Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4899 ggr
monstermash
0

Ålder vid din första hund?

Hur gammal var Du när du fick din allra första hund?

Berätta gärna vilken ras den första var!

Fridaaaa
0

16 år. Sankt bernhard och henne har vi fortfarande. Det är/var min alldeles egna hund, eller ja, delar ju med pojkvännen.

Innan dess har min familj haft hund, skaffade första samma år som jag fyllde 9 år :) Och alltid funnits i släkten.

Hade en hund som var som "min" som min faster hade, som jag fastnade för när hon var valp, hon bor hos en i Stockholm nu och lever livet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sittrica
0

Jag köpte min första hund, en Leonbergerhane, till mig själv i 19-årspresent! Glad

Han finns inte med oss längre, då han tyvärr blev svårt sjuk vid 8 års ålder…

joheck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skaffade min allra första hund i slutet av juli förra året, då var jag 20 år. Har inte haft någon hund i familjen tidigare så det här är verkligen min första hund. Jag har velat ha hund så länge jag kan minnas, så det är på tiden!

Han är en papillon.

Satum
0

Jag var 25 år (dvs förra året) när jag (och min sambo) köpte vår första hund tillsammans. Och för två veckor sedan fick vi hem vår andra.

Nu har vi två nakna Chinese Crested killarGlad

[Shettisar]
0

Jag var 19år och det var en sheltieblandis, mitt hjärtegull som tyvärr fick somna in som 10åring pga cancer.

pillan33
0

Jag var 15 år. En Wachtelhund, som snart fyller 3. Nu är ju inte han endast min hund utan det är pappas också, men ändå min första :)

Natalb
0

familjen skaffade sin första hund när jag var 5 år, en Parson russell terrier, han lever än idag och fyller 13 i år :)
fick min egna hund när jag var 14-15 och det är en Border Collie som nu är 3 år :)

Jenna_Nord
0

Skaffade min första hund när jag var 15 år och hon finns än. Jag betalade 1/3 av köpsumman och delade henne lite med mamma första året. De är en finsk lapphund.
Sen köpte jag min andra "absolut alldeles egna" när jag var 18 som är en amstaff :)

Mvh Jenna

[Forest]
0

30 år var jag Flört Innan det har jag bara haft bekanta och uppväxt med hundar.  Vi skaffa oss en blandrastik som leta nytt hem.

[Madlene]
0

18-19 år. En renrasig Boxer.

Adalissa
0

Vi hade hund när jag var barn och på många sätt var det "mina" hundar, men den första jag köpte själv och tog om hand om själv var när jag var 25.

Hade inte passat mig innan även om jag velat köpa en enda sedan jag flyttade hemifrån. Det var en blandras -Golden/New Foundland och såg ut som en svart golden. Hon finns tyvärr inte i livet nu, fick akut livmoderinflammation och fick lov att tas bort.

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Alexandra-S
0

Jag fick Gizmo när jag har 15, 1.5 år sedan Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

jgs09001
0

Jag var 19 år när vi (sambon och jag) skaffade våran första egna hund. Nu är jag 22 år och har två egna.

Sambon är uppväxt med hund och min familj skaffade sin första när jag var 17 år.

Changrila
0

Jag tog hem min tant första gången när jag precis fyllt 16. Min första valp köptes när jag precis hade fyllt 18.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

DinJejja
0

20 var jag när jag skaffade min kille. :) Snart 2 år sedan.

NathalieT
0

14 var jag, en Lagotto är det jag har :)

Lockwood
0

Jag har haft hund sedan födseln. Vi hade en blandras och när jag var femton fick jag min första alldeles egna hund - en schäfer tik.

Loveradio
0

18 år. Förra sommaren köpte jag min första hund. Hunden jag har nu, en Boxer.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Noa-Nisse
0

Jag var 10 år när jag och min bror köpte vår hund tillsammans :) Vi betalade honom själv och vi var såå lyckliga när vi väl fick hem honom <3

Han är 12 år nu och är fortfarande pigg och glad :) Han bor hemma hos mina föräldrar för han trivs bättre där än i en lägenhet.

Medarbetare på Hundar.ifokus

ahlbergaren
0

Familjen har haft hundar innan, men min första egna hund köpte jag när jag precis fyllt 18 år, en shetland sheepdog Glad

Michaela-N
0

12,5 :) Men hade hund innan så visste vilket ansvar det var, även fast jag aldrig trott att det skulle vara så jobbigt att ha valp ;)

Letfors
0

Har haft hund hela livet, men den fösta som ränkas som egna fick jag när jag var 15 en amris som idag är tre, 5 månder sennar kom hund nummer två till min ägo(en vuxen hund som jag kände mycket bra)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Cassii
0

Jag var 15,5 när jag köpte min egna första hund Glad 6 år innan har jag levt med två kineser och en saluki. Hunden jag har nu, Lexie är en shetland sheepdog och nu 14,5 månader gammal.

myra82
0

Jag är uppvuxen sen start så att säga med hundar. Var med min mor sen tidig ålder och träna hund men min första alldeles egna hund var en liten blandras tik, shelti och drever, som jag fick när jag var 11-12 år.

Qepta
0

Jag köpte min första egna hund i januari iår (Är 17 år). Izor var 11 månader när han kom till mig, idag är han 14 månader och är en Tervueren.

När jag var åtta år började jag gå ut med en Papillon, hon står vid min sida än idag så jag ser henne som min hund med.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

EmelieKelly
0

När jag var 11,5, men fick hjälp av pappa ibland då. Nu är hon 4 år och är en stabyhoun.

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

Vattnadal
0

Jag var 11, familjen behöll en valp ur tikens andra kull. Hon och jag växte ihop, så hon blev min. Jag hade inte huvudansvaret egentligen, men skötte en hel ndel träning och promenader själv. När jag började gymnasiet och flyttade hade jag henne hos mig på helger, och så fort jag tog studenten flyttade hon hem till mig i stan.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SyntHare
0

Jag var tio när jag lyckades tjata till mig min första hund och han lever hos oss än idag (fyller 13 i år). Han är en blandras mellan Bearded Collie och border collie Glad

Nedklippt på bilden.

meilin
0

Jag fick min första hund (efter mååånga år av tjat) när jag var 12 år. Det var en goldentik som hängde med i familjen i 11 år.

Anibaz
0

Köpte min första egna hund, amstaff/rottweiler, när jag var 16 år.

sofiek90
0

Jag fick min första schäfer när jag var 15 Glad (Hon lever tyvärr inte idag)

MVH

Sofie

amela87
0

Jag har en Cavalier king charles spaniel tik. Fick hem henne förra våren och då var jag 23 år gammal Glad

Växte upp en del med hundar dock fick jag aldrig ha egen hund av föräldrarna så skaffade mig en så fort jag fick eget boende Oskyldig

LLLINN
0

13.5 år, en Westie :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

malinroth
0

Jag var 16år när jag köpte min irish softcoated wheaten terrier, hon blir 10år i år :-) Familjen hade då en bichon havanais som jag tagit i stort sett hela ansvaret för sedan något år.

[[pimey]]
1

Har alltid vuxit upp med hund. mamma var aktiv inom bruks och hade schäfrar då jag var väldigt liten, sen skaffade vi en Old english sheepdog som gick bort för 8 år sen då jag var 14.

Köpte min egna första hund för drygt 4 månader sedan och det blev en chinese crested dog som jag drömt om sen jag var 15, har till och med en chinese crested tatuering som jag gjorde då jag fyllde 18 ;)

Dålig & gammal bild på tatueringen me nden duger :)

fridaas
0

Tror jag va 20 eller 21 när jag hämtade hem min dalmatinerblandning som omplaceringshund och även min första hund. I familjen har vi inte haft hund pga allergier bl.a men ändå haft hund runtomkring mig då flera i släkten hade. Nästa eller nästnästa sommar kommer vår första valp, en amstaff. Sambon är uppväxt med hundar, hans föräldrar har fött upp drever och jämthund och han har haft vorsther och en blandras som egen hund.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

thilda-
0

Alltid haft hund :) min första EGNA fick jag när ja var ca 14år och hade ett litet hund uppehåll mellan 18 -20år sen kom akillez :)

Kitten86
0

Familjens första hund kom in i bilden när jag var 9 år gammal. En Newfoundland hane som var en omplaceringshund som kom från lite taskig bakgrund. Men en urhärlig hund som älskade livet, och oss barn. Var vår stora nallebjörn/ barnvakt. Vi fick många år ihop innan vi fick avliva honom pga njurfel (pga åldern), han blev ca 12 år gammal.

När jag var 12 år gammal så fick jag min allra första EGNA hund. En svart dv.pudel som jag har kvar än idag. En underbar hundras att börja med, perfekt storlek för mig när jag var liten! Tränade en hel del tricks och agility ihop, och gör än idag…. Min andra hund köpte jag när jag var 23 år, en shetland sheepdog som till sommaren blir 3 år. Med honom tränar jag drag, tricks och agility!

Sugen på valp, men kommer nog inte bli förrens till nästa eller nästnästa år. Vill satsa på min sheltie vad gäller agilitytävlingar etc innan jag skaffar nästa.