Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3760 ggr
Viccan92
0

Trimning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner nu att det är dags att klippa Tintin. Efter kastreringen blev pälsen på magen helkonstig och det blir tovor jättelätt. Dock frambenen är mycket enklare. Men jag vill ha någon ny klippning än den vanliga något mer personligt. Någon som har några bilder och ideer. Han är en amris. Även bakbenen är jättesvårt att hålla tovfria. Har funderat på att klippa ner helt men vill inte det. Så tips vill jag gärna ha.

Denna frisyren hade han en stund i somras.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Viccan92
0

Putt

reverse
0

Denna klippning kanske http://youtu.be/M72dtnMctH0

//Lina

[Forest]
0

Jag hade någ klippt ner som valpklippning sparat svansen + lite allså inte renrakad :) liknande denna kanske man kan säga http://www.malinshundklipp.se/# jaha det var iaf en svart liten hund se under bilder Glad 

1 gav bra tips med :)

Viccan92
0

#3 Haha nja vet inte det riktigt. Tintin har inte riktigt lika lång päls och definitivt inte lika vacker.

[Forest]
0

4 vacker som vilken då? Jag tycker helt klart man kan lite rasklippa men vill man inte det kan man bara klippa kortare :) Sen tycker jag din Tintin är jätte söt, verkligen lockig päls med verkligen charmigt Glad

Viccan92
0

#5 Pälsen är inte lika fin. Hans päls blev ju lite annorlunda efter kastreringen. Tack jo han har väldigt lockig päls och därför är det jättejobbigt att hålla borta tovorna.

[Forest]
0

varför inte då trimma ner o bara behålla lite ben o svans?

Viccan92
0

#7 Trimmade honom ikväll. Trimmade honom som en amris jag sett på en blogg. Han har pälsen kvar på huvudet och öronen eller ja halva öronen. Sen halva svansen är kvar och små typ bollar på framtassarna. Är svårt att få resten riktigt renrakat och utan tussar överallt men ganska bra blev det. Pappa är inte glad utan tycker han är riktigt ful och vill ha honom långhårig. Men är ju inte han som borstar honom. Jag är ganska nöjd.

Jenniferri
0

#8 Får man se hur resultatet blev?(bild) (:

// Hannah

Viccan92
0

Tyvärr inte. Har varken mobil eller kamera som funkar till datorn och mammas kamera hittar vi inte data sladden till. Men ger dig länken till frisyren finns. Fast hans hund är svart då. Sen har Tintin inte lika lång päls.

www.kingeling.blogg.se

Viccan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fixat en bild på hur Tintin blev.

Michaela-N
0

Det där blev väl inte så dumt? :)

Viccan92
0

#12 Nej det tycker jag inte. Han har lite små tussar kvar i armhållorna. Jag kommer liksom inte åt alls där. Är jättesvårt. Nytt smeknamn har han med fått. Min pojkvän kallar honom för The Poodles. Okej lite pudelklippning är det.

[Forest]
0

vart bra :) när jag rakar ner armhålorna så brukar jag dra frambenet framåt då kommer man lättare åt där Flört

Fridaaaa
0

#11 Naw Tintin, förstår smeknamnet ;) hihi men söt är han

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
0

#14 Jo jag försökte och jag fick bort mer men där är fortfarande ca en centimeter päls kvar. Är jättesvårt ställe. Likadant tassarna. Liksom pälsen mellan tårna kommer jag inte åt ens med sax.

#15 Haha tack. Min lilla pudel.

Pilon
0

hahahaha vad söt han blidde på den sista bilden :) Han var rätt söt på den första också för visso :D

med ruffset på tassarna och på huvudet =)
Det får du aldrig klippa bort! :D

[Forest]
0

16 ne det stämmer det mellan tassarna finns det knep för Flört ska se om jag hittar ett bra klipp på detta på youtube. men en sak du kan hålla tassen som man gör på hästar när man krafsar hovarna o så petar du lixom ner "tasspälsen" i mellan under tassarna sen tar du trimmer o klipper av. Pillit som tusan Flört

Viccan92
0

#17 Nja första bilden var jag inte så nöjd med hur han såg ut. Fick en rejäl utskällning när raskännarna såg den bilden. Men ska försöka hålla honom som på andra bilden. Får klippa ner honom helt sedan i ja sensommaren eller någon gång därvid.

#18 Jo jag är inte så pillig. Men jag fick bort lite på det sättet. Trimern jag var hos hon använde trimmern mellan trampdynorna och tyckte jag kunde göra det med. Men nej då det vågar jag absolut inte. Men jag har väldigt svårt för tassar överhuvudtaget.

Pilon
0

#19 haha äääsccch strunt i raskännarna ;D Men om du själv inte gillade det heller så.. =)

Viccan92
0

#20 Det var bättre än tovorna. Men jag vill inte få typ tjugon inlägg om vilken dålig hundägare jag är och att dem känner massa trimmare som dem kan ta kontakt med åt mig. Jag klippte så för att det var så jag ville ha det för tillfället. Jag gick ur gruppen och kom tillbaka nu några månader senare.

Pilon
0

#21 Ahaaa :(

Detdär är knasigt, att folk tar hundens frisyr på så blodigt allvar =P

Viccan92
1

#22 Förstår det inte heller. Om du tittar på översta bilden så ser det ut som om översidan av öronen är klippta? Det var dem vansinniga över. Jag sa att det är klippt så kort det går men det trodde dem inte på. Att huvudet inte är klippt är ju en sak men det gör ju ingen effekt på öronen ju. Men nu var det som det var. Han är iaf mycket söt.

sofiek90
1

#23 Han blev väldigt söt i sin nya frisyr! Och bry dig inte om alla besserwissrar, det finns folk som kan ALLT och väldigt mycket mer. ;)

MVH

Sofie

Viccan92
0

#24 Tack så mycket. Tror jag ska ha denna frisyren i framtiden också. Iaf under våren och sommaren. Han är så fruktansvärt frusen av sig.

sofiek90
0

#25 Okej :) täcken finns ju ;)

MVH

Sofie

[Forest]
0

24 Sofiek 90 Får man fråga vem du igentligen menar är besserwissrar i denna tråd? Eller du kanske inte vågar vara så ärlig.

Pilon
0

#23 haha, men herregud så petiga människor är alltså :)
Ställer du ut honom också då eller?
För jag har hört att det är då klippningen är så viktig.

#27 Jag tror inte det var dig hon menade

Viccan92
0

#26 Tyvärr så räcker inte det utan han fryser ändå. Det är ett stort problem.

#27 Jag tror inte hon menar någon i denna tråden. Snarare dem jag pratar om tidigare. Dem som skällde ut mig. Den här tråden är ju inga problem. Alla är ju trevliga.

#28 Jag har ställt ut men efter att sex, sju gånger kommit sist så sa jag nej till slut. Så nu är han kastrerad och nedklippt. Men när jag och min pojkvän skaffat varghund kommer jag ut i utställningsringarna igen.

Pilon
0

#29 hehe :)

[Forest]
0

28-29. Det låter illa om man skriver sånt iaf jag anser man kör med raka puckar om man gör såna uttal iaf.

Tycker verkligen du ska ha honom nerklippt han ser tuff o busig ut. Trist att han fryser han fryser allså trots den pälsen han hade på första bilden? För där ser han verkligen ut att ha varm o skön klädsel :) Hoppas du ställer ut varghunden härlig ras :)

sofiek90
0

#27 Det var ingen i denna tråden jag menade! Utan allmänt jobbigt folk! Som dom som TS pratade om, som skällde på henne!

#31 Hade jag haft något emot någon som skrivit något i denna tråden (vem har ens vart otrevlig?!) så hade jag sagt till den personen. Men nu svarade jag på ett inlägg där TS skrev om folk som skällt på henne tidigare, och då inte folk i denna tråden.

MVH

Sofie

Viccan92
0

#31 Jo jag ska ha honom nedklippt nu. Jo han fryser även om han har mycket päls tyvärr. Så det är massa kläder som gäller men hjälper inte sådär jättemycket. Jo min pojkvän sa att han skulle ha en någon gång i livet. Jag sa att jag går med på det bara vi har en mindre hund också. Tror nämligen inte att det går att träna agility med en varghund men ställa ut ska jag göra. Om han tycker om det såklart.

sofiek90
0

#33 Hjälper inte tjocka täcken/dubbla kläder heller? Frusen pojk!

MVH

Sofie

Viccan92
0

#34 Nästa vinter ska jag prova att han har sin stickade tröja och overallen. Fryser väl bara om benen då. Han kan ligga inne i sängen och frysa nu också. Vaknade under påsk tidigt på morgonen av att han låg intill mina ben och skakade. Nu skakar han vissa kvällar innan vi fått upp värmen ordenligt i rummet.

sofiek90
0

#35 Nemen, liten då. Kan det vara så att han har dålig blodcirkulation?

MVH

Sofie

Viccan92
0

#36 Har du rätt i. Det har jag inte ens tänkt på innan. Jag har det med. Men vad kan jag göra för att hjälpa honom. Jag försöker ju gnugga honom varm och hålla igång men svårt när man ska sova.

sofiek90
0

#37 Jag kan ha missuppfattat hela poängen med back on Track, men ska inte det hjälpa att få upp cirkulationen?

MVH

Sofie

Viccan92
0

#38 Det är möjligt jag vet faktiskt inte. Jag har inte ens kollat på såna för dem är så dyra. Finns inte ens chans att jag har råd med en sån.

sofiek90
0

#39 Vad har han för täckesstorlek? Jag har ett liggandes, Rosette kastar mördande blickar på mig när jag har satt på henne det..

MVH

Sofie

LinaK
0

#39 Ibland kan man hitta begagnade back on track. Du kan ju kika på tradera, blocket och liknande Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Viccan92
0

#40 Vet inte har kollat alla täckena men det står ju bara 40cm inte någon direkt storlek.

#41 Får kolla. Hur mycket brukar dem kosta då?

Pilon
0

#42 jag känner en tjej som är svajnduktig på att sy hundkläder, och billigt! jag PMar dig, Hon har gjort 2 hundoveraller åt mig =) en åt en liten hund och en åt en stor hund, ser ut som en såndär onepeace för människor nästan hehe, supernajs! det var bra i vintras, man slapp snökockor på benen o magen =)

Viccan92
0

#43 Ja gör du det. Hoppas vi bara har samma uppfattning av billigt. Jag har nämligen knappt så jag tar mig runt varje månad. Då köper jag heller inte kläder till mig själv eller något alls till mig själv.