Hej
Jag är ganska ny här inne jag med eller rättare sagt har inte varit inne så mycket.. Åh en ACD mumma.. själv har jag 2 Australian Kelpie (7 & 5år) en Australian Shpepherd (6år) och en kelpie/bc på 2år.
På bilden min äldsta kelpie Julia

Hej…Själv har Jag en blandras coccer/terrier…Han kommer ifrån Göteborg, där han bodde under hemska förhållanden, misshandlad till max !! Vid ca: 2 års-ålder kom han till Mig, idag är han 8,4 år…och lever ett underbart Liv, där han älskas av Mig & Husse och Mina vuxna barn..=) (det är han på fotot) I Mitt tidigare Liv, har Jag arbetat med hundar, mest med schäfer.
Nicka åhh vad fin han var, det är så roligt att höra att hundar som har farit illa får det liv dom så väl förtjänar,pussa på honom från mig och Snodden

lena1: LOVAR att PUSSA honom från Dig =)
7,

Åhh… Vilka fina hundar ni har! 

Så gulligt
…Jag
pussar på ALLA HÄR idag
<> ÖNSKAR en SKÖN DAG <>
9, jag gillar catteldog stenhårt, tränade tillsammans med en sådan förr i världen, precis den färgen som är på din också ;-), men den gick mycket som vallare på den stora gården som dom som ägde hade hemma, där var det full fokus kan jag säga
jätte kul att se :-)).

#11. Ja, Australian Catteldogs är otroligt lättlärda enligt mig. Var inte meningen att jag skulle ha en Catteldog så tidigt i livet… Men var på besök hos en vän som hade endast en Catteldog valp kvar på 9 veckor. Han fångade mitt hjärta och jag köpte honom. Jag hade turen att få honom, eftersom efter jag skrev på papprerna ringde en och ville köpa honom!
Tänk vilken tur jag hade!
Jag har en blandis tik som blev 3 år 7:e april som är blandningen Alaskan husky/Groenendael (50/50%) =) Hon heter Ginza (var inte jag som döpte henne :P) och sedan har jag en liten bebis på 7 v som heter Qendra (har inte hämtat henne än) och hon är blandningen Mellan Pinscher/Dobermann (75/25%) =)

Vi har Schäfer(hane 7år) & Lhasa Apso( Tös 4 mån)
Jag har en australian kelpie på snart 2,5 år. Mexx heter han. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
13, ja det var en himla tur dag det ;-).
#18 Oj, vad fin han har blivit!:D Han var ju det innan också, men han ser verkligen ut som en dogo ;) Super snygg är han ju!:P

[
Jag har en schäfer på 8 månader som heter Arras
Och en dvärgtax på 2½ vid namn Diva.
Hur sjutton fick jag till denna blå texten *funderar*
](javascript:void%20window.open('Slideshow.aspx?Login=Nicki&&BinaryId=066d050a-316c-47a5-b0b8-9f7c1d3a16c2', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))

*S* Jag är inte färgblind.
Lovar att den var blå förut 
haha d e för att du har länkat texten =) det är blått när man skriver den men blir lila/rosa aktikt när inlägget är publicerat =)
20, hehe jaa han är super snygg:P tss.. konstigt de där att alla tycker han ser ut som en dogo.. jag vet inte riktigt vad som hände med honom ärligt talat. Han är ju faktist bara 25% dogo:P men jag håller med.. han ser ut som en dogo mer än en amstaff.
har fått frågor om han är en pitbull.. jag förstår inte riktigt vad människor kollar med?:P
Välkommen…jag har en liten gremlins som heter Skorpan hon är en papillon på 7 år :)
Jag har ingen hund!
va?? eller menar du att du har en töntbull? för du har väl inte gjort dig av me Alfons?
neeh, gör mig inte orolig nu kerstin? har du gjort dig av med alfons plutten?:(
Jamen, han är väl ingen hund???
Det är bara en prickig Töntbull med påssjuka, som är rädd för grodor.
*viskar* sen kunde jAF BARA INTE MOTSTÅ ATT SKRIVA SÅ

haha Kerstiiin du höll på att skrämma livet ur miig!!! :-))))))))))))))))))
Inte gör hon sig av med Töntbull…vad skulle vä Kerstin va utan han 
ne jag menar d, blev också lite fundersam… =)
Inte min Fjompbull inte!
Hehe jag som bad om en bild i en annan tråd, sötsnutt. Han har otroligt kraftiga ben =)))

Hehe floppi han har samma fladder till öron som Skorpan =)
Shetland sheepdog har jag. en 8årig tik som heter Vicky. Uppgiven trött dam på bilden. De dumma råttorna hade dragit henne i pälsen på tassarna och papegojan hade stulit ett av hennes leksaksdjur. ;)

/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
#24 Ja, det är han!=) Verkligen jättefin!:D Ja, han är ju det, men han kan ju ha ärvt mer av dogo anlagen än amstaff anlagen trots att det bara är 25% dogo! Haha, pittbull :P Det var det dummaste!:D Hade jag träffat honom och jag inte visste att han var ne blandis så hadej ag nog frågat om han var en dogo =) På kort är han då väldigt lik en dogo :D

Han är så fin åsa
..
39, dom är söta också :-).
42, det riktigt syns att hon har ingen lust att bli retad mera, så söt :-)))

#45: Vi tackar för de orden Lena. Fast jag tror inte jag ska framföra mer berömm till honom. Han börjar få storhetsvansinne här hemma :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vilka härliga hundar ni har.. Nu saknar jag min Rottis ännu mer… :( men har har det nog bra o jag ska försöka skaffa mej en ny hund till hösten…
Haha Åsa, det känner jag igen min gammelman var en riktg HERREMN de sista året, ingen var så bra som han om han fick säga det själv vettu :-)))))))))

Jag har en Briardtik på 1år å ca 5mån. Hon heter Don Fido´s Soulsting och kallas för Sting. På lördag ska vi göra MH-test. Spännande! =D
(Jag har lagt till ramen och texten i ett fotoredigeringsprogram, men själva bilden har jag inte ändrat på.)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag har en hane som heter Wonka av rasen dobermann. Han blir faktiskt 2 år nu den 20 april!

Sötnos!
Har du ingen vuxen bild av honom?
Jo, nu känner jag igen honom. han ser så snäll o gosig ut.
ÅSAF- oj vilken gammelman du har hemma:) har du inte två schäfrrar?
Han är snäll och gosig:P han är nog den snällaste hunden jag har vart med om. Han gör inte en fluga förnär.:)

Åsa? Menade du allvar att hundar får sin andra trotsålder vid 3?
gud vilket uttryck hon har, hon såg väldigt snäll ut…

#63: Ja jag menar allvar. Dessutom kommer den tredje vid 5 sedan brukar det vara lugnare ;-)
#64: Menar du min Bonita?
Audiatur et altera pars
ÅSAF- de visste jag inte:/ när hände detta? va vacker hon var!! ska du skaffa en till vovve?=)

#66: Tackar, hon var vacker. Men väldigt speciell. ;-)
Men min bebis. Jag håller på att söker efter en tik som är speciell igen fast det inte kan bli samma sak. Det vet jag. Men sedan ska det vara en schäfer som är hd/ad fri och alltså över 2 år. Sedan ska det vara gammla stammen av schäfer som inte går på hasorna. Så det är inte det lättaste att hitta.
*snyft* så börjar jag gråta. Fattar inte att man kan gråta över henne fortfarande, så fort jag pratar eller skriver om henne är det kört.
Audiatur et altera pars
japp jag menar Bonita..
de är klart att de väcker känslor. De vore väl konstigt annars.. Dom kommer alltid finnas i vårat hjärta och der är inte meningen att vi ska glömma eller komma över. Men vi ska ju också veta att dom har de otroligt bra. Och hon hade de fina tiden med dig i hela 7 år:) De tror jag hon var glad över..
Mmmm hon var en stenläcker speciell jycke…så egen =))

#68: Tack så mycket. Hon var mycket snäll, men egen :-)
#69: Fast nog borde sorgen ha gett sig lite i alla fall. Tycker det, hon togs bort i juli 2006, och det känns som igår.
Audiatur et altera pars
Åsa jag är likadan, jag kan bli ledsen över Kingen tex som gick bort för många år sedan nu och även de andra, jag tror att man liksom satnnar upp och tänker tillbaka på de mysiga sidorna dom hade, så jag tycker inte det är konstigt alls att du sörjer henne, ibland blir det så bara ;-).
Det bor en sådan där chäfer som ser ut som dom gjorde förr här, och han är kanon snygg,stor och lugn kille är det 6år är han, och jag blev jätteglad när jag såg honom första gången faktiskt :-)).
Jag är stolt ägare över min 3åriga Foxterrier (strävhårig. Han heter Angus och är envis som en åsna! I lördags hamnade han tyvärr i slagsmål med en stor svart hund (han är rädd för dom för att han blev attakerad av en stor svart hund när han var liten) så nu har han sår vid örat och halsen men vi har tvättat och så men han har ju jätte ont.. blev biten själv av den andra hunden 
74,Nämen usch vad hemskt hoppas ni kryar på er så det inte blir infektion i det…
Ja.. Jag tror inte det blir infektion.. Jag tvättar angus sår rätt ofta och Han verkar må bättre men vilar mycket. Han går med huvudet på sned hela tiden och det oroar mig men jag tror inte det är någon fara.. vi var rädda att han skulle tappa balansen för min kloka syster sa att det var där bak i kjärnan (ungefär där han blev biten) som balansen sitter och första gången han skakade sig trillade han.. men nu hoppar han upp i fotöljen så balansen har han kvar :)
Jamen vad bra då ;-), annars är det lätt att få infektioner i hundbett både på en själv och på hunden, pgr av bakterierna….puss på honom från mig ;-)
ÅsaF-vs inte meningen att ta upp de:/ men jag tyckte hon va värd att prata och minnas om=) Man kan aldrig glömma sin bästa vän, men mn får glädjas över de man hade tillsammans.
hoppas du hittar din drömhund snart:) så gammelman får en ny lekkamrat. 15 år är väldigt gammal. Är han pigg fort eller? han är vldigt söt=)
Jag såg knäppskallen igår hoppa om kring och kampa om en pinne. Eller hoppa omkring var väl att överdriva, han är väldigt stel i baken men det blir väl vi också när vi blivit så gammal som han är ;)
haha ja precis. hur gammal är han i människorår?Han är väldigt fin! Saknar han bonita eller e han glad att få all uppmärksamhet;)
Jag tror det blir 103 år om jag inte räknat fel..så han är en ädel gamling :)
hahahha då borde han fått ett brev från kungen;)
Precis och en klocka för trogen tjänst…med Åsa ;))

#78: Ingen fara. Trotts att jag gråter över henne, känns det i alla fall skönt att prata om henne. Har henns som skrivbordbild på datorn med. ;-)
Sacko är gammal. Och det märks på honom. Men som sagt var, han har fått en liten pigghets injektion nu. Och jag har lärt mig att de oftast blir bättre en sväng innan de blir riktigt dålig.
Efter att Lotta och dom åkte, så fortsatte han glatt kampa med husse ett tag till. Så han lever än i alla fall. Våran gammelman. Han trivs nog rätt bra med att vara ensam nu. Räcker att matte har alla dessa jäkla illrar som far omkring här hemma :-) Han tackar för berömmet att han var söt. Fast han iskade att vacker och ståtlig var mer han ord val. hihi
Han har börjat få storhetsvansinne sedan han började läsa här inne :-)
Audiatur et altera pars
Ahaaa det var därför han var så stroppig igår, då förstår jag att hans nos som gick rätt upp hela tiden =)))
Jamen Åsa visst är det charmigt med pensionärer med storhets vansinne, många glada skratt blir det, Kiwi blev ju lite senil och gick tillbaka till valpstadiet i många hänseenden och det skrattar vi gott åt idag :-))

Åhh vilka fina,jag har ju haft york själv skulle gärna vilja se hur dom valparna ser ut ;-).

Hejsan!
Ny här men jag hänger på jag med
Har en 10 månaders tik, blandning mellan border collie och vanlig collie.Nova är hennes namn
Hälsn.Eva
90, hejsan Eva och välkommen vad kul med nya människor
,känn dig välkommen att kasta dig in i trådarna tillsammans med oss…och jag är ju förstås jätte nyfiken på din blandning, eftersom jag har en collie själv, har du ingen bild?…är det en lång eller korthårig collie i din blandning?.
hej Åsa! Hur många illrar har du? Jag kan inte så mycket om illrar, men tycker dem är kanon söta. Köper man illrar av uppfödare då eller? hur gammal kan en iller bli? va har man för bur? va äter de? Är jätte nyfiken:) detta är inte hund relaterat, men hoppas ingen störs av det ändå hihiih.
Ja 15 år är väldigt gammal. Men va härligt att han är pigg och alert:) har du ingen helkroppsbild av visa? Vill se hur ståtlig han är!Får man fråga hur Bonita gick bort?
helena jag har också haft tusen olika frågor, jag gick in på iller sidan o där kan man få så himla mycke bra kunskap om iller och en hel del annat bra o veta om iller.. kika in där vettja =D
Jag har en chihuahuahane på tre år som heter Gizmo

#92.
Okej en snabb OT inlägg här med svar :-)
_Hur många illrar har du?
_5 stycken.
_Jag kan inte så mycket om illrar, men tycker dem är kanon söta.
_De är ruggigt söta. Tycker jag med. ;-)
_Köper man illrar av uppfödare då eller?
_Ja, man köper av uppfödare. Och det är lika viktigt där att man söker en seris sådan som det är med hund.
_
hur gammal kan en iller bli?
_Har man tur kan illern bli 10-15 år gammal.
_va har man för bur?
_illern ska inte ha bur alls. Den ska leva med en som en hund eller katt. Möjligtvis kan man ha en bur uppställd men alltid öppen för att de ska ha en liten privat ställe med just sin hängmatta i och sådant.
_va äter de?
_De äter torrfoder av hög kvalite. Antingen RC kitten eller liknande eller så illerfoder. Rått kött är också bra om de äter.
Är jätte nyfiken:) detta är inte hund relaterat, men hoppas ingen störs av det ändå hihiih.
_Ja 15 år är väldigt gammal. Men va härligt att han är pigg och alert:) har du ingen helkroppsbild av visa?
_Har dåligt med bra helkropps bilder på honom. Ska försöka komma mig för och fota ett så du får se hur han ser ut nu. ;-)
_Vill se hur ståtlig han är!
_Tyvärr är han inte så ståtlig längre. Men man kan fortfarande se på honom att han varit väldigt ståtlig förr en gång. ;-)
_Får man fråga hur Bonita gick bort?
_Vi valde att avliva henne. Detta då hon fick stora ändringar i mentaliteten och det tog jag som ett tecken på att nu började hon känna av sin höft.
Audiatur et altera pars

Hej lena1!
nej tyvärr ingen bild inlagd i datorn får fixa det men jag kan ge dig en liten beskrivning av hur hon ser ut.
Nova har bordercolliens färger svart/vit, vit bläs i ansiktet vit på bröstet och under magen + tassar och en vit svanstipp allting annat svart. nosen är som på en collie och hon är korthårig.
Ja kankse lite svårt att få sig en "bild" av henne genom att beskriva det.
Men lovar att skicka en bild så fort jag får det fixat..=)
Tack förresten! jag kommer nog säkert att känna mig hemma här..=)
Eva
Låter jätte spännnade Eva, då får vi se sedan om fotot överens stämmer med min bild av din beskrivning ;-).
Hej Eva! Välkommen till vårt glada och mysiga hundgäng =)))

vår är blandras. mamman rottweiler o schäfer och pappan bordercollie. hon är fyra år nu.
(bilden är 2 år gammal men hon ser likadan ut nu)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Nu har jag antagligen fått någon knäpp, men iller låter spännande.
Kan du berätta lite mer Åsa?
Blir de tama som en hund? förstår de lika mycket osv.
#110 sötnosar!

Hejsan , helt ny här =) Äger en 11v sibirian husky vid namn Max. har tyvärr inte en bild för tillfället på pälsbollen.

Får uppdatera lite. Har ju numera även en rottis tik på 9 månader.
Audiatur et altera pars
jag har en Apbt,Siberian Husky & en Pyreneerhund.

jag har två st Faraohundar
#123 Vilka jättesnyggingar… Föll pladask för Texas 
Tackar, antingen gillar man honom eller inte men han är otroligt charmig och helt perfekt i storlek tycker jag, gillar inte när de blir alltför stora.
jaa.. jag vart lite småkär i texas
*ASG* Är det hundnappning på gång? =))
Nu är det faktiskt så att han älskar sin mamma över allt annat på jorden så det är ingen idé att ens försöka hnappa honom… jag får inte ens gå på toa utan att han är med, än mindre skulle han frivilligt följa med någon annan men det vore skoj att se om någon försökte tvinga honom med sig. Han är suverän på att "sittstrejka" och då väger han betydligt mycket mer än 70 kg.
Han är ju störtskön…vilken bjässe =)) Om man satte Skorpan på honom så skulle hon se ut som en loppa på honom ;)
hahaha huvudet är lika stort som kroppen på den lilla =D
Hahahaa jag tror jag kissar på mig…vilken storleksskillnad =) Om jag hade försökt lagt Skorpan bredvid honom så hade hon garanterat dött 
naw lilla skorpan, hon va väl rädd för stora hundar??
Japp iaf för vissa :))
hihi.. de där känner jag igen. Jag får inte heller gå på toa själv:S Jag ger ecko frukost på morgonen och går på toa.. men då slutar han att käka och springer in med mig ist.. och så när jag är klar kan han äta ifred;P
Men jag skulle ALDRIG hundnappa din hund seffyf
*viskar* får han plats i handväskan?:P
Har ett väskprojekt på gång… tänkte att man kan klippa fyra hål för benen i bottnen på en IKEA-bag, han måste ju kunna gå själv eftersom han är för tung att bära, och det är ju rätt långa handtag så med lite tur når de över axeln annars får det bli handväska. Borde fungera, typ sele. Vore skoja att testa vid tillfällen när hund i väska är tillåten.
Jag fortsätter med utvecklingen av GD-väskan och återkommer när jag kan presentera en prototyp…
Hahaha Ikea-bag…stackars Texas, vilken förnedring 
hahaha vart köper man dom lådorna kerstin?? =D
*ASG* Stackars Töntbull…han får stå ut med mycket han, stora grodor, snorisar och nu en kartong ;)
men kerstin!! matar du inte töntisen? han har så magra ben;P
men han hade ett passande utryck för den där bilden:P haha "HJÄÄÄÄLP, matte är galen"
Hahaha Ica den ska jag visa gubben…du kommer garanterat bli störtinne om du åker till Stockholm med Töntbull i Ica-kasse 
haha söta bilder du har på töntisen =D
Schäfer (långhår) och hamiltonstövare
Puttar upp den här då :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#154: Ohhh… Bernern Sennerhundar är bara för vackra! Min kompis har en valp på 10 veckor. En underbar liten nallebjörn är det. 
Jag hade en liten dvärgschnauzer tös på 11 år som hette Ina. Men fick göra oss av med henne för tre veckor sen för hon var sjuck
. Saknar henne något enormt. Karini
Jag hade en liten dvärgschnauzer tös på 11 år som hette Ina. Men fick göra oss av med henne för tre veckor sen för hon var sjuck
. Saknar henne något enormt. Karini

158- jag beklagar sorgen

#161 snygg bild =D
#161 Hahaha vilken snygging =D

#162 #163 haha tack :D

putt
putt
Putt ;)
Jag har en bullterrier på snart 4 år.

…men hon bor hos min mamma och inte i mitt studentrum