Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1006 ggr
Royalz
0

Fästingmedel

Har plockat 3 fästingar på min lilla vovve på 2 dagar, usch!

Så behöver ett fästingskydd som inte försvinner av att hon badas eller som sliter på pälsen. Hon är 7 månader och väger ca 4kg.

Har använt scalibor på stora hunden förra året men han fick biverkningar så inget sådant.

Finns det något sådant?

Jenna_Nord
0

Jag använder frontline :)
Tycker det funkar bra. Hunden ska bara inte bada de första två dygnen. Resten av tiden är det barnvänligt och badvänligt :)

Mvh Jenna

lambero
0

Jag har använt Frontline och Effipro. Båda går att bada med, men har för mig att det blir försämrat av schamponering.

Jag hade tänkt att skippa fästingmedel i år, men nu har jag redan plockat två på ena hunden och börjar tveka igen. Då blir det förmodligen någon av de två ovanstående.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Royalz
0

Det är ju det att hon måste badas med schampo/balsam en gång i veckan..

russin
0

Finns inte Frontline spray kvar ? Kan bli mer ekonomiskt om hunden nu måste badas med schampo varje vecka - men måste den verkligen det ?

Jenna_Nord
0

Att badas med schampo så mycket låter inte bra för huden/pälsen?

Mvh Jenna

Royalz
0

#5 Hon är en pälsras och måste badas varje vecka för annars får hon tovor. Inget mer om det nu, tack.

lambero
0

Har också en pälsras och jag brukar försöka dra ut på badningarna så mycket det går. Så det brukar fungera bra med spot on ändå. Någon gång fungerar det ju att schamponera utan att hela effekten försvinner. Men badar du hunden varje vecka blir det nog svårt.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Michaela-N
0

Jag har också en pälsras med jättelång päls. Upplever inte att det blir mindre tovor för att jag tvättar honom, det tror jag är borstens förtjänst. Men nog med det :P

Jenna_Nord
0

#6 Vad är de för en ras? :) Lite nyfiken

Mvh Jenna

Michaela-N
0

#9 Vet att det är en powder puff :)

Jenna_Nord
0

#10 Aha, okej! :)

Mvh Jenna