Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 3400 ggr
Jenna_Nord
9

Skäms!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligeeen! Efter mycke jobb och klickerträning har Ayla äntligen förstått poängen och lärt in kommandot! Skrattande Är jätte glad!

Såå nu kan hon skämmas ordentligt när hon varit olydig Flört

Mvh Jenna

meilin
0

Sötis! Glad

monstermash
0

Naw! Kul att hon lärt sig det. Skrattande

Piich
0

Hahaha guuud! Hur lär man dom det?

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

Beckibus
0

Va roligt!! Gulligt trick!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Loveradio
0

Haha gulligt! Har försökt lära min hund men det är inte så lätt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[hejhejnaffy]
0

Omg vad sött! Undrar också hur man lär dem det :)

Dosi
0

Fin tjej du har ^^ charmig tassfärg :)

Jenna_Nord
1

#1-2-4 Tack så mycke Skrattande

#5 Tack :D Nä de har verkligen tagit tid!

#3-6 Tack!! Skrattande Har hållt på länge med att försöka lära henne! Började med att lägga kopplet över nosen så att hon tog upp tassen för att ta bort den. Sen fortsatt så, tills det räckte med att jag blåste lite på nosen. Sen när jag klickat tillräckligt mycke började hon fatta och då klickade jag för att ha tassen helt på nosen och för att hålla kvar längre Glad

#7 Tackar! Glad

Mvh Jenna

Noa-Nisse
0

Klenod kan också detta men jag tyckte det var ett av de svåraste tricken att lära in faktiskt!

Jag använde mig av en bit tejp på nosryggen ^^

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jenna_Nord
0

Ja jag började faktiskt träna in de för över ett halvår sen, men gav upp.. Sen tog jag tag i de igen! :) Nu vet jag inte riktigt vad jag ska lära in för trick.. Ska söka i arkivet efter något kul tänkte jag ;D

Ja just de, tejp använde jag också lite när kopplet blev för bökigt! ^^

Mvh Jenna

sarae
1

sötnos!

jag hade tur, Önska erbjöd själv beteendet och jag hade en klicker i närheten (har alltid det oavsett vart jag befinner mig i princip:P). Jag klickade och belönade, hon upprepade. Sedan fångade jag beteendet igen dagen därpå och hon fortsatte att erbjuda det, sedan var det bara att lägga på signal :D

Jenniferri
0

Hahah aww vad gulligt! :)

// Hannah

[Forest]
0

Åh vad sött, bra bild på trixet oxå. Kyss

pillan33
0

Det är ett så charmigt trick ju! Glad

Har velat lära min hund det men har inte vetat hur jag ska gå tillväga, men ska testa med en tejpbit. Om jag skulle lägga kopplet över nosen på min vovve så skulle han förmodligen inte ens bry sig om det utan han skulle bara sitta där och vänta på sin godis Tungan ute

sarae
0

#14 Observera din hunds beteende när ni te.x tittar på Tv, ligge roch myser eller vad ni nu gör, förr eller senare kommer hunden mest troligt att dra tassen över nosen självmant (speciellt om den blivit blöt eller kanske ätit nått kladdigt ;) Belöna då beteendet direkt när han gör det, varje gång du ser det - snart kommer han att förstå och erbjuda beteendet igen :D

Hundar gör hundratals saker självmant hela tiden - tittar man bara noga så kan man förstärka hur myckt saker som helst och arbeta fram olika roliga tricks :D - Själv upplever jag att det är mycket lättare att få fram de beteenden man vill ha om man låter hunden själv erbjuda saker och är observant på vad de gör :D

Jenna_Nord
0

#12-13 Tack så mycket! Skrattande

#14 Tack! Hehe nää de är ett ganska svårt trick! Testa med en tejpbit så ska du se att han nog kommer försöka ta bort den med tassen och då kan du klicka :) Efter en stund när Ayla näästan fattade vad jag ville, räckte det med att jag blåste på hennes nos så den blev lite "irriterad" bara, och då tog hon upp tassen. Det var mycke bättre, för då var beteendet mer normalt för hennes del :)

Mvh Jenna

pillan33
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 Nu kan även min vovve skämmas. Jag använde mig av en tejpbit på nosryggen och det fungerade superbra, så tack för tipset! Redan efter andra passet fattade han vad han skulle göra :D slänger in en halvdålig mobil bild också

[Zipzee]
0

Gud så sött!

[Forest]
0

17 Jätte söt :)

Jenna_Nord
0

#17 Va roligt att de funka! Jättesöt :D

Mvh Jenna

Across
0

Min hund lärde sig genom att jag blåste lite på henne, hehe. Vi hade dock testat kopplet på nosryggen och tejpet men inget gick in men när jag började blåsa på henne förstod hon på direkten och det tog tid för oss med!

DeniceP
2

Detta kan min tik också! Jag lärde henne genom att blåa henne i ansiktet, då gör hon så med tassen automatiskt, sedan lade jag bara till ett kommando, och nu går hon runt och nitar sig själv i ansiktet så fort jag har godis framme haha!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!