SUCK!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14681906.ab
Ännu en nöt som inte tar koppellagen på allvar och se vad det led till!
stackars flicka och häst.
Dock kunde detta ha hänt även när det inte är koppeltvång.
Men hade hundägaren lytt lagen denna gången hade det inte slutat så.
Plus att man har ju inte en sådan hund lös :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1# Nä visst det kan ha hänt senare eller aldrig men nu hände det och jag tycker så synd om tjejen och jag har sån lust att slå in lite vett i skallen på hundägaren!
#2 Ja det är synd om tjejen. Usch vad arg jag hade varit på en sådan hundägare om det hade hänt mig när jag är ute och rider :/
Blivit arg på hänsynslösa bilister flera gånger.
3# jag känner så väl igen mig i det här, i mitt gamla stall där bodde det en gammal gubbe i närheten och så fort vi red förbi så sprang dessa hundar ut och jagade oss. en schäfer och en schäfer/rottis. vi hotade honom, bad honom vänligt koppla hundarna ja vi försökte allt. sista gången de jagade oss då var vi ute och körde min häst och de jagade oss hela vägen hem till stallet men som tur var så gjorde de inget men min häst höll på slå runt med sulkyn och allt. då ringde vi polisen och krävde att dom tog tag i detta och nu är hundarna avlivade på ägarens begäran.
#4 Det är så himla trist! Jag har bara skött denna hästen sedan november men nästan var gång vi har ridit ut har folk kommit i full karriär på grusvägen med bilarna :/ Tur att hästen är så trafiksäker!
Tur att hundarna avlivades. Så himla trist när folk inte kan sköta sina hundar och det kan ju så himla lätt hända olyckor just med hästar, eftersom det är flyktdjur :/
stackars hästarna, människorna och hundarna… tycker inte att hundarna bör avlivas bara för att ägaren inte kunde ta hand om dom ordentligt, finns många som hade kunnat ge hundarna vad dom behövde och rehabiliterat dom.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
klart att hundarna inte gjort så innan!
jag har också blivit jagad av hundar när jag vart ute och ridit, det är jätte hemsk och hästarna blir ju rädda. Så irriterande när folk inte har koll på sina djur.
MVH
Sofie
#7 Vadå "klart att hundarna inte gjort så innan!" Varför är det "klart"?
Usch hoppas det går bra med de inblandade ryttarna. Mannen som var först på plats, vilken insats!
Tycker att hundägaren gör helt rätt när han väljer att ta bort hundarna.
#8 En sån hund har ju aaaaldrig gjort något innan.. xD
MVH
Sofie