Rasångest
Hej! Har bestämt mig för att skaffa hund men kan verkligen inte bestämma mig för vilken ras. bestämde mig först för Chihuahua men insåg att jag behöver skaffa en hund som min blivande sambos fatcoated retriever kan leka ordentligt med och risken är ju att det inte riktigt går med en så liten plutt, sen tänkte jag jack russel men jag vet inte hur det kommer bli nu efter jag flyttar, nu bor jag i stan och är ständigt stillasittande, ska snart flytta ut till hus med stor tomt på landet. Vet inte om jag kommer ha tid att ge jack russeln träning på jakt/spår vilket de flesta verkar tycka vara en viktig del för att få en balanserad välmående jack russel. Har jag fattat fel?
Men iallafall, alla ideér på vilken ras som skulle passa vore fint
Anledningen till att jag vill ha en liten hund är för att jag jobbar som frisör och vill kunna ta med mig hunden till jobbet(och ja, storleken är det enda hindret) Jag har haft stora hundar(schäfer) hela livet och är rätt sugen på att skaffa en mindre hund av den anledningen också, finns inget gosigare än en stor björnhund men jäklar vad många gånger man har önskat att man haft en liten hund istället.
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs
Tibetansk spaniel
Sällskapshund, som inte kräver så mycket men som ändå gärna vill - när det passar hunden. Envis som satan! Jag har min som stallhund, funkar super.
MVH
Sofie
Vad kan ni erbjuda hunden (motion, aktivering)?
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Jadu, massvis med utomhuslek, jag är lite sugen på att testa agility, men har aldrig gjort det förut, långa promenader med grannhundarna…vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag älskar att gå i skogen och kommer göra det ofta med hunden..
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten