jag kan. VAAD SKA JAG GÖRA ? :'(

Kittentotts
0

Tala om för dem att detta är inte något du gillar, och att hunden blir orolig av behandlas så. Om jag hade fått in någon här som gjorde så, och de inte fattade, ja då hade de inte fått komma mer. Jag vet detta kan vara svårt, men jag hade ju inte velat ha min hund förstörd av att något barn gör den orolig.

Jag menar, hunden visar ju han är rädd, detta kan ju vilken normal person som helst se om den visar sig så som du beskriver. Nä fram för bestämt ton mot dem.

Malin-A
0

håller med #1 här, och prata med dina föräldrar och säg till dom att du märker på Ludde att han far illa av detta, så kanske dina föräldrar kan säga till nästa gång..

lena1
2

Ja tyvärr Ellinor, detta borde dina föräldrar ta tag i, men du har ju varit duktig och skyddat din teling tycker jag, är det så att du vill vara hemma så kan du ju om det går ta med honom in på ditt rum och låsa dörren, och skulle det då vara så att hunden faller till ro, så kan du ju gå ut och umgås med dem en stund.

Men det är ju också en ohållbar sits för dig och Ludde, du får försöka förklara att Ludde är eran familjemedlem och bor där vilket dom inte gör, alltså ska han respekteras lika mycket som du och dina föräldrar, för sådär ska det inte behöva vara….

hoppas det lyckas ;-).

Alex
0

Håller med de andra. Prata med dina föräldrar, är ju inte lätt för dig att göra så mycket annat tyvärr..:/

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellinor_ludde
0

Tack så mycket för alla tips.
Men det enda mina föräldrar
och min mormor (som har då
honom på dagarna medans
vi är på jobbet/skolan) sejer
är att det inte är någon idee
pga att Tilda som hon då heter
har typ "svårigheter" att förstå
och acceptera det man sejer.'
Men det skulle inte förvåna mig
den dagen vi måste och in till
veterinärn för att Tilda har suttit
och matat ludde med Choklad :@

lena1
0

Jag förstår, men har hon nu svårigheter så är det upp till de vuxna att se till henne hela tiden, säg åt dom att släppa kaffe koppen ;-).

Lotta
0

Håller med er andra, du Ellinor ska inte behöva ta på dig ansvaret att hunden mår dåligt utan det ligger på dom vuxnas ansvar. Om det sedan är så att din kusin har svårt för att lära sig vara snäll med hunden så borde hennes föräldrar ta och prata med henne , annars kan det sluta så illa att Ludde biter henne för att klara sig ur knipan….inte bra. Så stå på dig och tala om för dina föräldrar att du inte vill att kusinen får vara i närheten av Ludde så länge hon inter förstår att man ska vara snäll mot djur :)

Ellinor_ludde
0

Aaa, det är riktigt läskigt att vända ryggen till
I somras fick hon en hamster som sedan bröt
benen (Hmm, varför då tror ni? :@)
Och så satt hon på balkongen och fångade
trollsländor som hon sedan klippte av vingarna
på :'(

Lotta
0

Huga ett litet monster…inte bra, vad ska det bli med henne tro Ledsen

mariatingsund
0

Ta ut Tilda på agility och be att göra något viktigt, lär henne hur man lär hunden göra si eller så. Hon kanske lär sig ansvar och hunden lär sig att acceptera henne. Och båda (speciellt hon)  får stimulans som räcker för att inte vara elak mer. Om det inte hjälper? Ja, vem har svar på det?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Pilon
0

Fyfn vilken unge :S Socialvård nästa eller nått..
Så frustrerad man blir när man läser om sånthär..

Pilon
1

Undrar hur det gick sen…

StrongHearts
1

jag hade inte låtit dem komma hem till mej igen om dem inte la av!

mitt ex kusinbarn sparkade sin hund en gång hos sin mormor (exet faster) och jag gav dem värsta utskällningen

när jag frågade exet pappa "varför säger du inget?!"

"det är inte mina barn" får jag tillsvar!!!

Och den mannen fick passa min hund!!! kan ju även tillägga att samma man vägrade lyssna på ägaren och nu har jag en hund som jagar kaniner (hon kunde ju vara lös ansåg han, men hon stack såfort hon kunde och inte hjälpte han till med att hitta henne!)

iallafall, barnens pappa skällde ut barnen sen med, men jag tror att han gjorde det bara för att jag var där. Tycket mest synd om hunden… man udnra rvad den får utstå

jag är glad att jag slipper den familjen mer! de hade ingen bra syn på hundar alls! Exet slog cola, hans pappa vägrade lyssna på mej, exet mamma likaså och hans systers hund gick ju före allt för hon var ju så gammal och sjuk (avliva henne då!!!)

Gjorde slut med exet för att ajg inte ville att valpen jag skulle behålla inte skulle få stå ut med hans hårda hantering!

lite ot men blev så arg!!

Pilon
1

Det var en liten tjej som var ganska burdus i tillvägagångsättet mot min hund då, tjejen var 6 år och ganska larvig av sig. Men hon fick för sig att nån dag ta tag i hundens svans - och nä alltså, där gick gränsen kan jag säga. Då blidde det inget mer "får jag klappa?" för än ungen kunde lugna sig ochv isa att hon kunde sköta sig, och det tog tid för ungen att inse detta. :P Jag tycker det är jättebra för barn att få träffa och röra vid hundar, men dom måste också få lära sig av en vuxen hur man får och inte får göra mot en hund. Det är ju en självklarhet för normalt funtade människor. Eller det borde vara det i alla fall.