Vad gör man?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
… i denna situationen? just i ögonblicket när man ser tre hundar komma mot en för endast en anledning - bråka!
Varning för känsliga tittare.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Usch… blir så illa berörd… vilken fruktansvärd upplevelse
Det är vid sådana här tillfällen man hade uppskattat att ha en liten hund som är lätt att lyfta upp i en nödsituation…
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Tur att man har en liten hund som man kan lyfta upp men hade jag haft större hund hade jag nog gjort allt jag kunnat för att försvara min hund . sparkar, slag ja allt vad som krävs.
Borde varna känsliga tittare tycker jag…
ja verkligen! Varna innan ni lägger ut sånt här!!!!!!
Jag skulle inte tveka att ta till våld. Även om "bara" en lös hund kom fram till mina trots att jag försökt shasa bort den så skulle jag sparka! Har hunden väl gått till attack så är ju skadan gjord. Skulle aldrig vänta för.att se,om hunden är.snäll.eller,inte!
#3 & 4 jag tänkte göra det men så skrev jag sen att de var ute efter att bråka så antog att folk skulle förstå att det var bråk i klippet. Men jag redigerar texten och skriver in det nu :)
Jag hade också hivat upp min hund om den vore liten. har man en mellanstor hund som inte kan försvara sig så hade jag nog också sparkat och slått ALLT vad jag kunnat! under halsen på hunden så den fick ont och förhoppningsvis slutade. eller jag vet inte var man ska sparka/trycka till för att en hund ska avsluta sin attack?!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Åh herregud vad hemskt :((
Fy vad hemskt :( Jag hoppas det gick bra för båda hennes hundar, såg att hennes lilla svarta hund blev sparkad på och sprang iväg 
Jag har själv fått sparka och ta till våld mot en mellanschnauzer som attackerade Indra när hon var ca 4-5 månader, även Ozzi var med.. Indra blev så rädd och vågade inte göra någonting utan bara skrek medan Ozzi attackerade tillbaks.. Jag försökte få bort hunden men det gick inte så jag fick sparka den hårt i sidan säkert 3-5 gånger innan den släppte och ägaren hann komma fram. Hemsk upplevelse!
USCH! Ville inte se klart ngn som vet om ngn blev skadad?
Jag försöker göra allt jag kan innan jag tar till våldd.. :/
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
När en aggressiv boxer attackarade min dvärgpudel fick jag panik och började sparka allt jag kunde på boxern, både på revbenen och i huvudet.
Jag ser hellre att den hunden blir skadad pga mig, än att min hund blir skadad av den hunden medans jag inte ens försökt göra något för att förhindra det.
Sen är jag själv inte ärdd för att bli skadad om något attackerar mina hundar, jag kan försvara mig själv bra mycket mer än vad de kan.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Fy så hemskt! Hade blivit så arg och rädd för att mina skulle komma till skada att jag hade gjort allt jag kunnat för att få bort dom. Jag är inte sen till att ta till våld om någon hund skulle gå emot mina!
Fick känna på en liknande händelse när de kom fram en stor rottis blandning mot mina hundar för ett tag sen med en skrikande ägare bakom. Den blåste upp sig rejält, reste ragg och morrade. Satte först fram mitt knä så den sprang in i det och sen tog jag tag i nackskinnet. Var tvungen att släppa min ena hund då jag inte kunde hålla två i koppel + ta fast den stora hunden.
Jag var något så fruktansvärt arg på ägaren som kom fram. De första hon sa var dessutom "Tack, är din hanar?"
Mvh Jenna
Men.. Hon gör ju inget..?? Hon drar ju bara i sin hund som en kamptrasa. Men de är klart en svår situation och man tänker säkert inte klart :(
Mvh Jenna
Liten hund kan jag säga till er att det hjälper INTE. Jag har själv råkat ut för en amstuff unghund som hade annat i sinnet o det vart mycket mycket värre när jag lyfte upp min hund. Dessutom kunde denna hund hoppa jätte högt iaf mot mig jag är 156 cm min hund höll jag över huvet o den hoppade så mycket att jag nästan ramlade. Den nådde ända upp till mina händer allså till min hund. Jag tog först upp min hund o kasta över den ett staket men amstuffen hoppa ju för tusan över. Sen vart det kaos. Kan medela att denna amstuff har flyttat till nytt hem eftersom den itne var den lättaste hunden o ägaren orka inte med den. Bra för hunden. OBS jag ser inte på detta klipp