Axl, Kerry Blue Terrier
Kollade igenom alla grupper och såg att det fanns en grupp enbart frö Presentationer så då tänkte jag ta tillfället i akt att posta en massa bilder på Axl. :)
Han är 3 år och helt underbar. Fast det är ju allas hundar.
Kerrysar är inte så vanliga. Det är ofta som folk tror att det är en Pudel eller schnauzer eller nån spaniel… 
Min familj har tidigare haft Airedale-terriers men jag kände att jag ville prova på en annan terrier-ras nu när jag skaffade min första helt egna hund. Jag har passat andras hundar genom åren men har alltid längtat efter en egen och till slut beslöt jag mig för att livet var för kort för att vänta.
Besökte olika kennlar, ringde upp folk, gick på utställnignar för att undersöka raser och träffa hundar. Blev helt kär i en Kerry i Stockholm och sen bestämde jag mig. :)
Här kan ni läsa mer om rasen: http://www.skbtk.com/
Fråga gärna om ni vill veta nåt mer om rasen.
så söt han e =)
Sööööt!! :)
dom är jättefina, en sådan fanns med på vårn lydnads kurs för många år sedan, och han gick perfekt ;-)
Vilken sötnos. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tack! :)
Ja den var ovanlig jag har aldrig sett en…men han var jättesöt =)
Vilken lurvas! Söt!
haha ja en riktig lurvas.. söt han e =)
Varning för hundnappning! 
Tack, tack, ni är snälla! Snart kommer bilder med hans nya frisyr. :)
Han har ju så läckert lockig päls på benen =)
#15 Jaa, han är riktigt krullig! :D
ska du klippa han eller?
Han fick ny frisyr innan helgen men bilder ligger kvar hos mina föräldrar. Han är betydlgit mindre lurvig nu! :D
Åhhh jag som tyckte han var så läcker i sitt lurv =)
då måste du visa bilden sen =)
Hahaha vilken läcker bild =)
Hahaha han har ett sånt busigt uttryck :D
ohhh så söt han blev i sin korta päls.. han verkar va väldigt busig, på ett gulligt vis =)
Han är superbusig! :D Och GLAD!
Åhhh så snygg…han har ju fortfarande sina snygga ben kvar ;)
Tack, Lotta! :) Ja, jag är lite stolt faktiskt. Han såg j*vligt snygg ut när han kom från frissan. :) Och när han står så fiiiint… :D
Jag vet inte vad jag fick för mig när du talade om att du skulle trimma ner honom *S* trodde inte att hans mysiga lurv skulle vara kvar =))
Han har mycket mindre päls nu än innan, tro mig. :) Förut var han som ett troll. Nu syns det att han är en hund. ;)
Hahaha jag har en viss svaghet för lurviga hundar…det var väl därför jag vart lite orolig över Axls fina lurv =)
ohh vilken snygging han e.. han ser så härlig ut, glad o så =) skicka honom en kram =)
Tack Lotta o Malin! NI är gulliga och Axl hälsar att alla som gillar honom ska få gosa om han träffar er. :)
Komsi till Lotta nu Axl så ska du få en bamsekram =)