En dröm har slagit in!
Åh vad roligt! Jättegrattis! :)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
en liten fråga bara… vad föder du upp för ras? :) grattis!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
oj såg nu vilka raser… fin hemsida btw :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Grattis!
Grattis! 
Men då är jag nyfiken…hur kom du fram till namnet?
#6: Hm… Först ville jag ha namnet "littlecrow" (efter min Viggo). Men då det var för likt ett kennelnamn som fanns i norge fick jag mitt andrahandsval. Knockdowns.
Jag har alltid gillat just det ordet. Ligger gott på tungan och är lätt att komma ihåg. Sedan så är jag tävlingsmänniska. Jag brukar säga "knockdown" (eller knockout) när man verkligen lyckas eller gör storslagen succé på tävlingsplan. ;)
Mvh Emelie 
Grattis!
#7 Jaha, det var fint :) Vad heter kenneln som den liknade? Hur avgörs det om ett namn är för likt? (om du vet?)
#9: Jag vet inte hur man avgör hur det är för likt. För namnen vi hade har helt olika betydelser. MEN, namnet i sig är likt. Mitt: Littlecrow, deras "Littlecrowns". Det säger ju sig själv kan man säga. *ler* Men ville ge det ett försök! :)
Mvh Emelie 
Född 93 och har en kennel ????? kan vem som helst starta en kennel bara sådär?
#11: Jag har dock KENNELNAMN, inte kennel. Ännu. (då vi ändå inte haft någon valpkull ännu) ;)
Ja, vem som helst kan registrera kennelnamn om man är över 18år. Det är dock inte startat "bara sådär" som du uttrycker dig. Utan planerna har funnits sedan tidiga barnsben. Och jag är mycket väl medveten och även påläst om vad allt innebär. :)
Mvh Emelie 
Gud va roligt! Grattis! Ser fram emot att följa din kennel!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Men om man är född 93 så är man ju 19 år. Det är väll inte ungt? Det tycker åtminstone inte jag. Men det kanske beror på om man bor hemma eller inte. Och vilka levnadsförhållanden man har. Men 93 är defenitivt inte för ungt.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
TS; Din hemsida får du skriva in här. Vi samlar numer alla hemsidor där inne.
#12.. haha. fräckt! grattis iaf ;)
#14 19 inte ungt? skojar du eller? så för dig är 30 gammalt då eller ?
om man bor hemma eller inte har inte med saken att göra.. en 15 åring kan bo själv.. fortfarande UNG
#18 Vad som är ungt och vad som är gammalt beror alldeles på sammanhanget tycker jag. 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Ok, skulle du nr 20. köpt en valp från en 19årig tjej?
Hjärnan har utvecklats färdigt vid 21 års ålder… bara så att ni vet..
Varför ska du bli på gränsen till elak Madlene?
#21 ja, skulle inte haft några problem med det.
Vet att TS, är en mycket ambitös tjej, ingen "åh, jag köper en hund för att avla på den bara för att". Nej, har mycket goda tankar om TS, så skulle inte alls haka upp mig på åldern.
Om det är en bra uppfödare så är det det bara.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Grattis 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#21 Jag skulle gjort det, om det är någon som jag anser är en bra säljare - mogen, ansvarfull, påläst och allt sånt. MEN som TS själv sa så har hon kennelnamn - kenneln har inte startat ännu eftersom hon inte haft första kullen än. :)
MVH
Sofie
Grattis förresten! 
Haha, nu spårade det ut lite här. Att definiera "ung" är nog lika svårt som att komma överens om vad som är "bäst". Kan hålla med #20 Det beror på sammanhanget. :)
Det är den yngsta åldern att inneha kennelnamn som 18 åring, så det är ungt. Antar jag. Men som 18 år är jag också gammal för att få lov att leka i lekhus. *ler*
För inte är jag väll gammal?
*börjar känna hur det grå håret börjar växa*
Haha, nej nu lämnar vi diskussionen om åldern i denna tråden tack. Det hade dock varit intressant att diskutera, fast i en annan tråd. Tack för alla lyckoönskningar och grattis!
Mvh Emelie 
Gud vad alla lägger sig i.. Alla är så unga på dessa sidor har jag märkt..
Jag säger Grattis kul namn du valde det kommer man lägga märke till
Hoppas allt kommer gå enligt dina planer eller drömmar ;)
#29 klart man lägger sig i om manhar en åsikt, detta är ju ett forum för alla
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#29 Jag ber dig nu hålla dig till trådens ämne
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#31 Och inte bara för de gamla ;) Jag hade gärna haft en valp efter Emelie! Vet att hon är ansvarsfull och väldigt bra på hundar!
#33 haha precis ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#29 Tråden handlar inte om TS ålder eller medlemmarnas ålder. Så vi kan lägga de kommentarerna bakom oss.
Kan tillägga. Inlägg #22: Är ju bara positiv. Ta det inte så allvarligt folk. För det är sant. Det betyder att jag kommer kunna utvecklas än mer från det stadie jag är nu. Och ja, jag vågar påstå mig själv med att vara mogen och även kunnig IDAG. Så om ett par år till så är jag väll än mer kunnig och då är väll min hjärna helt klar. *ler* Det känns ju trevligt!
#21 Äsch, om man inte vill köpa valp från en 19 åring så spelar det ingen större roll. Inte för min del i alla fall. Man ska ju välja den uppfödare man känner är rätt när man köper valp. Och ska man gå efter något som uppfödarens personliga ålder så får man väll det också. Även om jag såklart tycker att det inte har någon större relevans med tanke på att jag stött på flera människor som är 30+ och beter sig som om de var yngre än mig. Ja, högst personlig åsikt helt enkelt. :)
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Jag tycker det hade varit otroligt intressant att diskutera i en annan tråd! Den här tråden var till för min lycka och glädje över att innehava kennelnamn. :)
Mvh Emelie 
Grattis och bra kennelnamn. Förstår aldrig hur uppfödare kommer på sina namn för dem flesta är så himla bra. Har själv försökt komma på något så fint men nej funkar inte. Tur att det inte behövs.
Ang ålder så är man ung så länge man känner sig ung och gammal när man känner sig gammal. Det har inte med siffran att göra. Min morfar är 78år och ung.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Kan ni inte öppna en egen tråd och diskutera det där istället.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag skulle utan tvekan köpa valp från TS, åldern är ju faktiskt bara en siffra. Har man ambitioner och bra mål, vet man vill så vad spelar det för roll om hon är 18 eller 40? Sen Madelene, om nu alla är så unga så varför är du då inne på denna sida och slösar din tid på att kommentera? Men annars kan du göra få vara mamma och hålla reda på oss småbarn här inne 
Önskar TS all lycka till & jag kommer följa både dig och din kennel! All lycka till! 
Vill ni fortsätta diskutera det, har jag skapat en tråd HÄR om just att köpa från en så ung uppfödare.
Nu tänker åtminstone jag sluta tjata om detta i denna tråden.
Återigen, grattis ts!
Har rensat tråden från onödiga kommentarer nu.
Vill även jag gratta dig Ronja06 till ditt kennelnamn 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#49: I dagsläget äger jag ingen tik. Och sedan har jag bara hanhundar. Hur planerna ligger till avslöjas allt eftersom. Vill vara säker på det jag gör och rådfrågar alltid ett antal kunniga människor innan jag gör mina val.
Men förhoppningen är att placera ut en lovande tik på foder i framtiden. :)
Mvh Emelie 
#51: Jag är tacksam och har många bra kontakter i rasvärlden och fantastiska uppfödare som hjälper mig på vägen! Likväl föräldrar och familj som sysslar mycket inom hunderiet. Utan dem hade det inte varit möjligt.
Ser fram emot uppfödarutbildningen som jag planerat att genomföra till hösten!
Tack alla för alla snälla ord! :)
Mvh Emelie 
#52 Tror det kommer gå galant för dig och önskar dig all lycka!
MVH
Sofie
Kul! Grattis till ett stort steg på vägen till egen uppfödning:)
Grattis! Måste vara riktigt härligt kan jag tänka mig!
Får man fråga vad det är för ras du hade tänkt dig? :)
#55: Tack! Hemma bor det idag sheltie och Border collie. Men fokuset kommer att ligga på shelties. Ser det ut idag i alla fall. :)
Mvh Emelie 
Grattis!! Härligt namn :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Vad härligt! :) Har du BC uppfödning någon dag kanske du hör av mig då! När jag är redo att skaffa en vill säga ;)
Men Lycka till! Och njut, skulle själv vilja ha uppfödning (som du kommer få i framtiden, förhoppningsvis) och kennelnamn!
En av mina framtida drömmar :)
Grattis :) kul
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com