Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1125 ggr
[Surina]
0

Vilket skulle ni säga var bäst?

Vilket skulle ni säga är bäst att ge en valp? Om man bara skulle titta på innehållet?

Magnusson M&B Junior

Produkter av animaliskt ursprung 46% (färskt nöt- och fläskkött), grahamsmjöl, ägg, vegetabilisk olja och fett 5% (kallpressad rapsolja), kornmjöl, morötter, torkad potatispressmassa.

Standardt Original Extra

Ris, bearbetat animaliskt protein (lamm), bearbetat animaliskt protein (gris), animaliskt fett (ister), bearbetat animaliskt protein (nöt), blodmjöl (gris), öljäst, morotsflingor, animaliska biprodukter (ben & broskmjöl), laktosreducerat vasslepulver

Kommer att köpa in färskfoder också men mer som gott gott… till kvällen osv :)

Maja2
0

Jag skulle ge bara färskfoder … och inget mer. Varför skulle valpen behöva nåt gott-gott till kvällen?

[Surina]
0

Nee men mer som ett extra tillsats då jag kan inte ge färskfoder på heltid .. finns inte den möjligheten dessvärre.

Maja2
2

#2 Nu blir jag lite nyfiken… vad är skillnaden på att ge färskfoder på heltid eller halvtid… på en så liten?

[Zipzee]
0

Jag har lite samma fråga som Maja2. Jag delar upp Texas färskfoder i portionsburkar var tredje dag. Därefter är det bara att slänga upp den portionen i matskålen istället för att mäta upp torrfoder.

[Surina]
0

Har inte tillräckligt stor frys för att ha det som ett heltids foder dessvärre.. sen så vill helst min uppföddare att jag väljer att ge torrfoder under fodervärdstiden.

Maja2
0

#5 Ok. Har du en deal med uppfödaren om att ge bara torrfoder under fodervärdstiden, så rekommenderar jag att du följer dealen med uppfödaren utan att blanda in nåt annat. Sen , när fodervärdstiden är över, kan du byta foder och fippla lite :)

sofiek90
0

#6 Fast byta foder kan hon väl göra ändå? Tänk om hunden inte fungerar med ett visst foder t.ex.? :P

Jag skulle valt Magnussons. :)

MVH

Sofie

Maja2
0

#7 jo, men nu var ju inte det vad det handlade om?

sofiek90
1

#8 Nej, hela tråden handlar om att TS vill veta vilket foder som andra skulle gett till sin valp utifrån innehållet. Du pratade ju om att byta foder först när fodervärdstiden är slut (i inlägg # 6) och så frågade jag om hon inte kan byta foder innan också om nu något foder som hon har först inte fungerar för hennes tik. Det var det jag frågade om. Jag skrev även till TS som svar på hennes fråga. Som tråden handlar om från start.

MVH

Sofie

Maja2
0

#9 Jag TROR inte att Ts vill BYTA foder före fodervärdsavtalets slut, därav att jag undrar varför hon ska ge annat. Jag har följt TS med alla hennes funderingar, så jag VET att hon INTE skullle gå emot sin uppfödare på något sätt. DÄRFÖR antar jag att det gäller Efter fva slut.

sofiek90
0

#10 Fast du skrev det inte så i inlägg #6. Därför undrade jag varför hon inte kunde byta foder innan, eftersom hunden kan vara dålig i magen eller något annat som gör att det inte går att ge ett specifikt foder. Du är väl inte den enda osm följt TS :)

Jag har svarat TS om mitt val av foder som hon ville ha svar på. Hoppas du får fler svar på din fundering!

MVH

Sofie

Maja2
0

#11 men visst, hon kan byta foder när hon vill, till vilket foder hon vill… jisses … inte mig emot

sofiek90
0

#12 Jag ville bara veta ditt resonemang kring det du skrev och jag ifrågasatte det. Men jag har ju fått mitt svar och är nöjd med det.

MVH

Sofie

Maja2
0

#13 Det är inte DIG jag vill göra nöjd, det är TS

sofiek90
0

#14 Läs IGEN så du förstår sammanhanget!

MVH

Sofie

[Empisen]
0

Magnusson M&B Junior fungerade bra på min, så det rekommenderar jag.
Har dock inte prövat Standardt Flört

Maja2
0

#15 slappna av lite, så inser du att jag bara vill svara ts på bästa sätt

sofiek90
0

#17 Jag är lugn. Det är su som svarade som du gjorde.

MVH

Sofie

Maja2
0

#18 jamen dåså, då är allt frid och fröjd :)

Ixectrona
0

Jag tycker man ska ge valpen det den är van vid (så länge det fodret inte är totalt skräp Flört).

[Surina]
0

Jo jag kommer troligen att ta det i slutendan…. Men jag gillar verkligen inte RC… men vi får se.. blir nog att gå på det iaf.

sofiek90
0

#21 Lillan här hemma fick Eukanuba fram tills hon var runt 2 år, nu får dom samma mat båda två :) Hon gillade den maten och har vart fin i hullet samt pigg och glad hela tiden med Eukanuba :)

MVH

Sofie

LLLINN
0

Standardt skulle jag välja! Inget spannmål dessutom (om manninte räknar ris men det är inte.dålig på samma sätt som de andra spannmålen) :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13