Regntäcke användbart?
Har ni regntäcke till era hundar och anser ni det vara användbart och nödvändigt att ha ett?
Tänkte beställa ett nu men mamma tyckte det lät onödigt och jag vet inte om jag vill ha ett eller inte :s
tass :)
Jag har haft ett regntäcke till Ozzi men han har växt ur det. Jag saknar verkligen att ha ett eftersom han blir så himla blöt nu när det regnar. Innan var det bara att torka benen och magen på honom men nu är det hela han istället. Men jag är på jakt efter ett nytt täcke till honom, och även ett till Indra. Så jag tycker det är jätte bra med regntäcke :)
Jag har regntäcke till Pelle! Jag ser bara fördelar med det, hunden slipper bli blöt och kall och hemmet skonas ;))
#2 Tack för ditt svar, det låter bra så jag beställer ett ändå! Kostade ju liksom bara 325 spänn, och det var Hurtta också!
Kan tipsa om det här
#4 Kanon! Haha va roligt det är precis det jag har kollat på, samma färg och allt 
Grön var faktiskt finast av alla färgerna tror jag, eller svart var också snyggt men det har vi redan i värmetäcke så jag tror inte jag vill ha samma färg
Kolla om det finns storlekar som passar dina hundar då, det är synd att så många försvunnit, när jag började titta fanns alla storlekar i lager och nu är det bara några stycken tyvärr. Fast 27 finns, och tur är väl det!
Spännande! Jag får göra en utvärdering när det kommer fram!
Jag har på mina när det regnar eller är väldigt blött ute. Mest för att de inte ska bli blöta över hela kroppen och för att då behöver jag bara skölja av tassarna och inte magen (som annars också blir blöt/smutsig).
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Vad har ni för täcken? Märke?
Hurrta och jag är ssupernöjd! Mycket prisvärt :)
Jag har ett hurtta regntäcke och det är väldigt bra att ha då jag har en långhårig hund :)
Mina är billiga från Rusta men duger bra för mina hundar. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag har regnoverall kanonbra att ha slipper få jätte skitiga hundar men andänder det inte så där jätte flitigt kanske kan jag erkänna det går i perioder oxå. Snart är ju denna period inne :) Har man annars ett mer regntätt täcke som många täcken är så är det onödigt att köpa ett regntäcke det kan jag tycka, jag köpte overallerna för 20kr o 10 kr av kompis som rensa hundarnas kläder :P
Jag ska köpa hurtta's röda regntäcke direkt när jag fått pengar! Dom är riktigt snygga och det verkar vara väldigt bra kvalité på dom.
Jag har täcken på min fryslort till Jack Russel. Nu på vintern har det varierat mellan hurttas vattentäta fleece och värmetäcke. Han har växt ur sitt förra regntäcke, men så jag tar mig till en affär eller trillar över något bra erbjudande på internet så blir det att beställa ett svart hurtta regntäcke. :)
#12 Overall vore egentligen bäst… då slipper man slask vid fötterna/benen också.
Men Hugo är ju anti täcken, så då undrar jag hur jag ska få honom i en overall 
Jaja, nu ska täcket komma på fredag så jag väntar och gör en utvärdering av täcket när det kommit!
Jag har ett täcke från Danish Design bye Susanne Mortensen och jag tycker det är skitbra.
Det är väldigt tjockt fodrat, mycket tjockare än ett värmetäcke från Hurtta men man kan ta av fodret och tvätta så att man bara kan använda det vattenavisande täcket även som bara regntäcke. Hade Hurtta innan och jag tyckte det var jättebra också men så bet Klenod sönder det så kom jag över detta täcket och jag fullkomligt älskar det nu!
Medarbetare på Hundar.ifokus
15 Gillar inte hunden täcken så är någ inte overall så lovande 
Eftersom jag har en nakenfis så blir mitt svar självklart: JA det är nödvändigt! Han skulle darra ur skinnet annars
Han har i nuläget ett turkost tunt regnställ från Lovable Dog och en softshell-overall. Vill egentligen ha ett Hurtta-täcke men deras storlekar sitter så konstigt på honom 
#18 Jag är inte Medarbetare på forumet men jag tycker det räcker med din "smygreklam" nu. Respektera sajtens regler!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Nelly har ett Hurtta Regntäcke och jag tycker att det är väldig användbart men kanske inte livsnödvändigt. Mina hundar har ju ingen underull utan blir snabbt blöta inpå bara skinnet och blir därför snabbt kalla om man är ute lite längre. Sen är det skönt för mig också när dom inte är dyblöta när dom kommer in. Nelly har även en wildo regnoverall och den är super, borde bli bättre på att använda den. Sköljer jag av tassarna innan jag tar av den är hon helt ren och torr så när som på tassarna, toppen! Nackdelen med täcken och overallen är att hon blir så himla tovig så det gäller att borsta minst en gång/dag när hon har det men det försöker jag göra ändå så det blir inte så stor skillnad :P Dimma har inget Regntäcke ännu men hon ska få ett. Misstänker att de blir ett Back on track då dom är dom enda täckena hittills som sitter fint på henne, dessutom gillar jag dom :) dimma ska ocksa fa en overall.
Jaha, det glömde jag visst bort… Det var inget fel på själva täcket, men det är nog inte rätt passform på huttras täcken för Hugo ändå. Det satt inte bra :/ så det var lite bortkastade pengar, tror inte jag kommer använda det något mer. Men men, man lär så länge man lever :)